II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

Marketing a kozmetikában
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Polónyi István Minőségmenedzsment 1..
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A piaci alapfogalmak - Piac, kereslet, kínálat, ár - A kereslet
Fogalma, összefüggések
Árpolitika a turizmusban
Corporate Identity a szállodaiparban
Alapfogalmak.
Minőségmenedzsment.
A külső környezet elemzése
A marketing alapkoncepciói
1. Bevezetés 1.1. Alapfogalmak
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
A marketing mix, a marketingkörnyezet és a piac
Az eseménymarketing az egészségügyben Dr. Józsa László Széchenyi István Egyetem.
Marketing alapismeret
FOGYASZTÓI MAGATARTÁS
Elméleti közgazdaságtan
Marketing alapfogalmak
A marketing piac tartalma
Marketing eszközrendszere
Könyvtári marketing és arculat „Akik a nonprofit intézményeket vezetik azoknak a választásuk nem abban áll, hogy foglalkozzanak-e a marketinggel, hanem,
Kérdések a második zh-hoz
Termelésmenedzsment Production Management
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Munkavédelem és controlling
8. Az eladásösztönzés.
Marketing alapfogalmak
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A vállalkozás fogalma:
8. Előadás Szervezetek és szervezeti formák
Budapesti Gazdasági Főiskola
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
A MARKETING FOLYAMATA.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Értékesítési csatorna
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Marketing alapok Kopcsay László.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Az üzleti vállalkozások környezete A gazdaság kettős funkciója: Anyagi szükségletek kielégítése Alapot teremt, hogy működjenek a közszolgáltatások (egészségügy,
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Marketing, marketingkommunikáció. Mi is az a marketing? Eszme Attitűd Magatartásforma Technika Vállalati alapfunkció Módszertan Szervezeti egység.
BME Üzleti gazdaságtan Andor György. BME Ismétlés ›1 Gazdaságpszichológiai alapok – motiváció, drive, homo oeconomicus –1.1 Motiváció, szükséglet és hasznosság.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A külső környezet elemzése
Marketing I. 2. előadás A vállalat piaca és környezete
Kérdések a második zh-hoz
A piac és a piacgazdaság
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Bevezető előadás.
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Előadás másolata:

II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI

A marketing fogalma A marketing társadalmi és vezetési lépések láncolata, melynek során az egyének és csoportok termékeket és értékeket alkotnak, s cserélnek ki egymás között, mialatt kielégítik szükségleteiket és igényeiket.

A szükséglet, az igény és a kereslet fogalma: Az emberi szükségletek bizonyos alapvető kielégítetlenség esetén hiányérzetként jelentkeznek. Az igények az ilyen alapvető szükségletek konkrét kielégítésére irányulnak. A kereslet egy konkrét termék iránti olyan igény, ami mögött vásárlóképesség és vásárlási hajlandóság áll.

A termék fogalma marketing szempontból A termék - tág értelemben - átfogja mindazt, ami valamely szükséglet vagy igény kielégítésére felkínálható. A termék - szűkebb értelemben - olyan közvetítő eszköz, amelyen keresztül előnyökhöz, szolgáltatásokhoz jutunk.

A csere és az ügylet fogalma A marketing akkor jelenik meg, amikor az emberek úgy döntenek, hogy szükségleteiket és igényeiket csere útján elégítik ki. A csere a megkívánt termék megszerzésének az a változata, amikor viszonzásképpen felajánlunk érte valamit.

Az ügylet(tranzakció) két fél közötti értékcseréből áll: ÜGYLETMARKETING KAPCSOLATI MARKETING (Az egyes különálló ügyletek nyereségmaximalizálása helyett egyre inkább a másik féllel folytatott kapcsolatok előnyeinek maximalizálására törekszik. A működés alapelve : ” Építs ki jó kapcsolatokat, s ezek majd meghozzák a nyereséges ügyleteket” MARKETINGHÁLÓZAT KIÉPÍTÉSE

A piac fogalma A piac mindazon potenciális fogyasztókból áll, akiknek közös szükségleteik ill. igényeik vannak, s ennek kielégítésére hajlandók és képesek is csereügyletekbe bonyolódni.

A piac méretének jelzőszámai Piacpotenciál Piacvolumen Piacrészesedés Egy adott termékből az elméletileg lehetséges eladások összességét piacpotenciálnak nevezzük. A megvalósuló eladások összessége a piacvolumen. A piaci részarányt piacrészesedésnek nevezzük (saját eladás/piacvolumen).

A marketing (menedzsment) fogalma A marketing (menedzsment) a tervezésnek és a végrehajtásnak az a folyamata, melynek során elképzelések, áruk és szolgáltatások teremtése, árazása, ösztönzése és elosztása megy végbe annak érdekében, hogy a cserén keresztül megvalósuljanak az egyéni és szervezeti célok