HOZZÁTARTOZÓ ÉS SZOCIÁLIS INTÉZMÉNYEK ELFOGADÁS/EGYÜTTMŰKÖDÉS.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Friss diplomások a versenyszektorban
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Migránsok társadalmi beilleszkedése együttműködéssel
Szakképzésbe lépés lehetősége Magyarországon
LámpásLámpás Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Pszichiátriai intézmények lakóinak felkészítése PÉF – Lélek-Hang Egyesület.
Szociális munka a börtönben
(A vezető magatartása, stílusa)
Az iskolai szociálismunka
Komplex Instrukciós Program
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr Győr, Kálóczy tér
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
KULCS program gyakorlati tapasztalatai Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége – Horváth Nikoleta.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
Vérmérsékletem képekben
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
A szociális szolgáltatások tervezése az iskolában Szociálpedagógia WJLF Pedagógia BA.
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Rehabilitációs törekvések egy pszichiátriai betegotthonban
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP B program Képzési kompetenciaprofilok bemutatása
A CSOPORT MEGHATÁROZÁSA
DISSZEMINÁCIÓ Eredmények, ismeretek megosztása.
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
Az ápolók etikai kódexének helye és szerepe a gyakorlatban
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Családi vállalkozás.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
SOS Telefonos Lelkisegély Szolgálat I. Telefonos Nyílt Napok május 11.
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
A VISSZAÚT ÉPÍTŐKÖVEI Készítette: Balatoni Ágnes | Utcai Szociális Segítők Egyesülete |
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
1 Továbblépés - Az üzenet.
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE.
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr
Hit-tudás-fejlődés Egy projekt a mindennapokhoz vajda norbert szakmai vezető támop /
A támogatott lakhatás kihívásai
SZIME XVII. KONFERENCIA
Hozzátartozók és szociális intézmények 2.rész
Munkatársak alkalmasságának vizsgálata „Szolgálni, mint a fény”
A polgárőrség: alulról szerveződő, helyi lakosok által létrehozott, az adott település közigazgatási határain belül működő, a helyi közbiztonság javítása.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat 1 Főegyházmegyei Karitász Központ RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat R emény É let V áltozás.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Személyes életvitel.
Tervezési folyamat.
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

HOZZÁTARTOZÓ ÉS SZOCIÁLIS INTÉZMÉNYEK ELFOGADÁS/EGYÜTTMŰKÖDÉS

KAPCSOLATRENDSZER Szociális intézmény Kliens MunkatársakHozzátartozó kliensek szakemberek hozzátartozók + = Jól működő rendszer Kliensek életvezetési és létértelmezési problémákkal küzdhet befogadó készség és képesség a segítségre és lelkigondozásra Munkatársak hitvalló keresztyénként nyújtsanak segítséget felmérni, hogy a kliens keresztyén-e, gyülekezethez tartozik-e felmérni, hogy a kliens hitéleti alkalmakon kíván-e részt venni (áhítat, közös éneklés, csoportos beszélgetés) kliens és a hozzátartozó közvetlen együttműködésre való ösztönözése Istenhez való közeledésüket, lelki megerősödésüket segíteni (hitelesség!) információ az istentiszteleti rendekről, alkalmakról Hozzátartozók kettős státusz: intézményen kívüli – lelkisége intézményen belül is hat személyiség, lelkiség teljes spektruma befogadó készség a segítségre és lelkigondozásra Tevékenységek meghatározása, tevékenységek kijelölik a határokat és kompetenciákat szakmai gondozási terv - pszichés-lelki vezetési terv - esetfeldolgozás, referálás 2. - ügyintézés - öngondoskodás - döntéshozatal az ellátásban való részvételről 3. - kliens vagy saját érdekében való cselekvés 4. - lelkigondozás - „újratervezés” - családgondozás 5. - kapcsolatok rendezése 6. - lelkigondozás? - kliens ellátásába való bevonás MEGOLDÁS 2

LELKISÉG-SZAKMAISÁG kliens esetleges hivatalos, lelki/pszichés rendszeres szakmai, lelki hozzátartozó munkatárs magánjellegű intézmény A munkatárs személye: „ …akikről jó bizonyságot tesznek, akik telve vannak lélekkel és bölcsességgel… (Ap. Csel. 6.3). „… tiszteletre méltók legyenek,…akikben megvan a hit tiszta lelkiismerettel” (1. Tim. 3,8-9). Hitelesség példaértékű és meggyőző lehet. A vezető és munkatárs lelkisége meghatározó a kapcsolatrendszerben. Intézményben a közösség együttesen alkosson egy „produktumot”. A lelkiség és a szakmaiság dinamikus egyensúlya intézményi szinten. Munkaerőpiac kis szeletéből van lehetőség a munkatársak kiválasztására.  Hozzátartozó bevonása a segítő folyamatba 3

EGYÜTTMŰKÖDÉS Teljes mértékben együttműködik Nem igazán érdeklődő, de nem ellenálló, passzív hozzáállás, konfliktuskerülés Hajlandóságot mutat, de valamely okból nem működik együtt Abszolút ellenáll, fenyegető magatartás EGYÜTTMŰKÖDÉS Érdeklődő, de távolságtartó, nehezen küzd meg az új helyzettel, új „normákkal”, szabályokkal, de szeretne változtatni Szakmai, lelki segítségnyújtás Együttműködik-e a hozzátartozó? IGEN NEM Hatékony együttműködés folytatása Folyamatos tájékoztatás, bátorítás Kell-e változtatni? A kliens javát mi szolgálja jobban? Passzív hozzátartozói hozzáállás vs. új konfliktusok Ok feltárása, közös problémamegoldás felajánlása Kire kell fókuszálni? Szakemberek bevonása 4

KOMMUNIKÁCIÓ „TANÁR ÚR” Túl magabiztos „Én jobban tudom” Számonkérő „PARTIARC” Laza Mozgékony Nyitott Domináns Szakmaiatlan Felszínes „PARAPEDÁL” Visszahúzódó Feszült Zárt testbeszéd Határozatlan Önbizalomhiány Alapos Felkészült Távol a kapcsolattól „SOPÁNKA” Sajnálatot ébreszt Feszélyezett Takarja a szemét Aggódó Magas státusz Alacsony státusz Kapcsolat-orientáltFeladat-orientált Együttműködő Érdeklődő Nyitott testbeszéd Tárgyi- és viszonyszintű kommunikáció Az együttműködés általában akkor képzelhető el, ha a státusz és a kapcsolati szint nem tér ki a szélsőséges helyzetekbe. Ne reagáljunk vissza azonos módon! Kerüljük az ellenkező pozícióba csúszás veszélyét! Ne győzelemre törekedjünk, hanem megegyezésre! Dramatrix Kft térningjelentése alapján. 5 tárgyi szint viszonyszint

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! GÁLNÉ ÁCS MÁRIA INTÉZMÉNYVEZETŐ