Készítette:Tóth Sándorné

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MUNKAHELYI MENTÁLHIGIÉNÉ BIZTOSITÁSA PSZICHOLÓGIAI ESZKÖZÖKKEL A SZOCIÁLIS ELLÁTÁSBAN DOLGOZÓK SZÁMÁRA Krekó Kata klinikai szakpszichológus Fővárosi Önkormányzat.
Advertisements

A kiégés 2 April, A kiégés 2 April, 2017.
AZ ÓVODA EGÉSZSÉGNEVELÉSI GYAKORLATA (febr. 25.)
A pedagógusok továbbképzésének mentálhigiénés vonatkozásai
Tanulási zavarok és pedagógusterhek
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
BÁTHORY NÉMETH ANDREA SENIOR BUSINESS COACH ELTE OKTATÓ
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
Mentálhigiéné, kiemeltképp a depresszió
Iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Pécsi tudományegyetem neveléstudományi Intézet
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV):
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
A kiégés vizsgálata családvédelmi szolgálatot ellátó védőnők körében (Bevezetés a klinikai és egészségpszichológiába 2009 )
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Konstruktív konfliktuskezelés
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pszichoprofilaxis és pszichoedukáció a rehabilitációban
Pedagógiai személyiségmodellek
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
GONDOLATOK AZ OSZTÁLYF Ő NÖK ÉS A GYERMEKVÉDELMI FELEL Ő S EGYÜTTM Ű KÖDÉSÉR Ő L Csillag Ferenc – pedagógiai szakért ő.
Hatodik előadás.
A munkahely és a stressz
Neveléstudományi doktori iskola A tapasztalatok hatása a pedagógusok szakmai életútjára (Nádasi Mária – Hunyady Györgyné) Speciálkollégium november.
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Életközép - krízis Tóth Sándor Pécs,
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A pedagógusok megváltozott szerepe
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
A lelki egészség védelme az iskolában
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
KIÉGETTSÉG VIZSGÁLAT 2011/12.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Stressz, burnout, depresszió
A NEVELÉS TERÜLETEI.
VIII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia Az egészség dimenziói a táplálkozásmarketingben május Zamárdi.
Lelkesedni lélekkel lehet Palágyi Kata
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Pedagógiai hét 18. kerület PIHGY Iskolasegítő munkacsoport
TÁMOP A-13/ A váltóműszakosok problémája 1.
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
PSZICHOTERROR Készítette: Valcsákné Kecskeméti Kornélia Varga Anita III. év.2. félév lev.tagozat, EMBERI ERŐFORRÁS SZAK Irodalom: Klein: Vezetés és szervezet.
TÁM-PONT A TESSÉK! Közhasznú Egyesület és a Törökbálinti Kórház mentálhigiénés segítő programja egészségügyi dolgozók számára.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Személyiségfejlődési zavarok
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Élettani hatások, amelyekre nem fordítunk kellő figyelmet
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
A PSZICHO- PEDAGÓGIAI KABINET BEMUTATÁSA. Iskoládban van egy hely, ahol meghallgatják mondanivalód, segítenek problémáid feldolgozásában, valamint határozataid.
Lelki egészség kontra kiégés A lelki egészség megőrzésének és a kiégés elkerülésének lehetőségei Stionné Tokaji Judit
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből Rozner Gábor.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
TANULÓK ÉS A STRESSZ. „A különbség a között, amit megteszünk és amire képesek lennénk, megváltoztathatná a világot.” (Mahatma Gandhi) TÁMOP /
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Személyes életvitel.
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
MagneB6 – a stressz vizsgálata egy multinacionális vállalatnál
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
Készítette: Guttmann Ferencné
Közoktatási vezető II. félév
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Készítette:Tóth Sándorné A PEDAGÓGUSOK KIÉGÉSE Készítette:Tóth Sándorné

A KIÉGÉS MEGHATÁROZÁSA „ A kiégés nem más, mint testi, érzelmi és szellemi kimerültség. Az érintettek testileg erőtlennek, ezen kívül tehetetlennek, reményvesztettnek, enerváltnak érzik magukat. Negatívan viszonyulnak saját magukhoz, a szakmájukhoz, a többi emberhez, illetve úgy általában az élethez.” (Petróczi,2005.)

A KIÉGÉS OKAI A kiégést kiváltó okok ( A.R.Barth 1990): Sok stressz, nagy megterhelés Kevés motiváció a munkában Megromlott kapcsolatok

A KIÉGÉS TÜNETEI 1. Pszichés tünetek 1.1.Rövid ideig tartó 1.2.Hosszabb távú 2.Szomatikus tünetek 2.1. Átmenetiek 2.2. Tartósak

A KIÉGÉS FOLYAMATA Edelwich J., Brodsky A. (1980) 1. A bizonyítani akarástól a bizonyítási kényszerig 2. Fokozott erőfeszítés 3. A személyes igények elhanyagolása 4. A személyes igények és konfliktusok elfojtása 5. Az értékrend megváltozása 6. A fellépő problémák tagadása 7. Visszahúzódás 8. Magatartás-és viselkedészavar 9. Deperszonalizáció 10. Belső üresség 11. Depresszió 12. Teljes kiégettség

A KIÉGÉS DINAMIKÁJA Edelwich és Brodsky (1980) a kiábrándultság terjedése alapján három irányt különböztet meg: Diákról tanárra Egyik tanárról a másikra Tanárról diákra

A SZERVEZET SZEREPE A KIÉGÉS MEGELŐZÉSÉBEN Setényi János szerint a jó intézményi közérzet feltételei: A munka folyamatos értékelése Gondosan ápolt partnerkapcsolatok Világos és jól kommunikált intézményi követelmények Intézményen belüli nyilvánosság Modellt nyújtó emberek a pályán Élethosszig tartó tanulási alkalmak Esetmegbeszélések, tréningek

A PEDAGÓGUS LEHETŐSÉGEI A KIÉGÉS MEGELŐZÉSÉBEN Önismeret Autogéntréning Segítségkérés, öngyógyítás

TANÁCSOK A KIÉGÉS MEGELŐZÉSÉHEZ Hinni kell önmagunkban Nem kell mindig tökéletesnek lenni Nem kell mindig mindenkinek megfelelni Pozitív hozzáállás, objektivitás, rugalmasság Változásra, változtatásra való képesség Saját határok ismerete Jó munkahelyi légkör alakításának elősegítése Egészséges életritmus, egyensúly

FELHASZNÁLT IRODALOM Mezei Anna, Polonkai Mária, Schmercz István: Sajátos pedagógiai, pszichológiai ismeretek BME 2013. Antal Judit: És veled ki törődik ? – A pedagógus lelki egészsége Győr, 2012. Antal Judit: Mentálhigiéné az óvodában Győr, 2008.