A Surányi Endre Szakképző Iskola és Kollégium diákönkormányzata Készítette: Csiszárik Zsuzsa szabadidő-szervező.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
Az iskolai szociálismunka
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
Tanévnyitó értekezlet
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
A Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola, mint Ökoiskola
az általános iskolákban
Mire jó a DÖK?.
A közösségfejlesztés módjai, lehetőségei Készítette: Horváth István Attiláné R. M. Á. I. Kazinczy Ferenc Tagiskolája,Kincsesbánya 2010.
Beszámoló a fenntarthatósági időszakban végzett feladatokról TÁMOP – 2.2.3–07/1–2F–2008–0008 „Mércénk az ember” Bókay János Humán Szakközépiskola.
Iskolánkról.
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A környezetvédelem intézményrendszere
Közigazgatási alapismeretek
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Az Országos Bírói Tanács összetétele és feladatai
A II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar F ő iskola Hallgatói Önkormányzatának bemutatása Beregszász 2012 Készítette: Nagy Tibor.
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Közoktatás vezető képzés iskolai gyakorlat
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
A gyakorlatvezető mentor
A Fővárosi Törvényszék
A Z OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN A MÉREI FERENC Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet valamint a FOK Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Szolgáltató.
2013/2014. tanév Tanévzáró kollégiumi közgyűlés május 21.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
A SZAKKÉPZÉSI MUNKA KORSZERŰSÍTÉSE A STRATOSZNÁL TÁJÉKOZTATÓ DIASOROZAT A STRATOSZ KORSZERŰSÍTETT SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATÁNAK KIDOLGOZÁSÁHOZ KÉSZÜLT: AZ.
A STRATOSZ regionális SZERVEZETI struktúráját megteremtő szervezési projekt előkészítése (2. RÉSZ) ADOTTSÁGAINK FELADATAINK KÖTELEZETTSÉGEINK Készült a.
A Nemzeti Civil Alapprogram szervezeti felépítése, feladat- és hatáskörök Előadó: dr. Ugron Gáspár.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán

2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Készítette: Devecseri Mátyás
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A tanév rendje 2014/2015-ös tanév
A kamarai garanciavállalás jogi kérdései
Pedagógus értékelési rendszer
A pedagógus a nevelési-oktatási intézmény szervezetében
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A tanév rendje 2015/2016-os tanév.
Diákönkormányzat beszámolója 2010/2011 tanév I.Félév.
Diákönkormányzat beszámolója 2009/2010 tanév Alakuló megbeszélés Elnök: Túrós Kata Elnök: Túrós Kata Elnökhelyettes: Raffay Norbert Elnökhelyettes:
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Szakmai beszámoló Bognár Márta tagozatvezető Bognár Márta tagozatvezető.
Szülői értekezlet A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBA TÖRTÉNŐ JELENTKEZÉS RENDJE ÉS A FELVÉTELI ELJÁRÁS GYAKORLATI TUDNIVALÓI.
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
„Menetrend” Kórházi – Klinikai Területi Szervezet megalakulására vonatkozó speciális és általános szabályok időrendben.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Orova Piroska XIII. VIMFÓ április
Diákönkormányzat beszámolója
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
A Fővárosi Törvényszék
Közoktatási alapismeretek
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Előadás másolata:

A Surányi Endre Szakképző Iskola és Kollégium diákönkormányzata Készítette: Csiszárik Zsuzsa szabadidő-szervező

Helyünk a térségben Intézményünk 1961-ben kezdte meg működését Intézményünk 1961-ben kezdte meg működését (47. tanév) diák érkezik több mint 120 településről diák érkezik több mint 120 településről. Képzéseink: szakiskolai és szakközépiskolai képzés, felnőttképzés, felnőttoktatás, kollégiumi ellátás. Képzéseink: szakiskolai és szakközépiskolai képzés, felnőttképzés, felnőttoktatás, kollégiumi ellátás.

A diákönkormányzat célja: Az oktatási törvényben és miniszteri rendeletben rögzített tanulói, ill. gyermeki jogok érvényesítése. Az oktatási törvényben és miniszteri rendeletben rögzített tanulói, ill. gyermeki jogok érvényesítése. Olyan demokratikus fórum biztosítása a diákok számára, ahol képviselőik segítségével megfogalmazhatják problémáikat, segítséget kérhetnek ezek megoldására. Olyan demokratikus fórum biztosítása a diákok számára, ahol képviselőik segítségével megfogalmazhatják problémáikat, segítséget kérhetnek ezek megoldására. A diákok döntési jogának érvényesítése és véleményezési jogának biztosítása minden, iskolát érintő kérdésben. A diákok döntési jogának érvényesítése és véleményezési jogának biztosítása minden, iskolát érintő kérdésben. A diákok javaslatait, kérdéseit koordinálni és eljuttatni a címzetthez. A diákok javaslatait, kérdéseit koordinálni és eljuttatni a címzetthez. Megteremteni a tanulók iskolai és helyi közéletben való részvételének lehetőségeit. Programok szervezésével biztosítani az iskola tanulói részére tartalmas, élményekben gazdag diákéletet. Megteremteni a tanulók iskolai és helyi közéletben való részvételének lehetőségeit. Programok szervezésével biztosítani az iskola tanulói részére tartalmas, élményekben gazdag diákéletet.

A diákönkormányzat jogai: A diákönkormányzat döntési, egyetértési, véleményezési, javaslattevő jogkörrel rendelkezik. saját működésének meghatározásában saját működésének meghatározásában egy tanítás nélküli munkanap programjának meghatározásában egy tanítás nélküli munkanap programjának meghatározásában iskolaszéki képviselők megválasztásában iskolaszéki képviselők megválasztásában a diákönkormányzatot segítő pedagógus személyét illetően a diákönkormányzatot segítő pedagógus személyét illetően a diákönkormányzat tájékoztatási rendszerének létrehozásában a diákönkormányzat tájékoztatási rendszerének létrehozásában az iskolai Szervezeti és Működési Szabályzat elfogadásakor és módosításakor az iskolai Szervezeti és Működési Szabályzat elfogadásakor és módosításakor a tanulói szociális juttatások elosztási elveinek meghatározásakor a tanulói szociális juttatások elosztási elveinek meghatározásakor az ifjúságpolitikai célokra biztosított pénzösszegek felhasználásakor az ifjúságpolitikai célokra biztosított pénzösszegek felhasználásakor a Házirend elfogadásakor, módosításakor a Házirend elfogadásakor, módosításakor

tankönyvjegyzékben nem szereplő tankönyvek, tankönyvjegyzékben nem szereplő tankönyvek, segédkönyvek tankönyvrendelésbe való felvételében a tanulók jellemzésében, dicséret, jutalmazás és a tanulók jellemzésében, dicséret, jutalmazás és fegyelmi ügyek esetében az iskola munkájának, a tanulók helyzetének átfogó elemzésében, értékelésében, beszámolók elfogadásában az iskola munkájának, a tanulók helyzetének átfogó elemzésében, értékelésében, beszámolók elfogadásában a diákotthonba, speciális tanterű osztályba való felvétel, az externátusi elhelyezés elveinek, feltételeinek megállapításában a diákotthonba, speciális tanterű osztályba való felvétel, az externátusi elhelyezés elveinek, feltételeinek megállapításában az iskolai munkarend tanulókat érintő kérdéseiben az iskolai munkarend tanulókat érintő kérdéseiben a tanórán kívüli tevékenység formáinak meghatározásában a tanórán kívüli tevékenység formáinak meghatározásában a könyvtár és a sportlétesítmények működési rendjének kialakításában a könyvtár és a sportlétesítmények működési rendjének kialakításában tankönyvvásárlási támogatás módjának kialakításában az iskolai költségvetés fenntartói meghatározása és módosítása előtt tankönyvvásárlási támogatás módjának kialakításában az iskolai költségvetés fenntartói meghatározása és módosítása előtt az iskolavezető megbízásával és megbízásának visszavonásával kapcsolatos fenntartói döntés előtt az iskolavezető megbízásával és megbízásának visszavonásával kapcsolatos fenntartói döntés előtt

A diákönkormányzat felépítése és kapcsolatrendszere: ISKOLA KOLLÉGIUM IKGY Iskolai Közgyűlés Diák Közgyűlés Kollégiumi Közgyűlés ÉKGY Évfolyam Közgyűlés IDB gyűlés Osztály Közgyűlés IDB Iskolai Diákbizottság ODB Osztály Diákbizottság Kollégiumi Diáktanács Szabadidő- szervező Gyermek- és ifjúságvédelmi felelős

I. Iskolai Közgyűlés (IKGY) Az IKGY a diákönkormányzat legfelsőbb szerve. Az IKGY tagjai: minden Osztály Diákbizottság (ODB) titkár és helyettese, minden Osztály Diákbizottság (ODB) titkár és helyettese, az Iskolai Diákbizottság (IDB) tagjai, az Iskolai Diákbizottság (IDB) tagjai, diákkörök és más diákcsoportok képviselője, diákkörök és más diákcsoportok képviselője, a Kollégiumi Diáktanács képviselője. a Kollégiumi Diáktanács képviselője. Az IKGY évente legalább kétszer ülésezik, de a tagcsoportok egyharmadának javaslata vagy a IDB döntése alapján rendkívüli közgyűlés hívható össze. II. Évfolyamközgyűlés (ÉKGY) Az IKGY-t megelőző időszakban hívható össze igény szerint. Az IKGY-t megelőző időszakban hívható össze igény szerint. Célja: a diákokat érintő kérdések, problémák, javaslatok, kezdeményezések évfolyamonkénti megbeszélése. Célja: a diákokat érintő kérdések, problémák, javaslatok, kezdeményezések évfolyamonkénti megbeszélése. Az ÉKGY-n az adott évfolyamok ODB tagjai illetve az IDB tagjai vesznek részt. Az ÉKGY-n az adott évfolyamok ODB tagjai illetve az IDB tagjai vesznek részt.

III. Az Iskolai Diákbizottság (IDB) Az Iskolai Diákbizottság a DÖK képviselőtestülete. Az IDB szükség szerint ülésezik. A tagcsoportok egyharmadának kérésére vagy az elnök döntése alapján hívható össze. Összehívását a diákönkormányzatot segítő tanár az elnöknek javasolhatja. Működési rendje: Havonta egy alkalommal összeül, értékeli az elmúlt időszak munkáját és kijelöli a következő hónap, ill. hónapok feladatait. Havonta egy alkalommal összeül, értékeli az elmúlt időszak munkáját és kijelöli a következő hónap, ill. hónapok feladatait. A tervszerű munkavégzés érdekében munkatervet és eseménytervet készít. A tervszerű munkavégzés érdekében munkatervet és eseménytervet készít. Munkája során szorosan együttműködik a szabadidő-szervezővel. Munkája során szorosan együttműködik a szabadidő-szervezővel. Az IDB akkor határozatképes, ha a tagok 2/3-a jelen van, a határozatait egyszerű szótöbbséggel hozza. Az IDB akkor határozatképes, ha a tagok 2/3-a jelen van, a határozatait egyszerű szótöbbséggel hozza. Az IDB összehívásáért, működtetéséért az IDB elnöke, szükséges esetben annak helyettese a felelős. Az IDB összehívásáért, működtetéséért az IDB elnöke, szükséges esetben annak helyettese a felelős.

Az IDB feladatai A DÖK szerveinek tevékenységével kapcsolatban: A DÖK szerveinek tevékenységével kapcsolatban: a) az IKGY összehívása, ülésének előkészítése b) beszámolás a két IKGY közötti munkáról c) az IKGY jegyzőkönyvének elkészíttetése d) a hozott határozatok végrehajtásával kapcsolatos tevékenység Dönt: Dönt: a) az Elnök megválasztásának kitűzéséről és a választási szabályzatról b) a megbízatásának ellátásában tartósan akadályozott elnök helyettesítéséről Gyakorolja mindazokat a véleményezési, egyetértési és javaslattevő jogokat, melyek a diákönkormányzatot megilletik. Gyakorolja mindazokat a véleményezési, egyetértési és javaslattevő jogokat, melyek a diákönkormányzatot megilletik. Testületként képviseli a diákönkormányzatot az iskola vezetése, a tantestület, a külső szervek és a nyilvánosság előtt. Testületként képviseli a diákönkormányzatot az iskola vezetése, a tantestület, a külső szervek és a nyilvánosság előtt.

IV. Osztály Diákbizottság (ODB) Az osztály képviseletére létrejött, 3-5 főből álló szerv. Az osztály tanulói az osztályfőnökkel egyetértésben határozzák meg az ODB tagjait. Tagjai: osztálytitkár és helyettese osztálytitkár és helyettese kultúrfelelős kultúrfelelős sportfelelős sportfelelős gazdasági felelős gazdasági felelős tanulmányi felelős tanulmányi felelős A választott funkcionáriusok feladataik ellátásakor szorosan együttműködnek az IDB hasonló feladatkört ellátó tagjaival.

Az Iskolai Diákbizottság tagjai a 2007/2008-as tanévben Sándor György Tamás 11/C (elnök) Horváth Eszter 11/C (alelnök) Bastyur Leonárd 9/D Gondor Henrietta 9/D Kató Kitti 9/C Kucsma Martina 9/3 Zwillinger Péter 10/2 Kiss Marcella Tünde 10/D Juhász Éva 10/C Szöllősi Péter 10/4 Kiss Tibor 10/3 Csorba Csilla 11/C Setét Renáta 11/C Lukács Csilla 11/D Elek Zita 11/D Partizer Petra 12/5 Tóth Alexandra 12/4 Bartha Roland 13/B

Az Iskolai Diákbizottság tagjai a 2007/2008-as tanévben

A diákbizottság összetétele Létszám: 18 fő ( 100 tanulóból 1 képviselő + elnök, alelnök) Létszám: 18 fő ( 100 tanulóból 1 képviselő + elnök, alelnök) + a diákbizottság munkáját segítő tanulók A delegálás módja: évfolyamok, iskolatípusok arányának figyelembevételével történik. A delegálás módja: évfolyamok, iskolatípusok arányának figyelembevételével történik. (Évfolyamonként: 9. évf. – 4 fő, 10. évf. - 5 fő, 11. évf. – 6 fő, 12. évf. - 2 fő, 13. évf. – 1 fő Iskolatípus alapján: szakközépiskola - 12 fő, szakiskola - 6 fő) Együttműködés: Együttműködés: szabadidő-szervező  általános és nevelési igazgatóhelyettes, gyermek- és ifjúságvédelmi felelős, ifjúsági védőnő

A diákbizottság kiemelt rendezvényei Közgyűlések (IKGY, ÉKGY, IDB gyűlések) Közgyűlések (IKGY, ÉKGY, IDB gyűlések) Surányi diáknapok rendezvénysorozat Surányi diáknapok rendezvénysorozat 11. évfolyamos osztályok vetélkedője 11. évfolyamos osztályok vetélkedője Hatalomátadás Hatalomátadás 9. évfolyamos verébvetélkedő 9. évfolyamos verébvetélkedő Diáknap Diáknap Kazincbarcikai diákparádé Kazincbarcikai diákparádé Mikulásjárás Mikulásjárás Teremfoci bajnokság Teremfoci bajnokság Karácsonyi dekoráció Karácsonyi dekoráció Karácsonyi ajándékvásár Karácsonyi ajándékvásár Teaház Teaház Karaoke rendezvények Karaoke rendezvények Vers- és prózamondó házi verseny Vers- és prózamondó házi verseny Valentin-napi programok: rádiós kívánságműsor, Szív szava pályázat, IDB posta Valentin-napi programok: rádiós kívánságműsor, Szív szava pályázat, IDB posta Surányi vetélkedő Surányi vetélkedő Surányi ünnepség és szoborkoszorúzás Surányi ünnepség és szoborkoszorúzás Üzenőfal (karácsony, tanév vége) Üzenőfal (karácsony, tanév vége) Rádiós megemlékezések Rádiós megemlékezések Gyűjtési akciók (kupak, 1 és 2 forintos érmék, játékok) Gyűjtési akciók (kupak, 1 és 2 forintos érmék, játékok) Drogprevenciós rendezvény (filmvetítés és előadás) Drogprevenciós rendezvény (filmvetítés és előadás) „Egyensúly” (Egészséges, drogmentes élet, hogyan? diákszemmel) „Egyensúly” (Egészséges, drogmentes élet, hogyan? diákszemmel)

Egyéb tevékenység Tanévnyitó ünnepség Tanévnyitó ünnepség Iskolai ünnepségek (október 23., március 15.) Iskolai ünnepségek (október 23., március 15.) Szalagavató Szalagavató Ballagás Ballagás Pályaválasztási nyílt nap Pályaválasztási nyílt nap Pályázatok készítése Pályázatok készítése Találkozó a 9. évfolyamos tanulókkal Találkozó a 9. évfolyamos tanulókkal Belügyi bűnmegelőzési nap Belügyi bűnmegelőzési nap Rendhagyó osztályfőnöki órák Rendhagyó osztályfőnöki órák Sportrendezvények Sportrendezvények Adminisztrációs tevékenység (munkatervek, beszámolók, jegyzőkönyvek készítése) Adminisztrációs tevékenység (munkatervek, beszámolók, jegyzőkönyvek készítése)

Iskolarádió Célja: Az iskolarádió szükség szerint gondoskodik rendszeres adásról, ami magában foglalja hírek, felhívások, közlemények és egyéb műsorok közlését. Ennek célja, hogy valamennyi tanuló időben értesüljön az iskola eseményeiről, a diákokat érintő programokról, ezzel megkönnyítve az információk továbbítását. Emellett célja a nagyszünetekben a kulturált zeneszolgáltatás.

Műsoraink 1. Rendszeres műsorok (beszámolók az elmúlt időszak iskolai eseményeiről, interjúk, helyszíni riportok, meghívott vendégek; hírek, felhívások, aktuális közlemények) További témák – ünnepek, emléknapok: aradi vértanúk, AIDS ellenes világnap, mikulás, advent, karácsony, újév, Valentin-nap, a kommunista diktatúra áldozatainak emléknapja, nőnap, holokauszt, költészet napja, Föld napja, pedagógusnap, stb. 2. Naptár rovat (naponta jelentkező műsor) a névnapok eredete a napi események, egyéb közéleti témák: filmajánló, sztárhírek, egészség, életmód, könyvajánló, CD ajánló 3. Aktuális közlemények 4. Nagyszüneti zeneszolgáltatás „Egyensúly” (Egészséges, drogmentes élet, hogyan? diákszemmel)

Köszönöm a figyelmet!