Emberi erőforrás tudatos fejlesztése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Az OH TÁMOP fejlesztései
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Az ápolás minősége és az ápolási dokumentáció
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
Koragyermekkori (0-7 éves) kiemelt projekt -TÁMOP 6.1.4
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
közötti uniós programozási időszak tervezése az egészségügy területén dr. Török Krisztina főigazgató.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Szakmai monitorozás.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Emberi erőforrás menedzsment
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Javaslat az ágazati információ-politika átalakítására Dr. Kincses Gyula mb. főigazgató MEDINFO.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Partnerség a HR működésben Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Párdányi Zsoltné humán partnerek osztályvezető.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat modernizációja Budapest 2005.szeptember 8.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A szakképzés helyzete Magyarországon

Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
TÁMOP /1 Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért Hartal Katalin Marcali Kistérségi Többcélú Társulás.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar Kórházszövetség XXVII.
Magyar Kórházszövetség Kongresszusa, Debrecen 2015.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Üzemgazdasági szemlélet a gyakorlatban
„SZERVEZETI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE AZ EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÓRENDSZERBEN – TERÜLETI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK KIALAKÍTÁSA” TÁMOP B MAGYAR KÓRHÁZSZÖVETSÉG XXVII.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Az egészségügyi szakképzés minőségügye, kihívások és intézkedések György Annamária szeptember 17. "ISOFÓRUM XXII. NMK"
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Őszi Attila főigazgató. ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban  Dunaújváros – új, tervezett, város  A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
HAZAI REGIONÁLIS SZAKMAI VIZSGAKÖZPONT HÁLÓZAT ELKÉPZELÉSEK Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék „Szakképzési és felnőttképzési.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Előrejelzés-tervezés-indikátorok
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Országos tanácsadási konferencia
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Készítette: Farkasné Veres Edina
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Emberi erőforrás tudatos fejlesztése Dr. Cserháti Zoltán Magyar Kórházszövetség XXVII. Kongresszusa Debrecen, 2015. április 23. TÁMOP-6.2.5-B-13/1-2014-0001 Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködés kialakítása

Az egészségügyi ágazat szükségletei Megfelelő mennyiségű és képzettségű emberi erőforrás biztosítása az egészségügyi ágazatban Az ágazatban jelenleg dolgozók kapacitásának és kompetenciáinak hatékony alkalmazása Reakció a jövő szükségleteire, kihívásaira Monitoring Képzés Foglalkoztatás

Emberi erőforrás célok – a projekt által biztosított lehetőség Az egészségszervezés támogatása az egészségügyi humán erőforrás vonatkozásában (alapellátás) ALAPELLÁTÁS HR ELLÁTOTTSÁG JAVÍTÁS A jelenlegi és jövőbeli emberi erőforrás biztosítása (ágazati tervezés) STRATÉGIAI HUMÁN ERŐFORRÁS TERVEZÉS Átlátható, tervezhető szakképzési folyamatok (képzés) SZAKORVOSKÉPZÉSI RENDSZER INFORMATIKAI TÁMOGATÁSA A rendelkezésre álló emberi erőforrás menedzselése (fekvőbeteg-ellátó intézmények) INTÉZMÉNYI HUMÁN ERŐFORRÁS RENDSZEREK 4 területen jönnek létre támogató funkciók – olyan időszerű megoldásokon dolgozunk, amelyek támogatják a szakmapolitikai célokat is, és a rendszer különböző szereplői számára is hasznosulnak; területek: alapellátás, fekvőbeteg-ellátás, ágazati tervezés, szakképzés. (Kulcsüzenet itt)

Háziorvosi alapellátás felmérés Alapellátás választását elősegítő és akadályozó tényezők felmérése 30 mélyinterjú és 500 online kérdőív Fő témakörök: praxis, ellátás, dolgozók, helyettesítés, végzettség, egyéb szakmai és nem szakmai tevékenység, elégedettség, jövő Javaslatok kidolgozása a terület vonzóbbá tételére

Szakképzés informatikai támogatása Szakképzési modul – szakvizsga modul Szakorvosképzés tanulmányi nyilvántartó program az orvostudományi képzést folytató egyetemeken Szakvizsga szervezés támogatása – Nemzeti Vizsgabizottság Szakképzés rendszerének tervezett átalakítása, háttérintézményi változások

Stratégiai humán erőforrás tervezés Kínálat, kereslet és szükséglet alapú tervezés Emberi erőforrás tervezéshez szükséges adatok, indikátorok - monitoring adatokra építhető Elméletből gyakorlat, megvalósíthatóság Egy szakma pilot modell Módszertani fejlesztés

Intézményi HR rendszerek Cél: Egységes eljárások, standardok mentén hatékonyan és magas színvonalon működjön az emberi erőforrás menedzsmentje Eszközök: HR helyzetfelmérés, helyzetértékelés az ÁEEK fenntartású intézményekben Jó gyakorlatok azonosítása Ajánlások készítése a jó gyakorlatok alapján, pilot tesztelés HR fókuszú EFQM tanácsadói értékelés

Intézményi felmérés területei HR szerepe az intézményen belül, funkciók Toborzás, kiválasztás Munkaügyi nyilvántartás, folyamatok Kinevezések, közreműködői szerződések Bérszámfejtés, jogcímek Ügyeleti gyakorlat Intézményi szintű létszámtervezés Oktatás, képzés, fejlesztés

Intézményi HR rendszerek Eredménytermékek: Intézményi HR eljárások felmérése Egészségügyi HR funkciók módszertani kézikönyv Intézményi pilotok HR fókuszú EFQM tanácsadói értékelés

Emberi erőforrás munkacsoport GYEMSZI EMMI Szakmai szakértők Intézményi szakemberek Egyetemi szakértők

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! TÁMOP-6.2.5-B-13/1-2014-0001 Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködés kialakítása