A reintegráció lehetőségei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

Kapcsolattartás a szülői házzal
A pszichológiai segítségnyújtás szerepe a szabadulás utáni időszakban
Köszönöm Neked Szebenyi Judit.
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Tisztelettel köszöntöm
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Szociális munka a börtönben
Rehabilitáció és dementia
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
KULCS program gyakorlati tapasztalatai Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége – Horváth Nikoleta.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Szociális munka az onkológiában
Szabad-e a szabadult? A TÁMOP kiemelt projekt szerepe a reintegrációs folyamatban Botka Bianka szolgáltatás módszertani vezető, Belügyminisztérium.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Assisi Szent Ferenc Ima.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA KIEMELT PROJEKT TÁMOP Elítéltek több szakaszos, társadalmi.
Pszichoprofilaxis és pszichoedukáció a rehabilitációban
A nevelési színterek „rendszertana”
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Közösség Az Egyház – ecclesiola. Ő Átala, Ő Vele, Ő Benne.
A Magyar Köztársaság kormánya
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Értelmi fogyatékossággal élő személyek támogatott lakhatása
Kitagolás – foglalkoztatás – életminőség Az intézményi kiváltás foglalkoztatási szempontú aspektusai.
Mi is az a társadalmi integráció?
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Látássérült Nők Munkaerőpiaci Reintegrációja a Fehér Bot Alapítványnál A „Sorstárssegítők a Szociális Szférában” című programról.
" Tudás és kompetencia" Szociális szakemberek és önkéntesek alternatív képzése a látássérültek munkaerő-piaci re/integrációjáért Veres Katalin projektvezető.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Resztoratív módszerek az iskolában
"Az Úr félelmében járva" Apcsel 9:31 Jon Palmer. Az Úr félelmében járva Az egyháznak tehát egész Júdeában, Galileában és Samáriában békessége volt: eközben.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Kértem Istent ….
Kemencei táborozás szeptember
Mindennapi veszteségeink
Európai Scleroderma Nap június 29. Hogyan lehet együtt élni a sclerodermával? Mottó: Nem vagyok beteg, csak sclerodermával élek!
Siketmisszió. Siketmisszió - Protestáns Teológiai Intézet Nagy hagyományokkal rendelkező 1888-ban alapított állami intézmény óvodát és iskolát valamint.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
A szaktanácsadó segítő szerepe
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
HU Phare program: A fogyatékkal élő emberek munkaerőpiacra jutásának elősegítése (A foglalkozási rehabilitáció eszköztárának rendszerszemléletű.
Lelkipásztorok lelkigondozása Szováta, 2014 október
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
SZIME XVII. KONFERENCIA
Kistérségi gyerekesély programok MTA GYEP Iroda SZMI április 21.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Evangélikus Egyház szerepe szociális kérdésekben, jó gyakorlatok és egyházi programok.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Gyermek- és ifjúsági addiktológia a napi gyakorlatban, a fejlesztés lehetséges útjai Arany Zoltán SZKTT ESZI Dr. Farkasinszky Terézia Ifjúsági Drogcentrum.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ A romák munkaerő-piaci reintegrációjának elősegítése, -A TÁMOP B-1-11/1kiemelt projektre épül,
Az EQUAL program és sajátosságai TE IS + ÉN IS = MI IS PÉCS 2007 május 09.
Vakok és Gyengénlátók Közép- Magyarországi Regionális Egyesülete Cím: 1146 Budapest, Hermina út 57. Tel: (1) Web:
Idősek az idősekért Győrben
A TÁMOP szerepe a büntetés-végrehajtási szervezet életében
ÚJ KIHÍVÁSOK, KAPCSOLÓDÁSI PONTOK A FOGLALKOZÁSI REHABILITÁCIÓBAN, KIEMELTEN A FOGYATÉKKAL ÉLŐKRE DECEMBER 18.
Készítette: Farkasné Veres Edina
A felépülés lehetséges útja (Prohaska-Di Clement-Norcross modell)
Közösségi szolgálat a közgázban
Előadás másolata:

A reintegráció lehetőségei

REINTEGRÁCIÓ Mi jut eszünkbe erről a szóról?

REINTEGRÁCIÓ A társadalmi reintegráció fogalma feltételezi, hogy az egyén valaha a társadalom elfogadott tagja volt, másokhoz szokásos módon járt iskolába, dolgozott, de egy esemény (baleset, betegség, a munkaképesség megváltozása, gyermekek vállalása) következtében elveszítette az „együtt mozgást” a társadalom többi tagjával, s egy átmeneti szakasz után újra feladattá válik a társadalomba való visszailleszkedés.

Számunkra mi a társadalmi reintegráció Számunkra mi a társadalmi reintegráció? Volt-e, van-e saját élményem, tapasztalatom?

Kikre gondoljunk? felépülő szenvedélybeteg börtönből szabaduló rehabilitált pszichiátriai beteg rehabilitált mozgássérült rehabilitált látássérült rehabilitált hallássérült szomatikus betegségből felgyógyult stb. Akik egykor egészségesek voltak. Ismerünk ilyen embereket? Gondoljunk most rájuk!

A reintegráció nehézségei, akadályai: bizalmatlanság előítéletek lustaság félelem a kapcsolattól stb.

Európa lakosságának 10–15%-a minősül, vagy nevezi magát megváltozott munkaképességűnek, akadályozottnak. Magyarországon mintegy 600-650 ezer megváltozott munkaképességű személy él, ez a népesség 6-6,5%. Valamit tenni kell!

A reintegráció lehetőségei: család, hozzátartozók gyülekezet akadálymentes környezet (technikai és szellemi) ötletpályázat egyéb pályázatok díjak tematikus napok, év adókedvezmény reintegrációs munkaközvetítők, fórumok hálózata segélyvonal, támogató szolgálat (jogi, finanszírozási, lelki) mentor rendszer közös (integrált) tevékenységek (református, evangélikus közös táborok, stb.) jó gyakorlatok megosztása filmek, blogok, média kortárs segítő képzés diákoknak érzékenyítő továbbképzés szakembereknek egyházi reintegrációs lelkigondozó szolgálat

A reintegráció lehetőségei: Segíteni a résztvevőket   Segíteni a résztvevőket saját beilleszkedési terv készítésében, majd a megvalósításában. „Istenem, adj lelki békét annak elfogadására, amin változtatni nem tudok, bátorságot, hogy változtassak azon, amin tudok, és bölcsességet, hogy felismerjem a kettő közötti különbséget.”

Szempontok: pszichológiai társadalmi szociális környezeti egészségügyi foglalkozási oktatási, képzési szabadidős önérvényesítés (képessé tesszük az embert arra, hogy az alkalmazkodást önerőből tegye meg)

Sikeres reintegráció után: utánkövetés utógondozás önsegítő csoportok (akár minisztériumi kezdeményezésre)

Hogyan? „Szeress, és tégy, amit akarsz” (Augustinus) szeretet tisztelet elfogadás

„Ó Mester add, hogy vigasztaljak mást És ne csak magamnak keressek vigaszt, Legyek megértő, ne csak megértett, Szeressek, ahogy Te szerettél minket!” (Napfivér, Holdnővér c. film)

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!