A sportpedagógia a személyiségfejlesztés szolgálatában Dr. Poór Zoltán a neveléstudomány kandidátusa Triatlon-edzők szakmai továbbképzése Balatonboglár,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sportszocializáció.
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Iskolai tehetséggondozás a Rendőrképzésben TÁMOP / Előadó: Nemes Ferenc r. alezredes.
Az edzői hatékonyság pszichológiája
Az Oltalom Karitatív Egyesület 1989 óta működik. Célja a lelkileg és szociálisan elhagyott, kiszolgáltatott vagy veszélyeztetett élethelyzetben lévő különféle.
BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök
Csoport munka.
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A TRIATLON PEDAGÓGIÁJA
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
A pedagógusminősítési rendszer
Külföldi módszerek? Mi az amit figyelembe kell vennünk: Hagyományaink, Céljaink. Cégünk összetétele, nagysága.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A személyiség.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Az intézményes nevelés stratégiái
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Szociális kompetencia
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
NEVELÉSELMÉLET.
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
GYERMEKKORÚ ELKÖVETŐK BÜNTETŐJOGI BELÁTÁSI KÉPESSÉGE
A neveléselmélet alapjai A nevelési környezet
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában   „Az első lépések”
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
Intézményvezetők válaszai a tanulmány kérdéseire.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Az iskoláskor küszöbén
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Speciális gyermekvédelem
Edzéselméleti témák Kiválasztás
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
A Mozgásjavító „nemzetköziesedési” folyamata november 26.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Jó gyakorlatok egy somogyi faluban
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
A pedagógia mint tudomány Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Biztonságvédelmi és autóipari klaszterek együttműködésének lehetőségei hazai és nemzetközi téren.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A szocializáció folyamata
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Közbeszerzések Ausztriában- az én történetem
Kultúra és kommunikáció
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
Egészség és sport.
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

A sportpedagógia a személyiségfejlesztés szolgálatában Dr. Poór Zoltán a neveléstudomány kandidátusa Triatlon-edzők szakmai továbbképzése Balatonboglár, április

Struktúrája: A tudatosan meghatározott cél, eredményelérés érdekében történik. A teljesítmény: elvárás. A teljesítés folyamata: az alacsonyabb szinttől a magasabb szint felé való haladás. A teljesítmény a tevékenység eredménye. A sporttevékenység értelmezése

A sporttevékenységre való felkészítés: pedagógiai folyamat. A sport minden formájában az ember fejlesztésének fontos eszköze.  Az egyén fejlődésének és tudatos fejlesztésének területe.  A teljesítmény növelésének állandóan jelen lévő igénye (alapvető hajtóerő) A sporttevékenység értelmezése

A minősített sportolók, élsportolók tevékenysége: a mozgáskultúra egy speciális területének átvétele és továbbfejlesztése  csúcseredmények elérése és túlszárnyalása  a teljesítőképesség határainak maximális kihasználása és tágítása  tudatos, megtervezett tanulás presztízskényszer A sporttevékenység értelmezése

Az élsportoló v/s szabadidős sportoló tevékenysége: a sportág elsajátítása és továbbfejlesztése  technikai megoldások új taktikák új szabályok új edzésrendszerek kidolgozása és kipróbálása A sporttevékenység értelmezése

Az élsportoló v/s szabadidős sportoló tevékenysége: folyamatos teljesítménynövelés csúcsteljesítmények túlszárnyalása A sporttevékenység értelmezése

Az élsportoló v/s szabadidős sportoló tevékenysége: maximális hatásfokú, tudatos, tervszerű pedagógiai folyamatok  a sportágra jellemző specifikus hatások fokozódása  az egyén (személyiség)fejlesztése A sporttevékenység értelmezése

Az élsportoló v/s szabadidős sportoló tevékenysége: A szubjektív személyiségtényezők, a sportoló pszichikumának maximális és teljes körű igénybevétele. A sporttevékenység értelmezése

A szabadidős sportolói tevékenységre való edzői felkészítésre jellemzők miben különböznek az élsportolói tevékenységre való felkészítéstől? Említsenek példákat a saját gyakorlati tapasztalataik köréből. A sporttevékenység értelmezése

A sporttevékenység: önként vállalt feladat  pozitív személyiségfejlesztő hatás A sport nevelő hatása

A sport a családi és az iskolai nevelő hatást kellő összhangban kiegészítheti, eredményeit felfokozhatja, de át nem vállalhatja. A sport nevelő hatása

A sportolás közben kialakult jó tulajdonságok nem tevődnek át automatikusan az élet egyéb területeire.  Szituációkhoz kötődnek.  Általánosíthatóságuk az edző tudatosító tevékenységén / kommunikációján múlik. A sport nevelő hatása

A család, az iskola / munkahely és sportegyesület együttműködése a személyiségfejlődés támogatása céljából: sikeres esetek v/s kudarcok Említsenek néhány esetet a sikeres és a sikertelen kooperációra a saját edzői tapasztalataik köréből. A sport nevelő hatása

A sportoló (ember) képes az élet bármely területén cselekedni, hatékonyan dolgozni, a szabadidejét jól beosztani és értékesen eltölteni, önmagát folyamatosan művelni, … A sportolók személyisége

A sportoló előnyös jellemvonásai (lehetnek): tetterő, harckészség, kitartás, döntésképesség, jó kedély, vállalkozó kedv, önbizalom, … A sportolók személyisége

A sportoló előnyös jellemvonásai (lehetnek): magas affektivitás, kiváló alkalmazkodóképesség, kontaktusérzékenység, … A sportolók személyisége

A sportoló hátrányos jellemvonásai (lehetnek): túlzott önértékelés, erőteljes érvényesülni akarás, agresszivitás, …  a harci kedv és ellenszegülés / opponálás önfejűség, sikerkeresés, … A sportolók személyisége

A legáltalánosabb sportolói személyiségjegyek: motiváltság, teljesítményigény, magas igénynívó, aktivitás, affektivitás, sikeréhség, élménykeresés, akaraterő, fegyelmezettség, bátorság, … A sportolók személyisége

Az Önök edzői tevékenységében az imént említettek közül melyek a legfontosabb sportolói jellemvonások és személyiségjegyek? A sportolók személyisége

Mit tesznek azért, hogy … … a pozitív tulajdonságok erősödjenek? … kiküszöböljék a hátrányos jellemzők érvényesülését? Említsenek meg példákat a saját gyakorlatukból. A sportolók személyisége

Köszönöm szíves figyelmüket!