Minta IRATOK Az írásbeli kommunikáció eszközei az iratok.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
Advertisements

Titkársági iktató rendszer
Mi az az „IQtató”? Egy intelligens megoldás az irodai iratkezelés, iktatás elvégzésére, a „rend” kialakítására és kezelésére. Egy rendszer a papír- és.
A belső ellenőrzés célja az iratkezelésben és az irattárazásban
Iratkezelés ellenőrzése, az ellenőrzés részletes feladatai
Integrált Igazgatási Rendszer
Integrált elektronikus dokumentum- és iratkezelési megoldás önkormányzatok számára Miski Zoltán április 9.
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
Iratkezelési ismeretek
Mecsek-Völgység-Hegyhát Egyesület ÚMVP IV. tengely LEADER.
Közigazgatási technológia
Kompetencia határok.
A megoldás, ami már bizonyított
Adatfeldolgozás folyamata
E-ÖNKORMÁNYZAT Forráskeresés és átalakulás közben BACK OFFICE Jogosultság-kezelési előírások, és ezek megvalósítása egy elektronikus ügyiratkezelő rendszerben.
IRATTAN.
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.
Integrált Igazgatási Rendszer. Elektronikus ügy indítása.
Miért nehéz jó önkormányzati rendszert készíteni? InterMap Térinformatikai Tanácsadó Kft. Hujber Csaba: Szolnok, szeptember.
Közigazgatás 8. Koháriné dr. Papp Edit FSZ képzés nov. 20.
Dokumentumkezelés.
Iktatás és selejtezés folyamata
Főnyilvántartó könyv 1. minta.
Dokumentumkezelő rendszer javaslat PTR zRt. részére
Fórum használata A fórum főoldala alapállapotban.
Mintacsomag.
Elektronikus jelentéstovábbító portál vagyonkezelő szervezet számára Ügyfélkapu használatával.
Mintacsomag.
Kelemen Katalin (MNB) Konkoly Péter (Montana)
Stipkovits István ISZ auditor SGS Hungária Kft.
Ügykezelői alapvizsga diasor
TITKOS ÜGYIRAT KEZELÉSI ISMERETEK Ügykezelői alapvizsga diasor
Személyi jövedelemadó 1+1% felajánlása, fogadása Simon Réka adóügyi ügyintéző NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága Eljárási Osztály Eger, április.
E-számlázás gyakorlata és ellenőrzése Czöndör Szabolcs Ellenőrzést Támogató Főosztály főosztályvezető.
1 „Papírmentes iroda” avagy Mit jelent ma a teljeskörű elektronikus dokumentumkezelés? Bács Andrea fejlesztési konzulens.
Módosult a közfeladatot ellátó szervek iratkezeléséről szóló kormányrendelet (335/2005.) Dr. Hollósi Gábor Ph.D. Magyar Országos Levéltár Kormányzati Gyűjtőterületi.
Változások az építőiparban – 2013 Tájékoztató az építésüggyel kapcsolatos jogszabályok január 1-e óta hatályos kivitelezőket érintő rendelkezéseiről.
LoGo az integrált önkormányzati rendszer Kovács Attila
Szathmári Gyula kereskedelmi igazgató. Cégismertető ADM Informatikai Kft. Alapítva 1991-ben, 1997-től önálló vállalkozás 100%-ban magyar tulajdonosi kör.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
Füzessy Tamás üzletág igazgató A FreeSoft a megújult elektronikus ügyintézésért.
E-IRATKEZELÉS A LEVÉLTÁRI TÖRVÉNY MÓDOSULÁSÁNAK TÜKRÉBEN.
A diasor hatályosítását végezte: Orbán Szilvia, július.
A közfeladatot ellátó szervek egységes iratkezelését szabályozó törvény aktualitásai és a megvalósítás lehetőségei május.
1. „Úton az elektronikus levéltár felé” konferencia Informatikai iratkezelő rendszerek minősítése, tanúsítása, az iratkezelő szoftverek jogszabályi.
Füzessy Tamás üzletág igazgató A MOREQ és a KEIR összehasonlítása.
Elektronikus iratkezelés és megőrzés: az ügyvédi kar tapasztalatai Hagyományos iratkezelés az elektronikus dokumentumok világában szeptember 30.
„Nem a papírra van szükség, hanem a rajta lévő információra!”
Úton az elektronikus levéltár felé
A diákigazolvány igénylés menete
Bírósági Integrált Informatikai Rendszer
Elektronikus aláírás és iratkezelés
Következtetések a fővárosi elektronikus adatvagyon felmérés alapján
Ügykezelői alapvizsga
ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS E-JOG.
Dokumentumkezelő rendszer bevezetésének tapasztalatai
Mintacsomag.
Irat azonosítás május 9..
Az önkormányzati ASP és az önkormányzatok elektronikus ügyintézési feladatai Pécs, november 23.
Útmutató Az alapadatok feltöltéséhez
Segédlet a Főpolgármesteri Hivatal
Őszintén a dokumentumkezelésről
Közbeszerzési Döntőbizottság
A megújult (R6) OFFICE ÜGYKÖVETÉSI RENDSZER bevezetésének tapasztalatai az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főigazgatóságnál 2018.
Az elektronikus közbeszerzés bevezetése és várható hatásai
Az I-DOK rendszer és ami mögötte van
Főnyilvántartó könyv 1. minta.
TÜK gyakorlati oktatás
TITKOS ÜGYIRAT KEZELÉSI ISMERETEK Ügykezelői alapvizsga
Előadás másolata:

Minta IRATOK Az írásbeli kommunikáció eszközei az iratok. Az Iratkezelési és Ügyviteli Szabályzat szerint irat minden olyan írott szöveg, számadatsor, térkép, tervrajz, hangjegy, kép-, hangfelvétel, gépi adatfeldolgozás útján rögzített adat, amely valamely szerv működésével, illetve valamely személy tevékenységével kapcsolatban bármilyen anyagon, alakban és bármely eszköz felhasználásával keletkezett. (1995. évi LXVI. Törvény 3. §) Az irat fogalmába beletartozik minden olyan irat, amely természetes vagy jogi személy tevékenysége során keletkezett, és az valamilyen tényt, adatot, akaratnyílvánítást bizonyít. Minta Rochy Anna

Az iratkezelés folyamata Az iratkezelés az irat készítését, nyilvántartását, rendszerezését és a selejtezhetőség szempontjából történő válogatását, segédletekkel való ellátását, szakszerű és biztonságos megőrzését, használatra bocsátását, selejtezését, illetve levéltárba adását együttesen magába foglaló tevékenység. Az iratkezelés folyamata: Beérkező levelek ügyintézése a küldemények átvétele, a küldemények felbontása, a küldemények érkeztetése és iktatása Minta Kimenő levelek ügyintézése a kimenő posta előkészítése a postakönyvbe rendezés Az iratok tárolása Az iratok selejtezése és átadása a levéltárnak. Rochy Anna

Iktatószám Az iktatást minden évben 1-gyes sorszámmal kell kezdeni. Az elektronikus iktatókönyvet (adatbázist) az év utolsó munkanapján, az utolsó irat iktatása után hitelesen le kell zárni. A programnak automatikusan biztosítania kell, hogy a zárás után a rendszerbe ne lehessen több iratot iktatni. Egy iratnak csak egy iktatószáma lehet. Téves iktatás esetén az iktatószám nem használható fel újra. Az iktatószám felépítése a központi ügyiratkezelés esetén: főszám, kötőjel vagy pont, (alszám), per-jel, négyjegyű évszám (pl.: 22.(18)/2014.). Minta Rochy Anna

Szabályok A küldemény átvételét követően (amennyiben az még központi iktatószámmal nem rendelkezik) az iratot átvevő ügyintéző köteles az elektronikus iktatórendszer által generált iktató számot az iratra feljegyezni (központi iktatószám). /ISMÉTLÉS/ Iratkezelési szoftver alkalmazása esetén biztosítani kell, hogy zárás után az elektronikus iktatórendszerben az adott évre, az adott iktatókönyvbe ne lehessen több iratot iktatni. Téves iktatás esetén az elektronikus iktatórendszerben a módosításokat tartalmuk megőrzésével, naplózással kell dokumentálni. /ISMÉTLÉS/ Az elektronikus nyilvántartás nem helyettesíti azokat az átadókönyveket (postakönyvet), amelyekben az átadás-átvétel tényét a saját kezű aláírás bizonyítja. A telefaxon és e-mailen érkezett iratokat az általános szabályok szerint iktatni kell. Elektronikus adathordozón beérkezett iratok esetében iktatni magát az adathordozót kell. Minta Rochy Anna

Az elintézett irat aláírása A gazdálkodó szervezeteknél az irat aláírása akkor szabályszerű, ha azt a cégjegyzésre jogosult(ak) cégszerű aláírásával (aláírásukkal) látja, illetve látják el. A kiadmányozáshoz használt bélyegzőkről, érvényes aláírás-bélyegzőkről és a hivatalos célra felhasználható elektronikus aláírásokról az érvényességi idő feltüntetésével nyilvántartást kell vezetni!!! Minta Rochy Anna

Minta Rochy Anna