Humánerőforrás fejlesztés a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben civil szervezetek bevonásával Gergely Bernadett, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Koordinációs.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Új Magyarország Fejlesztési Terv „Foglalkoztatás és növekedés” Cél: Felzárkózni a fejlett országokhoz a foglalkoztatás növelésével és a gazdasági.
évi pályázati programok Országos Foglalkoztatási Közalapítvány.
S IROKI R OMA - M AGYAR E GYESÜLET. A Z EGYESÜLETRŐL ban alakult - Székhelye: a Közösségi Ház és Információs Központ (volt Tűzoltó szertár) Szervezeti.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
A komplex rehabilitáció Új feladat – új szemlélet! Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ november 26.
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
általános főig. helyettes
Tapasztalatok bemutatása a hátrányos helyzetű kistérségek szociális ellátó- rendszerének fejlesztése és a közszolgáltatások kistérségi integrációja területén.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
A Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) és a Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program (TIOP) Kisgyörgy Orsolya Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
Legyen jobb a gyermekeknek!
Kísérlet a roma integráció szempontjainak fokozott érvényesítésére: a leghátrányosabb helyzetű kistérségek programja Kullmann Ádám, Nemzeti Fejlesztési.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
A leghátrányosabb helyzetű kistérségek támogatása az Államreform Operatív Program keretében ápr. 29. Kullmann Ádám.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Dr. Brebán Valéria főigazgató Dombóvár - Roma Fórum.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
A humánerőforrás fejlesztésének lehetőségei a felzárkóztatást célzó komplex programban Sasvári Gábor, Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Foglalkoztatási.
Szociális jellegű aktuális pályázati felhívások
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Esély a munkára – Civil együttműködés a hátrányos helyzetű rétegek munkaerő-piaci integrációjáért Projektazonosító: NCA-DP-09-A-0185 Dolgozzunk együtt!
Képzések finanszírozása SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet Szeged, 2008/2009. I. félév.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
A hátrányos helyzetű munkavállalók munkaerő-piaci integrációja, mint a gazdasági stabilitás fontos tényezője Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Zalai alternatív munkaerő-piaci szolgáltatások bemutatása.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Projektindító nap TÁMOP /1-2, TÁMOP /1
Nem mondunk le senkiről – a Sárospataki kistérségben sem! Komplex felzárkóztató programok készítése a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben ÁROP /B.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Ágazati fejlesztési lehetőségek az európai uniós források tükrében
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
A kiemelt projekt eredményei: a módszertani feladatok és a hálózatépítés tükrében Avagy az „emberorientált” hálózat működése a hajléktalan-ellátáson belül.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
„Gondoljunk a jövőre” Szakmai nap előadó: Magyar Mariann projektmenedzser Regionális Szociális Forrásközpont Kht. Szombathely június 22.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
Foglalkoztatási Paktum Magyarországon Gere János.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM TÜRR ISTVÁN KÉPZŐ ÉS KUTATÓ INTÉZET NYÍREGYHÁZI IGAZGATÓSÁG TÁMOP-OS PROJEKTJEI ÉS AZ INTERNETES MENTORI.
ZALAI INNOVATÍV FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MEGVALÓSÍTÁSA TOP-5.1.1
„Út a munkához” program tapasztalatai
Lorem ipsum.
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

Humánerőforrás fejlesztés a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben civil szervezetek bevonásával Gergely Bernadett, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Koordinációs Irányító Hatóság -LHH Fejlesztési Programiroda

Jellemzők -A 33 kistérségben él az ország lakosságának tizede -A leghátrányosabb helyzetű kistérségekben élők aránya régiónként: 1.Észak-Magyarországon 28%, 2.Észak-Alföldön 21%, 3.Dél-Dunántúlon 18%, 4.Dél-Alföldön 9%. -Jellemzően vidéki térségekről van szó, a kistérségek kétharmadában nincs 10 ezer főnél népesebb település, az egyetlen nagyobb város Ózd. -A 33 kistérségben él a roma lakosság közel harmada

Alapelvek Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ A beruházási (DDOP, TIOP) és a képzési – foglalkoztatási - egészségfejlesztési (TÁMOP) források arányát minden kistérségnek követnie kell. (Javasolt arány: ¾ – ¼) Az Európai Szociális Alapból (TÁMOP) lehívható forrás aránya az összes projekt támogatásának minimum 20%-a. Az oktatás – foglalkoztatás – lakhatás – egészség- megőrzés komplex fejlesztése valósuljon meg.

Célok Mind a 33 kistérség számára biztosítani kell a fejlődéshez szükséges forrásokat. Nem működtethetünk olyan rendszert, ahol a leghátrányosabb helyzetű kistérségek egy része sikerrel szerepel a pályázatokon, más része viszont kimarad a támogatásokból. A területi különbségek mérséklése érdekében szükséges, hogy a támogatások a kistérségen belül a leghátrányosabb helyzetű település- csoportokhoz is eljussanak, azok felzárkózását is szolgálják.

Célok Kiemelt cél a romák helyzetének javítása. A kistérségek fejlesztése csak komplex megközelítésben lehet eredményes. Az oktatási, foglalkoztatási, lakhatási és egészségügyi viszonyok közül azokat kell javítani, amelyek szűk keresztmetszetet képeznek. A források felhasználása során fokozott figyelmet kell fordítani a helyi tudás és együttműködések fejlesztésére.

Tervezési munkacsoport Tervezési folyamatot felügyeli: Kistérségi Fejlesztési Bizottság Kistérségi Társulás munkaszervezete Szakmai támogatás: esélyegyenlőségi szakértők, Regionális Fejlesztési Ügynökségek Szakértők (ÁROP) Ckö-k, roma civil szervezetek bevonása Kistérségi koordinátorok

Projekt-csomag benyújtása A kistérségi projekt-csomagot a fejlesztési bizottság, majd a többcélú kistérségi társulás tanácsa megtárgyalja. A tanács egyetértése esetén kezdeményezi a projekt-csomag az NFÜ-nek való benyújtását. A vélemények és értékelések beérkezését követően az NFÜ összehívja a zsűrit, amelybe tagot delegál a regionális fejlesztési ügynökség, a szaktárcák, az NFÜ érintett szervezeti egységei, valamint legalább egy – az NFÜ által felkért – civil szakértő. A zsűri meghallgatja a kistérség képviselőit, személyesen tisztázza velük a felmerülő kérdéseket, megtárgyalja a kistérségi tervet, majd dönt, hogy a kistérségi tervet változtatásokkal vagy változtatás nélkül jóváhagyni javasolja, vagy – a konkrét szempontok megjelölésével – átdolgozásra visszaadja.

TÁRSADALMI MEGÚJULÁS OPERATÍV PROGRAM TÁMOP foglalkoztathatóság, alkalmazkodóképesség, társadalmi befogadás (10,5 milliárd forint) TÁMOP minőségi oktatás TÁMOP 6.1.2, egészségfejlesztés és egészségügyi humánerőforrás fejlesztése.

TÁRSADALMI MEGÚJULÁS OPERATÍV PROGRAM A támogatás célja: A 33 leghátrányosabb helyzetű kistérségre irányuló program helyi komplex fejlesztéseinek megalapozása, helyi programok koordinációs és szakmai hátterének támogatása. Módszertani, felkészítő, mentorálási szolgáltatások, képzések kialakítása, biztosítása, együttműködések segítése, a helyi közösségek mozgósítása, a helyi humánkapacitások megerősítése. Térség specifikus, a helyi szükségletekre válaszoló, a térségi fejlesztési tervekben megfogalmazásra kerülő és más intézkedésekből nem támogatott szociális, gyermekügyi és esélyegyenlőségi programok támogatása. a térségben élők foglalkoztathatóságának javítása, felkészítése a munkavállalásra. Tranzitfoglalkoztatás. Állami szervek által megrendelt szolgáltatásoknál a hátrányos helyzetű térségekbe való kihelyezés lehetőségének vizsgálata, és ezekre épülő foglalkoztatási programok megvalósítása. A térségben munkaehetőséget teremtő munkáltatók részére foglalkoztatási támogatás.

TÁRSADALMI MEGÚJULÁS OPERATÍV PROGRAM LHH kistérségek projektjei „A” komponens Foglalkoztatásra felkészítő programok A térség felzárkózását segítő munkaerő- piaci programok

TÁRSADALMI MEGÚJULÁS OPERATÍV PROGRAM LHH kistérségek projektjei „A” komponens Célja: a helyi szükségleteket felismerő szervezetek által a lehető legnagyobb szakmai rugalmasságot megengedő alternatív munkaerő-piaci projektek támogatása. a hátrányos helyzetű munkanélküliek tartós munkába állításának, társadalmi és munkahelyi beilleszkedésének elősegítése, egyéni adottságokra és szükségletekre épülő, komplex munkaerő-piaci programon keresztül a foglalkoztatottsági szint emelése.

A programok célja OKJ-s, államilag elismert szakképesítés megszerzése Munkára kész állapot Munkaadók motiválása hátrányos helyzetűek foglalkoztatására Résztvevők elhelyezkedése, tartós munkahelyi beilleszkedése

TÁRSADALMI MEGÚJULÁS OPERATÍV PROGRAM LHH kistérségek projektjei B komponens Szociális terület Célja: A hátrányokkal küzdő gyermekek, családjaik, valamint a fiatalok integrációs esélyeinek növelése, oktatási rendszeren kívüli preventív célú programokkal, amelyek kompenzálják hátrányaikat, csökkentik a devianciákat, segítik az iskolai megfelelésüket, a munka világára való felkészülésüket, erősítik társadalmi részvételüket.

TÁRSADALMI MEGÚJULÁS OPERATÍV PROGRAM LHH kistérségek projektjei B/1 komponens Gyermekjólét és gyermekvédelem Célja: A társadalmi integráció növelése érdekében a hátrányokkal küzdő óvodás, illetve iskoláskorú gyermekek, fiatalok és családjaik számára elérhetővé tenni a szülői szerepet erősítő, a családi konfliktusokat rendező, a családi kohéziót erősítő, az oktatási rendszeren kívüli integrációs, prevenciós programokat.

TÁRSADALMI MEGÚJULÁS OPERATÍV PROGRAM LHH kistérségek projektjei B/2 Ifjúságügy Célja: A fiatalok életminőségének javítása, egyéni és/vagy közösségi kompetenciáik fejlesztése, minőségi információkkal történő ellátása szolgáltatásokkal és programokkal.

TÁRSADALMI MEGÚJULÁS OPERATÍV PROGRAM LHH kistérségek projektjei B/3 Kábítószerügy Célja, hogy a különböző szervezetek-a hatékony elérést biztosító színtereken-a droghasználat szempontjából leginkább veszélyeztetett 14 és 25 év közötti fiatalok számára a droghasználat elkerüléséhez, a kialakuló/meglévő függőség leküzdéséhez kellő időben nyújtsanak segítséget.

TÁRSADALMI MEGÚJULÁS OPERATÍV PROGRAM LHH kistérségek projektjei B/4 Első lépés Célja: Olyan támogató szolgáltatások és programok megvalósítása, amelyek felkészítik, a hátrányos helyzetű munkanélkülieket a képzési/foglalkoztatási programokba való bekapcsolódásra.

TÁRSADALMI MEGÚJULÁS OPERATÍV PROGRAM LHH kistérségek projektjei B/4 Első lépés Kiemelt célcsoportok: Romák Megváltozott munkaképességűek Szenvedélybetegek Pszichés betegséggel küzdők Munkatapasztalattal nem rendelkezők Akik legalább 5 éve nem foglalkoztatottak Inaktívak Hajléktalanok Szegregált lakókörnyezetben élők stb.

TÁRSADALMI MEGÚJULÁS OPERATÍV PROGRAM LHH kistérségek projektjei C komponens Szak-és felnőttképzés Kiemelt cél, hogy a képzés szerkezete rugalmasan igazodjon a gazdaság igényeihez, illetve javuljon a képzések minősége és tartalma. TISZK rendszer kiterjesztését támogató projektek

Pályázók köre A-B-C komponensek Helyi önkormányzat (KSH 321); Helyi önkormányzati végrehajtó költségvetési szerv (KSH 321); Helyi önkormányzat által felügyelt költségvetési szerv (KSH 322); Helyi kisebbségi önkormányzati végrehajtó költségvetési szerv (KSH 323); Helyi kisebbségi önkormányzat által felügyelt költségvetési szerv (KSH 324) Központi költségvetési szerv és intézménye (KSH 31); Önkormányzati fejlesztési társulás (KSH 364) és intézményei; Többcélú kistérségi társulás (KSH 366) és intézményei; Egyházak, non-profit szervezetek: egyesületek, alapítványok, közhasznú társaságok (KSH 52, 55, 56, 57) és az általuk fenntartott intézmények; Helyi önkormányzat által alapított közalapítványok (KSH 561); egyéb jogi személyiségű non-profit szervezetek (KSH 599); július 1-jét követően átalakulással létrejött nonprofit gazdasági társaságok (KSH 59) és intézményei.

TÁRSADALMI MEGÚJULÁS OPERATÍV PROGRAM LHH kistérségek projektjei D komponens Digitális kompetenciák fejlesztése Elsődleges célja, hogy a szociálisan rászorulók számára is reális esélyt teremtsen a digitális írástudás megszerzésére.

Pályázók köre-D komponens Egyház, non-profit szervezet: egyesület, alapítvány, közhasznú társaság (KSH 52, 55, 56, 57) illetve az általuk fenntartott intézmények; helyi önkormányzat által alapított közalapítvány (KSH 561); egyéb jogi személyiségű non-profit szervezet (KSH 599); július 1-jét követően átalakulással létrejött nonprofit gazdasági társaság (KSH 59) és intézményei

a 33 leghátrányosabb helyzetű kistérség