Az önismeret fontossága a szenvedélybetegek gyógyítása területén

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fogyasztói magatartás
Advertisements

Szociális munka a börtönben
Csoport munka.
Nyerjünk együtt! TAMOP /
EZ A MUNKA ÜZLETI LÉPÉSEK. Elvisszük a hírt mindenkinek, mert keressük azokat, akik: •Változtatni akarnak (a körülményeiken) •Ambiciózusak (tesznek érte)
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Iskolai Közösségi Szolgálat – teher vagy lehetőség?
Managerek éjszakája Velence, SZÉP MÚLT VÁR RÁNK? Szűcs Anita Akkreditált, kiemelt fokozatú Life és business coach Magyar Coachszövetség Közhasznú.
Az emberi szükségletek hierarchiájáról
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
„Ki vagyok én?” -életrevaló önismereti módszerek
1 Az önfeltárás kockázati tényezőinek összefoglalása Dimenzió Idő Téma Értékelés Emberek Kis kockázat Múlt események, gondolatok, általános elképzelések.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Önismeret Horváth Renáta.
Ki vagyok én? Que sais- je? (Montaigne)
Én, Énkép, Önismeret, Önértékelés
MOTIVÁCIÓ.
A regionális központok mentorképzési programjának bemutatása
Fenomenológiai megközelítés
Dr. Ozsváth Károly PSZICHIÁTER, PSZICHOTERAPEUTA
Egy eklektikus szerző humanisztikus oldala
A lehetséges énképek.
Orbán Ida Országos Tudományos Diákköri Konferencia Április 14.
Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet
A fejlesztő értékelés.
NAT 2007 kompetenciák.
Korok játéka vagy játékok kora
CARL ROGERS
Motiváció Biológiai eredetű Túlélési motívumok Szociális motívumok
Tartalmi körök Az élménypedagógia gyökerei
Az addikciók kialakulásában szerepet játszó fő tényezők
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Ideológiák.
Vádol a lelkiismeret Készítette: Pálhegyi Ferenc.
Ki az ember? Isten eltorzult képe Francis A. Schaeffer:
Pedagógiai személyiségértelmezések
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
oktulajdonító ítéletek
Fenomenológiai megközelítés
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Mi fán terem a pszichológia? Önismeret 1. előadás
Mindennapi veszteségeink
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
ERŐSSÉGEK ÉS GYENGE PONTOK A TEHETSÉGGONDOZÁSBAN Nyíregyháza, 2010
Általános és személyiséglélektan
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Vallomások Vallomások Az igazat mond, ne csak a valódit!
Speciális gyermekvédelem
A harmadik erő elméletei
A fenomenológiai perspektíva a személyiséglélektanban
Érzelmi intelligencia
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A NŐI KÜLDETÉS. Reklámok Csomagolás,vagy igazi értékek igazi értékek.
Személyiségfejlődési zavarok
A reintegráció lehetőségei
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Az érzelmi zsarolás.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
ÖNISMERET.
Fenomenológiai megközelítés
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
avagy hogyan birkózzunk meg szorongást okozó tanítási helyzetekkel?
Útmutató hosszú távú túlélőknek
LÁTHATATLAN VAGYON MENEDZSELÉSE
A felépülés lehetséges útja (Prohaska-Di Clement-Norcross modell)
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
Előadás másolata:

Az önismeret fontossága a szenvedélybetegek gyógyítása területén Dr. Erdélyi Ágnes Nyíregyháza 2015.Július 13

Mi az önismeret? Kinek az önismerete a fontos? Vakfoltok, mint a gyógyulás akadályai Tévutak A felépülés folyamata

önismeret Ismerem, mint a tenyeremet Énkép – ideális önkép Kongruencia – inkongruencia

inkongruencia Alacsony önértékelés Rosszul reagálunk kapcsolatainkban Cselekedeteink őszintétlenek

énvédelem Tapasztalat alakítása, torzítása Pl. racionalizálás Elhárítások Tapasztalat alakítása, torzítása Pl. racionalizálás Esemény másként értékelése Fenyegető tapasztalat tudatosulásának megakadályozása

önbecsülés Kudarc (elkerülés, tagadás, kifogások Siker (pszichológiai megerősödés)

önsorsrontás Olyan feltételek teremtése, ami nagy valószínűséggel kudarchoz vezet (senki nem tudott volna ilyen körülmények között teljesíteni) Rossz megbirkózás a stresszel

Maslow féle szükséglet hierarchia

Hatékony önmegvalósító személyek Hatékony, pontos valóságészlelés Elfogadás (önmagam, mások) Spontán gondolatok érzelmek Problémaközpontúság Autonómok Friss látásmód, rugalmasság Demokrácia, tisztelet Nem ellenséges humor Mély kapcsolatok Óceánérzés (flow)

És a család?

A segítők? Természetes mentorok Professzionális segítők

Miértek és Okok Okság keresése - szorongás csökkentő - önértékelést javítja

Felépülés az addikcióból Felépülés lehetőségét elősegítő külső környezet kialakítása Adaptív stresszkezelő technikák tanulása Segítő kapcsolatok Önismeret Saját kompetencia felismerése, megtapasztalása

Nem az a szabadság, hogy azt teheted amit akarsz, hanem, hogy nem kell megtenned, amit nem akarsz. Jean Jacques Rousseau