Kiégett radiográfusok: Merre van a kiút?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Az ÁFSZ szervezetfejlesztési törekvései különös tekintettel.
Advertisements

Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében November 30. Ódry Színpad.
To protect the confidential and proprietary information included in this material, it may not be disclosed or provided to any third parties without the.
Esély és lehetőség: Távmunka Magyarországon 2002.november.
Moduláris rendszerű vezetőképzés profiknak
Mozgáskorlátozott emberek foglalkoztatását, önálló életvitelét segítő eszközfejlesztő műhely és szolgáltatási hálózat  Azonosító szám:TÁMOP /
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében Agressziókezelés a fővárosi fenntartású oktatási-, nevelési intézményekben október 6. NÉMETH.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
TÁMOP /A
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Külföldi módszerek? Mi az amit figyelembe kell vennünk: Hagyományaink, Céljaink. Cégünk összetétele, nagysága.
A családbarát intézkedések előnyei, hasznai és lehetőségei
A mentálhigénés képzés hatása a sepsiszentgyörgyi Családsegítő Központ működésére 1.A CS. S. K. rövid bemutatása: ben jött létre a FAMTERRA alapítvány.
Dr. Harangozó Judit Orvos-koordinátor Ébredések Alapítvány
TÁMOP /A – RÉV projekt ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT III. ORSZÁGOS HÁLÓZATI TALÁLKOZÓ Budapest
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Várakozások az eredmények tükrében,
Én-védelem a szociális munkában
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A szervezeti irányítás tudattalanja - Mitsubishi Heavy Industry M. Nussbaum-Gomes Kultúraközi különbségek a szervezetek működésében V. Előadás.
Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium Társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása TÁMOP A projekt.
A társadalmi kohézió erősítése bűnmegelőzési és reintegrációs programokkal TÁMOP kiemelt projekt.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Klinikai pszichológus a közösségi pszichiátriában
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Szentkatolnay Miklós A mentorhálózat működése – aktuális helyzetkép és a lehetséges jövő I. Országos Mentortalálkozó Budapest, október 3.
„Talpraállástól az intézményesülésig” Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése (TÁMOP / ) Vágvölgyi.
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
KIÉGETTSÉG VIZSGÁLAT 2011/12.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
A Veszprém megyei pszichiátriai ellátó rendszer ismertetése
Jól-lét a médiában. A kutatásban részt vett: Magas presztízs Életkor 0-24 órás munka (a túlmunka normális) - Jellemző a menedzserszűrés Rossz vélemény.
Kézenfogva Alapítvány módszertani újdonságok 2009 november, Nyíregyháza 1.Aktív Műhely a fenntartható foglalkoztatásért! - pályázat 2.Európai Gondozási.
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
Ápolói hivatás megítélése középiskolás korúak körében
Radiográfusi Szerepfejlődés
Nagyné Szőke Erzsébet1 - Vandulek Csaba2
Ápolói teljesítmény és terhelés összehasonlító vizsgálata avagy: Miért is vagyunk leterheltek? Pap-Szekeres Anita Magyar Kórházszövetség XXVII.
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
TÁM-PONT A TESSÉK! Közhasznú Egyesület és a Törökbálinti Kórház mentálhigiénés segítő programja egészségügyi dolgozók számára.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
Úton az akkreditációs igazolás megszerzése felé
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ , 0012.
EDUTUS FŐISKOLA EDUTUS FELNŐTTKÉPZÉSI AKADÉMIA
Kistérségi szociális gondozó-ápoló képzés United Way Kisalföld Alapítvány Kistérségi szociális gondozó-ápoló képzés United Way Kisalföld.
A család és a gyerek érték A család és a gyerek érték Családbarát munkahely a Dunaújvárosi F ő iskolán Dr. Keszi-Szeremlei Andrea Dunaújváros 2013.Február.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ A romák munkaerő-piaci reintegrációjának elősegítése, -A TÁMOP B-1-11/1kiemelt projektre épül,
DI DDIV DIVERSITY SPECTRUM LYNN GARDNER HEFFRON
Centralizáció és specializáció az Onkológiai sebészetben
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
MagneB6 – a stressz vizsgálata egy multinacionális vállalatnál
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
„FÜGGŐSÉG ÉS/VAGY MUNKAKÉPESSÉG” konferencia
Burnout team a kórházi dolgozók védelmében
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Kiégett radiográfusok: Merre van a kiút? Vandulek Csaba, Farkas A, Csontos É, Repa I Kaposvári Egyetem Egészségügyi Centrum Magyar Radiográfusok Egyesülete Szakmai Kollégium, Ápolási Tagozat/Tanács www.rad-planning.com  Magyar Kórházszövetség XXVII. Kongresszusa Debrecen, 2015. ápr. 22-24. Magyar Kórházszövetség XXVII. Kongresszusa Debrecen, 2015. ápr. 22-24.

STATUS QUO hivatástudat ? HR krízis elvándorlás türelmetlenség aggresszió türelmetlenség fluktuáció elégedetlenség humán erőforrás krizis szakdolgozó elvándorlás elszemélytelenedés csökkenő hivatástudat türelmetlenség fluktuáció nővérhiány érdektelenség érdektelenség elégedetlenség elszemélytelenedés

http://www. google. com/url http://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=g8%20black%20background&source=images&cd=&cad=rja&docid=YFC6Suo9bM9d6M&tbnid=jVQM5aGcus6b4M:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.123rf.com%2Fphoto_17572090_the-text-g8-encircled-by-the-member-flags.html&ei=Q5QeUsTzDorv0gWVjoH4Dg&bvm=bv.51495398,d.d2k&psig=AFQjCNGxa8MepacYCoRwVTtOgY2H6fg-qw&ust=1377822121643792

USA - SONOGRÁFUSOK Sonográfusok visszajelzései Emotional Exhaustion - korlátlan napi vizsgálatok száma - kevés a beteggel eltöltött idő - nincs korlátozva az ügyelet alatt elvegezhető vizsgálatok száma - túl sok ügyelet Emotional Exhaustion - 2-4 év munkaviszony - korház ˃ magán rendelő - heti vizsgálatok magas száma Depersonalization férfiak ˃ nők Personal Accomplishment korház ˂ magán rendelő Daugherty J.M. (2002) Burnout: How Sonographers and Vascular Technologists React to Chronic Stress. Journal of Diagnostic Medical Sonography, 2002 18: 305. Daugherty J.M. (2002) Burnout: How Sonographers and Vascular Technologists React to Chronic Stress. Journal of Diagnostic Medical Sonography, 2002 18: 305.

UK - SUGÁRTERÁPIA 38% = kiégett !!!! Kiégés jellemző a therápiás radiográfusoknál 6 Sugárterápiai centrum, 97 radiográfus 38% = kiégett !!!! Jelentős kockázat azoknál akiknek: - nincs plusz szakmai feladataik (role extension) - negatív a véleményük a vezetésről Kiégéshez társul: szakmai elégedetlenség, pályaelhagyás szándéka PROBST, H (2012). Burnout in therapy radiographers in the United Kingdom. British Journal of Radiology, 85 (1017), e760-e765. PROBST, H (2012). Burnout in therapy radiographers in the United Kingdom. British Journal of Radiology, 85 (1017), e760-e765.

http://www.123rf.com/photo_2097226_gold-pound-symbol--3d-illustration-isolated-on-black-background.html http://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=ywFn_-c6ewUxwM&tbnid=9skAP8S9jqa97M:&ved=0CAQQjB0&url=http%3A%2F%2Ffootage.shutterstock.com%2Fclip-1348978-stock-footage-rotating-japanese-yen-symbol-gold-on-black-background-d-hd-fps-loop.html&ei=pvsdUvOgA9Dy0gWypICADw&psig=AFQjCNFkWbT9o-qcel0lEUinLKFOAQ4Q9w&ust=1377783072578992

PREVENCIÓ I. Lehetőségek a munkahelyen Pozitív munkahelyi légkör (peer support) Valós kommunikáció (orvos-szakdolgozó-beteg) Munkahelyi körülmények (tárgyi - technikai feltételek Feedback (vezetői kontroll vs. motiválás) Munka-magánélet egyensúly/work-life balance Szerepkőr kiszélesítése /role extension Munkavállalót támogató programok (életmód, sport, kedvezmények, társadalmi megbecsülés, stb...)

PREVENCIÓ II. Professzionális lehetőségek Szakmai képzések, továbbképzések Tréningek (kommunikáció, csapatépítés, WÉK, autogén tréning, mentálhigiéne, stb...) Coaching Esetmegbeszélés Szupervízió Mediáció Rekreációs szabadság (szabadidő) Mi a szupervízió? · A szupervízió olyan speciális szakmai személyiségfejlesztő módszer , amelynek alkalmazása nélkülözhetetlen a segítő foglalkozásúak - köztük a szociális területen személyes gondoskodást végző szakemberek - hivatás-gondozásában, saját mentálhigiénéjében, szakmai továbbképzésében és munkájának minőség-biztosításában.

KEZELÉS Relaxációs gyakorlatok Pszichoterápia Supervizió Coaching Gyógyszeres kezelés Rehabilitációs programok Munkahelyváltás

IGY IS LEHET TÁMOP 6.1.4. Koragyermekkori (0-7 év) kiemelt projekt (védőnők, házi gyermekorvosok, képzőhelyek) A projekt 5 szakmai alprojektje Módszertan Képzési tevékenység, humánerőforrás-fejlesztés (képzés) –(Esetmegbeszélő és szupervíziós csoportok PILOT) Kommunikációs-disszeminációs tevékenységek (kommunikáció) Informatikai fejlesztés (IT) Védőnői módszertani egység kialakítása (VME) "Igen, de..." EKOP-2.A.2-2012-2012-0011 ÁROP-1.A.4-2012-2012-0007 EKOP-1.A.2-2012-2012-0014 ÁROP-1.2.1-08/A-2008-0001 ÁROP-2.2.9-10/A-2010-0001 EKOP-3.1.1-09-2009-0001 KEOP 7.6.3.0-2008-0037 TÁMOP-6.13-08/1.2008-0002 TÁMOP-6.1.3/A Pilot jellegű szűrőprogramok kiterjesztésének támogatása TÁMOP 6.1.4. Koragyermekkori (0-7 év) kiemelt projekt Pályázatok Országos intézetek weboldalai Népegészségügyi szakigazgatási szervek weboldalai Elérhetőségek e-mail címek Egészségügyi szolgáltatók kapacitása Gyógyszerügyi igazgatás Hirdetmények Igazgatás Közérdekű adatok Közbeszerzés Területi ellátási kötelezettség Ügyeletek Magasabb összegű családi pótlék igényléséhez szükséges igazolás kiállítására jogosult szakorvosokat foglalkoztató intézmények Eseménynaptár 2013. Szeptember HKSzCsPSzV1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 A bejelentkeződoboz megjelenítéséhez iframe szükséges. Főoldal » Projektek » TÁMOP 6.1.4. Koragyermekkori (0-7 év) kiemelt projekt A projekt céljainak rövid összefoglalója  A projekt a 0-7 éves korú gyermekek alapellátásának színvonalát és hatékonyságát segíti elő. A projekt megvalósítási időszakának végére szeretnénk elérni, hogy a mintegy 600.000, 7 éves kor alatti gyermek rendszeres és korszerű szűrővizsgálatokban részesüljön, a fejlődésükben veszélyeztetett gyermekek pedig a mostaninál hamarabb felismerésre kerüljenek. Ehhez korszerű módszertani anyagok fejlesztése, majd ezek alapján az alapellátást végző házi gyermekorvosok, vegyes praxisú háziorvosok és védőnők képzése történik meg. Cél, hogy az alapellátásban résztvevők kb. 70%-a részt vegyen az új, korszerű tananyagon alapuló képzésben. Mivel a tapasztalatok szerint a szülők koragyermekkori fejlődéssel, illetve gyermekneveléssel kapcsolatos ismeretei hiányosak, a projekt szülői tájékoztató anyagokkal és hírlevelekkel szeretné erősíteni a megfelelő szülői kompetencia és felelősségérzet kialakulását. A csecsemők- és kisgyermekek alapellátásában területi egyenlőtlenségek figyelhetők meg a földrajzi helyzet, illetve a szociális háttér függvényében, így ezen egyenlőtlenségek csökkentése is kiemelt cél. A projekt kulcseleme egy új informatikai rendszer kialakítása és az erre alapozott hatékonyabb elektronikus információáramlás az alapellátó szereplői (elsősorban a védőnő és orvos) között. A projektben külön humán és anyagi erőforrás került elkülönítésre egy Védőnői Módszertani Egység kialakítására is, mely a védőnők munkájának szakmai színvonalát szeretné emelni nemcsak a projekt ideje alatt, hanem annak lezárulása után is. A projekt célja tehát az, hogy a szülőknek és az alapellátóknak sikerüljön hamarabb és pontosabban észlelni a fejlődésükben veszélyeztetett gyermekeket, hogy hosszú távon is nőjön a beiskolázásra alkalmas gyermekek aránya, illetve csökkenjenek a területi és szociális egyenlőtlenségek ezen a területen. Főbb adatok Konzorciumi vezető: Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet (GYEMSZI) Konzorciumi partner: Országos Tisztifőorvosi Hivatal (OTH) Projekt megvalósításának időszaka: 2012. október 1. – 2015. március 31. (30 hónap) Elfogadott, elszámolható összköltség: 2.500.000.000 Ft. Forrás: A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A projekt száma: TÁMOP-6.1.4/12/1-2012-0001 Irányító hatóság: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humán Erőforrás Programok Irányító Hatósága Közreműködő szervezet: ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. A projekt 5 szakmai alprojektje Módszertan - megvalósító: OTH Képzési tevékenység, humánerőforrás-fejlesztés (képzés) – megvalósító: GYEMSZI Kommunikációs-disszeminációs (bevezetés-terjesztés) tevékenységek (kommunikáció) – megvalósító: GYEMSZI Informatikai fejlesztés (IT) - megvalósító: OTH Védőnői módszertani egység kialakítása (VME) - megvalósító: OTH   Célcsoport A projekt középpontjában, mint közvetlen célcsoport az egészségügyi alapellátás (védőnői szolgálat, a házi gyermekorvos, a gyermekeket is ellátó háziorvos), illetve a gyermekek szülei állnak. Tartalom A projekt a 0-7 éves korosztály optimális fejlődésének komplex támogatását célozza meg. Magába foglalja a gyermekek fejlődését befolyásoló rizikó és védő faktorok felmérését, a gyermekek fejlődésének nyomon követését, az eltérő fejlődést mutató gyermekek kiszűrését. Ezen kívül a szülők számára támogatást nyújt a gyermekük fejlődésének kibontakoztatásához és a felmerülő nevelési problémák megoldásához. A projekt feladata: Az alapellátás szakembereinek támogatása a képzettségük és az alkalmazott módszertanuk fejlesztésével, megújításával. A projekt a gyermekek optimális egészségi állapotának elérését a mainál hatékonyabban és eredményesebben, illetve mérhető módon szeretné segíteni különös tekintettel a valamilyen okból speciális szükségletű, hátrányokkal küzdő gyermekekre, családjaikra.

ZÁRSZÓ "... az egészségügyi dolgozók testi-lelki állapotát vizsgáló kutatásokból kiderül, hogy az eü-i dolgozók csoportja veszélyeztetettként definiálható, hiszen munkájuk során a személyiségükkel dolgoznak, ám a munkaeszköz 'karbantartása' kevéssé valósul meg." Kovács M., Hegedüs K. (2008) Érzelmi megterhelődés az egészségügyben - esélyek, veszélyek, lehetőségek (szerk) Magyar Lelkiállapot 2008. (szerk. Kopp Mária). Semmelweis Kiadó pp. 347-355 (Pálfi 2003, Szicsek 2004, Hegedüs és mtsai. 2004, Győrffy, Ádám 2004, Kovács 2006, Pikó 2006)