2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
"Adj egy esélyt" - esélyalapú fejlesztés a Mórágyi Általános Iskolában
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Cím: 5008 Szolnok, Gorkij út 47. Telefon/fax: Web: Igazgató: Dr. Kállai Mária.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
„Fiatalon és képzetten a kisvárosból” TÁMOP A Az elfogadott elszámolható összköltség: Ft Az elfogadott támogatási intenzitás:
Minőségi oktatás létrehozása – Hátránykompenzáció közoktatási és kulturális szolgáltatások fejlesztésével és tartalmi modernizációjával Magyarhomorogon.
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A gyakorlatvezető mentor
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
MÉRÉSI ÉRTÉKELÉSI RENDSZER
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
„Tervezéstől az önértékelésig" folyamat-tanácsadói közreműködéssel
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
AZ ÓVODA- ISKOLA ÁTMENET TEMATIKUS SZAKMAI MŰHELY MUNKATERVE Készítette: Garai Zoltánné műhelyvezető.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
Inklúzív nevelés Magyarországon
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
Gyógypedagógiai Óvoda és Fejlesztő nevelés-oktatás munkaközössége tanév.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Esély a szülőknek, lehetőség
Előadás másolata:

2010/2011

 az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése

 kiemelt figyelmet fordítunk a hátrányos helyzetű tanulók beilleszkedésére

 minden tanuló számára esélyt biztosítunk az eredményes tanuláshoz, egyéni fejlődésének kibontakoztatásához

 az óvoda-iskola kapcsolatának szorosabbá, szakmailag együttműködőbbé tétele

 az iskola-szülő együttműködés harmonikussá tétele

 a HHH-s tanulók legalább 90%-a teljesítse az 1. osztály tantervi követelményeit

 az iskolába kerülő tanulók és szüleik pozitív hozzáállással kezdjék az iskolát

 az iskolába lépő tanulók motiváltságának fenntartása

 az óvoda-iskola átmenetet megkönnyítő rendezvények, összejövetelek

 óvónők- tanítók közötti szakmai megbeszélések

 óvodai-iskolai látogatások, családlátogatások, szülői értekezletek

 kapcsolattartás formáinak bővítése a szülőkkel

 új pedagógiai módszerek alkalmazása az oktatásban (kooperatív és differenciált tanulásszervezés), ezek segítségével a HHH-s és nem HHH-s tanulók közötti különbségek csökkentése

 fejlesztő- és tehetséggondozó foglalkozások szervezése HHH-s tanulók részére

 közösségépítő és közösségfejlesztő programok

 mérések (DIFER)