Jó játék a mozgás !.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A MOZGÁSKOORDINÁCIÓ ZAVARAI
Advertisements

A NEVELÉS TERÜLETEI.
A Marfan szindróma szövődményeként kialakuló gerincferdülés esetén, illetve annak megelőzése érdekében alkalmazható gerinctorna.
Az olvasástanítás módszere:
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
Válaszkészség vizsgálata
Egyéni tapasztalatok A október 7. óta használt LifeStand felállítós elektromos kerekesszék óriási változásokat hozott az 1972-ben született D. B.
A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
GYŰRŰ ALAPELEMEK OKTATÁSA
Amit a Spanielekről tudni kell!
Zrínyi Ilona Általános Iskola
Kutya és macska rögzítése
Képességfejlesztés gyermek korosztályban
Születéstől a halálig BONI Széchenyi István Általános Iskola
Varga Ritmus Sándor Nyakas Péter Dávid
Két magzat beszélget az anyja hasában …
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A játéktevékenység kezdeti fejlődése
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Állatok játéka.
A játék A játékosság.
A torna felosztása.
Egészséges csecsemő, gyermek
Szabadrúgások.
15. SZABÁLY – A BEDOBÁS. A bedobás a játék újrakezdésének egyik módja. Bedobást kell ítélni annak a csapatnak a javára, amelyiknek ellenfele utoljára.
16. SZABÁLY – A KI DOBÁS. 16. SZABÁLY – A KIRÚGÁS A ki dobás a játék újrakezdésének egyik módja. Ki dob ást kell ítélni, amikor a labda utoljára támadójátékost.
Most van a nyulak hónapa!!!
Harmadik előadás.
Az érzelmek fejlődése.
A Helytelen Testtartás
Korai hidroterápia a családban
Speciális tanulási nehézségek
Speciális tanulási nehézségek
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Hálózati Bombermen Belicza András Konzulens: Rajacsics Tamás BME-AAIT.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
6. szabály – A játékvezető asszisztens. Játékvezető asszisztens kötelességei Az asszisztens kötelessége, hogy jelezze: 1. Labda elhagyta a játékteret.
6. szabály – A játékvezető asszisztens
15. SZABÁLY – A BEDOBÁS.
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés
Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Adaptált, sportos jellegű mozgásfoglalkozások krónikus sokizületi gyulladásos betegeknek Az ÖTM által 2007 évben támogatott „Sport a rehabilitációban”
Varázslatos játékok iskolába készülőknek
Szakmai gyakorlat jelentősége, tudatos karrierépítés
1 Egyéni tapasztalatok A október 7. óta használt LifeStand felállítós elektromos kerekesszék óriási változásokat hozott az 1972-ben született D.
A Kognitív Profil Teszt kiegészítése
1. Anya – gyermek kapcsolat
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A gyermekkor csodája Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
ASIMO Fejlesztésének története Felépítése, specifikációi
Az elemi mozgásminták fejlődése kisgyermekkorban
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
Biztos kezdet program a gyerekszegénység ellen? A gyerekek fejlődnek, a társadalom befogadó képessége nem.
Testnevelés tantágypedagógia 10. A mozgásfejlődés.
A játék A játékosság.
Két magzat beszélget az anyja hasában …
Térbeli tájékozódás fejlesztése
Légutak Szerzők: Marsi Zoltán, Dr. Mártai István
PERDÜLET NAGY NORBERT I₂.
Termikus és mechanikus kölcsönhatások
Kisgyermekes Anyukáknak, Apukáknak
Köteles játékfüzér Készítette: Kunné Darók Anikó.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Jó játék a mozgás !

A játék és a mozgás kapcsolata A játék a gyermekek természetes életformája. A játék alkalmazkodási eszköz. Gondolkodást, megismerési folyamatot, önkifejezô-készséget és az alkotóképességet segíti. A játék során a gyermek gyakorolja, tökéletesíti különféle képességeit. A játék örömforrás! A 0-3(6) éves korú gyermek legalapvetőbb funkciója a mozgás, a mozgásos keresztüli tapasztalatszerzés. Ebben a szenzítív időszakban a mozgásos tapasztalat szerzés játékos keretekben, direkt és indirekt módon következik be.

A mozgásfejlődés

0-2 hónap Simogatásokkal, símításokkal masszírozni! Bizonytalanul rövid ideig , de emeli a fejét, oldalra fordítva leteszi. A fényforrást követi a szemével . Bizalommal fordul a szerető kellemes hang felé. Oldalra és hasra kell fordítani (RÖVID IDŐRE)! Simogatásokkal, símításokkal masszírozni!

(2), 3-5 hónap A fejét stabilan emeli és tartja. Az alkartámasz megjelenik. Alternáló mozgásokat végez. A forgások elindultak oldalra. Egyre többször kinyújtott végtagokkal fekszik. Egyre nagyobb figyelemmel fordul a környezete felé. A tárgyakkal egyre in-tenzívebben ismerkedik, nyúl utánuk.

(5), 6-7 hónap A mozgásfejlődés látványos időszaka! Már egyre inkább kiemeli a mellkasát alkartámaszban. A forgások hátról oldalra ,majd hasra megindulnak és vissza Alkartámaszban intenzíven manipulál a tárgyakkal, egyik kézből a másikba áttesz A kúszás elindul. A mozgásfejlődés látványos időszaka! Egyre kevesebb időt tölt a hátán. Ülésbe húzva rövid ideig bizonytalanul megmarad.

Ilyenkor a baba nagyon szeret már felülni de csak rövid ideig ültessük A földre, vagy térdünkre állítva már egyenes a tartása , de állítani még tilos! Ha a kezeit ökölben tartja illetve az egyiket előnyben részesíti az kórosnak mondható !

Játékok

8-10 hónap A kúszás intenzívvé válik, majd átadja a helyét a mászásnak. A mászás fő időszaka ez. Mászásból már kiül és a felülés önállóvá válik, és egyenes háttal kitartóan ülnek. Gyakran álló helyzetbe húzzák magukat, leülni nem ,vagy csak huppanva tudnak. Az oldallépések meg- kezdődnek.

1- 1,5 éves Az önálló állás, járás,oldalra lépegetés megtörténik. Leejtett játékért lehajol, majd guggolva tevékenykedik Széles alapú járás jellemzi A kezesség már látható lehet, de tényleges dominancia még később alakul ki A finommozgások fejlődése jelentős.

1,5-2 éves Már biztosan, egyedül jár, kezeit oldalra tartva egyensúlyozva Biztos egyensúllyal guggol Fel-le mászik magasabb tárgyakra. A lépcsőn kapaszkodva mellélépéssel közlekedik A futás bizonytalanul megkezdődik. Húz , tol, dob játékokat.

2-3 éves Biztosan járnak, ügyesen szaladnak. Képesek lassítva-gyorsítva futni. Hirtelen megállnak, meg tudnak fordulni. A lépcsőn önállóan fel- le mennek, váltott lábbal Egy lábon állnak, egyensúlyozni tudnak. 30 cm magasból képes leugrani Nagy labdát elkap. Triciklit hajt.

Köszönjük a figyelmet !