Smart Farming dr. Szieberth Dénes. 8152 Kőszárhegy Kazinczy Ferenc utca 12. mobil telefon: 36 (06)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
„Halszálka”-diagram (Kaoru Ishikawa)
A koragyermekkori nevelésről
KNOLL 1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
FENNTARTHATÓ LÉTÜNK A MEGÚJULÓ ENERGIÁK TÁRSADALMASÍTÁSA -TÁMOP /2-2F – A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
 H ol?  Kiemelt kockázatú objektumokban.  Milyen eszközökkel?  Speciális felderítő eszközök használatával.  Levélvizsgáló berendezés  Röntgensugaras.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
Napocska Napköziotthon
A „TRUEFOOD” projektről  Az Integrált projekt teljes címe: Hagyományos európai élelmiszerek fejlesztése innovatív módszerekkel  Tematikus prioritás:
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Talajművelés.
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
A környezetállapot-értékelés módszertana Dr. Bulla Miklós Baja, április 26. Széchenyi István Egyetem, Környezetmérnöki Tanszék.
Környezetállapot-Értékelés Program A PROGRAM JÖVŐ„KÉP”E KvVM – MTA TAKI – Széchenyi István Egyetem Bulla Miklós.
Környezeti megtakarítások a versenyképesség szolgálatában A DESZKTOP program tapasztalatai a pécsi kistérségben Hohmann Balázs Tudatosan a Környezetünkért.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
1 Logisztika Szakirány – II. 2. téma Vállalkozási rendszerek átszervezése Bp.2008.febr. Prof.Dr.Knoll Imre.
  Kitartás  Önbizalom  Magabiztosság  Versenyképesség  Sokoldalúság  Gyakorlati érzék  Kreativitás  Alkalmazkodóképesség  Kommunikációs készség.
Dr. Varga Csaba – Piskolczi Miklós
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
Rendészeti vezető-kiválasztás
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
A NEMZETKÖZI TŐKEMOZGÁS SAJÁTOSSÁGAI DR. KOVÁCS JÁNOS.
ÚJ MAGYARORSZÁG FEJLESZTÉSI TERV DR. NÉMETH IMRE AUGUSZTUS 7.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Jordán László növény-, talaj- és erdővédelmi elnökhelyettes
Az EEM helye a menedzsmentben
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
A hátrányos helyzetű munkavállalók munkaerő-piaci integrációja, mint a gazdasági stabilitás fontos tényezője Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Új agrárlogisztikai trendek és a bővített ellátási lánc
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Fenntarthatóság és káoszelmélet
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
Egyes agronómiai paraméterek összefüggése a termésmennyiséggel a évi Kukorica Termésverseny versenyterületein Benedek Szilveszter, Dr. Szieberth.
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
Ember és környezetének viszonya
SZÁNTÓFÖLDI NÖVÉNYEK TERMÉSSTABILITÁSÁNAK KLIMATIKUS TÉNYEZŐI A növénytermesztési kutatócsoport kutatási eredményei Konzorciumi záróértekezlet. Gödöllő,
A MEZŐGAZDASÁG FÖLDRAJZA
Endogén területfejlődésCélmeghatározás: A TERÜLETFEJLESZTÉS CÉLJA 1 Mandulavirágzási Tudományos Napok – a Fenntarthatóság Európája március 4-5. STRATÉGIAI.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
Fenntartható tápanyag-gazdálkodás –energianövények
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
Földműveléstan és területfejlesztés KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI BSc.
A talajművelés környezeti hatásai. A talajművelés Mountford modell Szilárd fázis Pórustér.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Széchenyi 225 (1791. április 8.) Egy elcsépelt idézet –
Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI
Talajok konkrét természetvédelme
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
A BÁCSALMÁSI ÖNKORMÁNYZATI KÖZSZOLGÁLTATÁSI KÖZHASZNÚ NONPROFIT KFT
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
A gazdasági termelés általános jellemzői
BME VBK tájékoztató 1.
Előadás másolata:

Smart Farming dr. Szieberth Dénes

Kőszárhegy Kazinczy Ferenc utca 12. mobil telefon: 36 (06)

Mit kell tudni a Klubról? Top20 fajtakísérletek (18-20 kísérlet évente, hibriddel) Kukorica Termésverseny (60-80 résztvevő évente, tonna/hektár csúcs eredményekkel) Kukorica Barométer (3-4- kiadvány évente, gyakorlatias ismeretekkel)

Mi az integrált termesztés? Az integrált termesztés olyan szemléletet valósít meg a termesztés során, amely egyszerre felel meg a termesztett növény, a környezet, a társadalom és a versenyképesség követelményeinek. Az integrált termesztés eredménye a fenntarthatóság.

Az integrált termesztés általános környezete Jogi környezet Az állami irányítási környezet Társadalmi környezet – Társadalmi szemlélet, gondolkodás, irányítottság – Munkaerő piac, munkaerő képzés Szervezeti környezet Gazdasági környezet (ipar, ellátás és piac) Kutatás, fejlesztés, oktatás és tanácsadás

Az integrált termesztés természeti- környezeti feltételei Földrajzi elhelyezkedés Geológiai és hidrológiai viszonyok Klimatikus adottságok (makro- és mezoklíma) Edafikus tényezők Élő környezet Táj-komplex

Az integrált termesztés belső feltételei Az irányító személyisége Az irányító szemlélete Az irányító tudása és felkészültsége A gazdasági egység integráltsága és nyitottsága – termelési szerkezete – felszereltsége – profitabilitása – flexibilitása és stabilitása

Az integrált termesztés kiemelt céljai Megfelelni a törvényi előírásoknak Megfelelni a társadalmi elvárásoknak Megfelelni a környezeti szempontoknak Megfelelni a természet- és tájvédelmi szempontoknak Megfelelni az egészséges takarmány- és élelmiszer előállítással kapcsolatos előírásoknak Kielégíteni a kukorica igényeit és megvédeni a kártevőktől, kórokozóktól llleszkedni a gazdaság szerkezetéhez és adottságaihoz Profitot termelni

Smart farmig és az integrált termesztés Kis téregységekre vonatkozó nagyszámú, adatszerű információ gyűjtése Az adatok további feldolgozásra alkalmas tárolása – Adatfeldolgozás és értékelés – Új tudományos és tapasztalati eredmények érvényesítése az értékelésben Visszacsatolás a fejlesztési folyamatba Visszacsatolás az irányítási és vezérlési folyamatba Visszacsatolás a termelési folyamatba

Smart farmig és az integrált termesztés Gondolkodásmód+gondolkodás megváltozása A megismerés képességének megnövekedése A komplex ismeretkezelés automatizálása

Integrált termesztés Hagyományos/Smart Hagyományos - személyközpont Minden tudás egy agyban Utólagos tudásfrissítés Minden tapasztalat egy vagy néhány szemmel Lassú és esetleges visszacsatolás a folyamatba Minden döntés egy szemlélettel „A Jóisten tudja” Transzformátor az emberi agy Smart Farming – közös központ Minden tudás minden agyban Egyidejű tudásfrissítés Minden tapasztalat „ezer szemmel” Azonnali visszacsatolás a folyamatba Minden döntés kollektív, adatalapú „A FELHŐ tudja” Transzformátor az emberiség integrált agya

A KUKORICA TERMÉSÉT BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK

Hibrid Gyomosság Elővetemény Talajlakó rovar kártevők Talajlakó gombák Levegőből támadó rovarok Levegőből támadó gombák Herbicid-használat Tőszám és Tőelosztás Talaj-előkészítés Vetésidő Trágyázás, növénytáplálás, talaj- és növénykondícionálás Időjárás A vetőmag és a vetés minősége

Mi tehát a Smart Farming lényege? A Smart Farming arra törekszik, hogy a termőtáblát kezelhető méretű mozaikokra bontsa, ezekről a mozaikokról minél több adatot gyűjtsön, az adatokat elérhető módon tárolja, a lehető legszakszerűbben feldolgozza, a feldolgozás alapján mozaikokra bontott döntést hozzon a következő műveletről, a műveletet irányítsa, mindezt a profit optimalizálás követelményeinek megfelelően