Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az OH TÁMOP fejlesztései
Tanfelügyelet és minősítés
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
A VEZETŐ MUNKÁJÁNAK ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE ÓVODA
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
A pedagógusminősítési rendszer
Országos pedagógiai – szakmai ellenőrzés
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A megújuló köznevelés értékelési keretrendszere
A pedagógusminősítési és tanfelügyeleti rendszer bevezetése
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
Tanfelügyeleti ellenőrzés ÉS intézményi öNÉRTÉKELÉS (TÁMOP-3.1.8)
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
Pedagógusminősítés, tanfelügyelet
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ A TANTÁRGYGONDOZÓ ÉS A SZERVEZETI SZINTŰ SZAKTANÁCSADÁS KÉZY ÁGNES TÉMAVEZETŐ TÁMOP
Pedagógus – vezetői – intézményi ÖNÉRTÉKELÉS
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel,
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Szakmai műhelyfoglalkozás november 27. Bedőné Fatér Tímea Blog: Intézményi önértékelés - a vezető és a pedagógus.
Intézményi önértékelés Barati Krisztina
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere A tanfelügyelet és az önértékelés Készítő/előadó: OH POK munkatársainak szakmai anyaga alapján Bártfai.
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Minősítés Tanfelügyelet Pedagógus, vezető, intézmény KÜLSŐ értékelése. Önértékelés Pedagógus, vezető, intézmény BELSŐ értékelése..
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
MEGJEGYZÉ S: A dián látható kép kicseréléséhez jelölje ki és törölje a képet. Ezután a helyőrző Képek ikonjára kattintva szúrja be a kívánt képet. AZ INTÉZMÉNYI.
Min ő sítés, Tanfelügyelet, Önértékelés Összefüggések, praktikus kérdések augusztus 26. Szakál Ferenc Pál köznevelési szakért ő NPK Országos Elnökség.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
A TANFELÜGYELETHEZ KAPCSOLÓDÓ INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS (TÁMOP-3.1.8)
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Vezetői önértékelés Barlai Róbertné
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Forrás: Tóth Mária, OH TÁMOP Szakmai vezető
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
főosztályvezető-helyettes
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Vezetői célok és feladatok
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSEK VEZETŐI ÉS HELYETTESI FELADATAI
Tapasztalatok és változások a Tanfelügyeletben
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Farkasné Egyed Zsuzsanna
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)

AZ ÖNÉRTÉKELÉS és a tanfelügyelet standardjai Intézmény Az intézményi működés területei. Az értékelési területeket alábontó szempontok. Az intézményi működéshez kapcsolódó elvárás-rendszer. Az értékelési szempontoknak megfelelő eszközrendszer. Vezető A vezetői kompetenciákkal megegyező területek. A vezető munkájához kapcsolódó elvárás-rendszer. Pedagógus A pedagógus kompetenciákkal megegyező területek. A pedagógus munkájához kapcsolódó elvárás-rendszer.

AZ ÁLTALÁNOS ELVÁRÁSOK INTÉZMÉNYI ADAPTÁCIÓJÁNAK LÉPÉSEI Az általános elvárások megismerése, megértése, értelmezése. (önértékelési kézikönyvek) Az intézményi dokumentumokban rögzített elvárások azonosítása, megfeleltetése az általános elvárásoknak. A további általános elvárások értelmezése a „nem dokumentált” intézményi elvárások alapján. A megújult intézményi elvárások egyeztetése a tantestülettel, fenntartóval. Az elfogadott elvárás-rendszer rögzítése (dokumentumban, informatikai felületen). Az eredmény: egységes struktúrában megjelenő, közös alapokon nyugvó, zárt értékkészlettel rendelkező intézményi elvárások minden intézmény esetén.

AZ intézményi ÖNÉRTÉKELÉS és a tanfelügyelet folyamata Tervezés Az intézmény éves önértékelési terve: az éves munkaterv részeként rögzíti az adott tanévben önértékelést végzők névsorát, az önértékelés időpontját meghatározza az önértékelésben közreműködők körét, feladatait Az Oktatási Hivatal éves ellenőrzési terve: nyár végén rögzíti az ellenőrzendők listáját ősz végén rögzíti az ellenőrzések időpontjait és a kirendelt szakértők személyét Adatgyűjtés dokumentumelemzés kérdőíves felmérés interjúk óra/foglalkozás- látogatás. kérdőíves felmérés eredményeinek vizsgálata Értékelés Az értékeltek maguk végzik a rögzített adatok alapján, az eredmény az intézményi elvárások teljesülésének megállapított mértéke, kiemelkedő és fejleszthető területek. A külső szakértők végzik a rögzített adatok alapján, az eredmény az intézményi elvárások teljesülésének megállapított mértéke, kiemelkedő és fejleszthető területek.

A bevezetés ütemezése 2015. április: az önértékelési kézikönyvek közzététele, kezdődhet az intézményi elvárások meghatározása. 2015. április: várható a tanfelügyelet és az önértékelés jogszabályi környezetének megújítása 2015. április vége: megkezdődnek az intézményvezetői képzések. 2015. április vége: az Oktatási Hivatal közzéteszi a 2015-re vonatkozó tanfelügyeleti ellenőrzési tervet. 2015. május: elkészül az informatikai rendszer, kezdődhet az önértékelés tervezése és a kérdőívezés. 2015. nyár: megjelennek a Miniszter által jóváhagyott, kiegészített önértékelési kézikönyvek. 2015. nyár: az Oktatási Hivatal közzéteszi a 2016-ra vonatkozó tanfelügyeleti ellenőrzési tervet, ennek alapján elkészülnek az éves önértékelési tervek.

A bevezetés támogatása Tanfelügyeleti és önértékelési kézikönyvek - szakterületenként; - nyár végén példákkal, az alkalmazást segítő videó és animáció elemekkel. Intézményvezetői képzések - minden intézményre kiterjedő; - segítség az általános elvárások értelmezéséhez. Informatikai rendszer - kérdőívező modullal; - a teljes folyamat támogatása; - a minőségbiztosítás támogatása. Belső „szakértői” kapacitás biztosítása. Ügyfélszolgálat működtetése (tanfelugyelet@oh.gov.hu , onertekeles@oh.gov.hu).

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!