A médiapiac szabályozásának változó eszközei Polyák Gábor

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gazdasági Versenyhivatal
Advertisements

A VÉLEMÉNYNYILVÁNÍTÁS SZABADSÁGA
A magyar civil jogi szabályozás várható változásai, Kormányzat – Civil Szektor – Információs Társadalom Dr. Latorcai Csaba Nemzetiségi és Civil Társadalmi.
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
AZ ÉRDEK ÉS ÉRDEKELTSÉG SZEREPE ÉS JELENTŐSÉGE AZ INTERSZEKTORÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉSBEN Dr. Juhász Gábor.
Alternatív? Média. Tudásérték a médiában december 9. ELTE PPK.
A távközlési piac állami felügyelete dr. Orosi Renáta Hírközlési Felügyelet Hírközlési Felügyelet.
Effektív-e a verseny a szélessávú piacon?
Műhelyvita december 13. Pécs, PTE-ÁJK Tóth András: Az elektronikus hírközlés és média gazdasági szabályozásának alapjai és versenyjogi vonatkozásai.
A közszolgálati tartalom Konferencia a közmédiáról, Budapest június 16.
DR. SARKADY ILDIKÓ MÉDIAPIACI TENDENCIÁK Jogi kihívások „Célkeresztben a fogyasztó” NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA Budapest Mariott Hotel március 30.
NAMS szakértői kerekasztal november 28. IJC Tóth András: Versenyjog – médiaszabályozás - NAMS.
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Társadalmi tényezők szerepe a párválasztásban és a családi életben Herczog Mária Budapest, novenber 9.
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
A kontrollok szerepének felértékelődése a közszférában Domokos László Az Állami Számvevőszék elnökének előadása Belső Ellenőrök Magyarországi Közhasznú.
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
MTA Regionális Kutatások Központja Urban-regime Pécsett Pálné Kovács Ilona PTE BTK, MTA RKK.
Településmarketing Értékaudit.
Gyermekvédelmi politika I. Levelező tagozat 2008/09. tanév/őszi félév.
Egészségpolitika.
Emberi erőforrás menedzsment
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Az államhatalom terjedelme és korlátai
Összehasonlító politikatudomány. 3 egymással összefüggő elem Más országok berendezkedésének izolált tanulmányozása – angolszász kultúra – így csak implicit.
Környezeti elemek védelme III. Vízvédelem
Mi akadályozza és mi segíti Magyarországon az internet alapú audiovizuális szolgáltatások terjedését? Rozgonyi Krisztina NHH Tanácstag Hírközlés 2006 CEBC.
Dr. Bánkúti Erzsébet Hírközlés – Hang… Adat… TARTALOM A DTV Stratégia jelentőségéről.
Az információs társadalom jogi szabályozásának kérdései
A jogi informatika tananyagának elérhetősége
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
1 A NEMZETI MINŐSÉGÜGYI SZABÁLYOZÁSI RENDSZER Dr. Veress Gábor egyetemi tanár 2003.
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG FEJLESZTÉSÉI TERV (NSRK 2007–2013) KÉSZÍTÉSÉNEK NÉHÁNY VITAPONTJA Dr. Faragó László MTA RKK 44. Közgazdász vándorgyűlés, Nyíregyháza.
VERSENY ÉS SZABÁLYOZÁS 2010 I.Áttekintés. MÚLT, JELEN, JÖVŐ AZ ÁGAZATI ÉS VERSENYSZABÁLYOZÁSBAN II.Betekintés. ELEMZÉSI MÓDSZEREK ÉS SZABÁLYOZÁSI ESZKÖZÖK.
A Jelentős Piaci Erő jogintézménye a villamosenergia-piac szabályozásában Nagy Csongor István SZTE-ÁJK, BME-GTK.
Kommunikációs egyenlőtlenségek B 18. tétel A médiaelmélet fő kérdései: hatalom egyenlőtlenség.
DR. SARKADY ILDIKÓ MIBEN LENNE MÁS AZ ÚJ MÉDIATÖRVÉNY MIBEN KELLENE MÁSNAK LENNIE AZ ÚJ MÉDIATÖRVÉNYNEK „ÚJRAOSZTÓDIK-E A MÉDIAPIAC?” NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA.
Lesz-e magyar tartalompiac? És mi lesz a könyvtárak szerepe? Kitzinger Dávid ügyvezető igazgató Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ.
TÁMOP A távhőszolgáltatás Kocsis György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
A nemzeti eljárásrend szabályozása -uniós kitekintés
A véleménynyilvánítás szabadsága. A szólás- és a sajtószabadság
Verseny és szabályozás 2013 MTA KRTK KTI Bemutató konferencia szeptember 30.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Egyházi Könyvtárak Egyesülése Pécs, június 28. Szakmai továbbképzés.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
A pedagógus helye az iskolai szervezetben
„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó.
Az audiovizuális szolgáltatások szabályozásának új útjai A médiaszabályozás reformja az Európai Unióban dr. Zachar Balázs Miniszterelnöki Hivatal.
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
„Digitális átállás a rádiózásban, televíziózásban” 1014/2007. (III. 13.) Korm. határozat a televíziózás és a rádiózás digitális átállásának kormányzati.
Pénz- és tőkepiaci globalizáció
A társadalmi részvétel elve és az NGO-k jogai dr. Pánovics Attila március 5.
Dr. Iván Gábor, Külügyminisztérium, szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza – szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza.
Állami szabályozás és önszabályozás a médiában Médiaszabályozás 2015.feburár 19. Készítette: Dr. Pintér Szilvia.
Médiaszabályozás március 12. Készítette: Dr. Pintér Szilvia
A médiakoncentráció korlátozása Médiaszabályozás március 26. Készítette: Dr. Pintér Szilvia.
A NEMZETI STRATÉGIAI REFERENCIAKERET (2007–2013) KÉSZÍTÉSÉNEK TAPASZTALATAI Dr. Faragó László MTA RKK Sopron március 1.
1 „Út a munkához” program Szűcs Erika november 24. Budapest.
A médiarendszer fejlődése közszolgálati monopólium frekvenciaszűkösség politikai és kulturális megfontolások duális médiarendszer a kereskedelmi műsorszolgáltatás.
1 A fogyasztóvédelem magyarországi helyzete és gyakorlata, a fejlesztés lehetséges irányai Budapest, Dr. Horváth Sándor Főosztályvezető Ifjúsági,
 E-JOG MÉDIAJOG.  Médiaszabályozás mindig is “követő” volt (gyakran a fejlődés gátjává vált)  ‘90-es évek eleje: médiaháború  ‘96-os médiatörvény.
A szövetkezet mint sui generis vállalkozási forma
A szövetkezet mint sui generis vállalkozási forma
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
12. A világgazdasági válság
"Az adatbázisok jogi védelme a gyakorlatban"
Dr. Lábody Péter Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala
Szerzői jogi reform az Európai Unióban
Előadás másolata:

A médiapiac szabályozásának változó eszközei Polyák Gábor

A médiaszabályozás rendszere Egyéni és közösségi érdekek védelme Szabályozás a teljesítmény szintjén Tartalomszabályozás Személyiségvédelem; Gyűlöletbeszéd; Gyermekvédelem A médiaszervezetek autonómiája és társadalmi felelőssége Szabályozás a viselkedés szintjén Az újságírók jogállásának szabályozása Információforrások védelme; Függetlenség; Újságírói gondosság; Felelősségi kérdések A médiarendszer kialakítása Szabályozás a struktúra szintjén Hozzáférés- szabályozás Piacra lépés; Hozzáférés a piaci erőforrásokhoz; Médiakoncentráció

A médiapiac szabályozásának eszközei „e-kereskedelem” joga távközlési (elektronikus hírközlési) jog lekérhet ő AMSZ; értéknövel ő szolgáltatások médiajog m ű sorterjesztés; multiplex; CAS, API, EPG hozzáférés-szolgáltatás Versenyjog

Média és verseny médiapiaci verseny verseny az „eszmék piacán” „public watchdog”, „szolgáló funkció” demokratikus közvélemény választási lehet ő ség az állami beavatkozás alapja és korlátja kommunikációs esélyegyenl ő ség pluralizmus

A piacszabályozás elemei Médiakoncentráci ó-korlátozás Hozz1áférés a terjesztési kapacitásokhoz Hozzáférés a tartalmakhoz

Hozzáférés a terjesztési kapacitásokhoz Hozzáférés… a műsorszolgáltatás tartalmától függetlenül a műsorszolgáltatás tartalmától függően a terjesztő piaci helyzetétől függetlenül megkülönböztetés-mentes hozzáférés must carry a terjesztő piaci helyzetétől függően korábbi "18-as piac", versenyjogi hozzáférés - frekvenciaszűkösség a frekvencia kizárólagos állami tulajdona állami frekvencia- gazdálkodás médiapolitikai célok érvényesítése

Hozzáférés a tartalomhoz Szerzői jog közös jogkezelés Médiajog társadalmi szempontból kiemelt események Versenyjog must offer

A médiakoncentráció korlátozásának jelentősége a szabad hozzáférés nem akadályozza meg a közönség figyelmének koncentrálódását A hozzáférés-szabályozás kiegészítése a koncentrációt erősítő gazdasági sajátosságok A médiapiac sajátosságainak figyelembe vétele közönség, reklámbevételek, tartalmak, terjesztési kapacitások Hozzáférés a piaci erőforrásokhoz a szabályozás célja nem a piaci pozíciók korlátozása, hanem a „véleménybefolyásoló erő” korlátozása A pluralizmus biztosításának eszköze