A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, 2008. január 22.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

Kooperatív tanulás – szakmai gyakorlaton
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
Angol nyelvi kompetencia
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Szűts József Általános Iskola
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Az olvasás olyan piknik, ahová a szerző hozza a szavakat,
intézményi folyamat-szaktanácsadó
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Szeretet, türelem, tolerancia
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Magyar nyelv és irodalom TÁMOP-tapasztalatok. Külső - negatív A pályázat csúszása  Előzetes tanfolyamok + tanácsadó hiánya  teljes tanácstalanság A.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Az idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése, valamint az intézményeken belüli implementáció és megyei szaktanácsadás. KOMPETENCIA-KONFERENCIA Debrecen, 2006.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Hogyan éltek a gyerekek a XIX. századi Angliában? Internet a nyelvórán Kóbor Annamária.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Az óvodai tevékenységterv
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
KRE-AKTÍV motivációs projekt
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, 2008. január 22.

Vázlat: a programcsomag hatékony tanulásszervezési technikák- a projektoktatás tapasztalatok

A programcsomag „B” típusú - órakeret 30%-a Moduláris felépítés – 7 modul / évfolyam – 5 óra / modul Kapcsolódási pontok 3 programcsomag

A programcsomag 1. Kreatív kommunikáció - Állat Társak - Egy szép nap programcsomagok Modulok - 7.évfolyam Modulok - 8. évfolyam 1. Kreatív kommunikáció - Állat Társak - Egy szép nap - Detektív munka Kommunikáció 2. Projektek idegen nyelven - Tini Magazin Csodálatos 20.századunk : - A mi évünk - Mentsd meg ami meg- maradt - Rejtélyek - Kiállítás… - Játsszunk a nyelvvel - Az osztály legjobb könyve 3. Internet a nyelvórán - A világ konyhája, a konyha világa… - Karácsony - Titkos ügynökök

Segédanyagok: feladatok anyag- és eszközszükséglete munkaformák tanári: - óraterv feladatok anyag- és eszközszükséglete munkaformák módszerek a feladatok időkerete - hanganyag .

Segédanyagok: tanulói : - feladatlapok - képek - szövegek - szókártyák - projekt tervezési űrlapok .

Módszertani alapelvek: Kommunikatív nyelvoktatás Tanulóközpontúság Tevékenységközpontúság Változatos munkaformák (csoportos, páros, egyéni) A tanár szerep megváltozása Hatékony módszerek - alapkészségek fejlesztése Korszerű tanulásszervezési technikák alkalmazása (kooperatív munka, differenciálás, projektoktatás)

A projekt önálló munka egyéni, csoportos egy órás….…..több hetes tanórai – tanórán kívüli közösségformáló erkölcsi, esztétikai nevelés

A projekt tervezése: Van-e készségbázisa Célszerű menete Eszköz- és anyagszükséglete A produktum jellege Értékelési szempontok

A projekt feldolgozása: 1.) Előkészítő szakasz - előzetes ismeretek – hiányzó ismeretek - érdeklődés feltárása - tervezés: > tevékenységek > időterv > produktum > értékelés

A projekt feldolgozása: 2.) A projekttevékenységek végrehajtása: - feladattudat - felelősségtudat - tagolás > tapasztalatok - produktum bemutatása 3.) A projekt értékelése: - értékelési szempontok

A csoport…

Csoportmunka 4 fős…

...és 6 fős csoportokban

Heterogén csoport – „igavonók” és „potyautasok”

Csoporton belüli pármunka

Projekten belüli egyéni munka

Nyomozunk…

Már majdnem készen vagyunk!

Projekt tervezési űrlap

Idődoboz készítése

Bemutatunk….

….prezentálunk.

Tini Magazin – ismerkedünk a felépítésével

Már szerkesztünk,és…

…végül bemutatjuk.

A projekt legszebb produktuma

7.a osztály

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET.

.....prezentálunk…..

„Kreatívan kommunikálunk”

…és már szerkesztünk.