Tanulói laptop használata a tanítási órákon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Advertisements

Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Angol nyelvi kompetencia
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
e-Learning a tanárképzésben
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Kompetencia alapú képzés  Képességek, kézségek fejlesztése  9.C Közlekedési osztály  9.D Informatikai osztály.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Matematika Kompetenciaterület
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Nemzeti Köznevelési Portál
A digitális kompetencia fejlesztése
Előadás másolata:

Tanulói laptop használata a tanítási órákon „JÓ GYAKORLATOK” a Klauzál Gábor Általános Iskolában Tanulói laptop használata a tanítási órákon Baranyi Imre (Hódmezővásárhely)

Az IKT jelentősége a tanulók egyéni tempóban haladhatnak saját stílusuknak megfelelő stratégiák felelősségérzetük nő megszünteti a tantárgyak közötti éles határokat komplex oktatási anyagok csökken a gátlás növeli a kreativitást sokirányú tanulói tevékenység

IKT elemei Digitális taneszközök használata a tanórákon Multimédiás szoftverek alkalmazása a tanórákon Számítógéppel támogatott tanítás – tanulás A SDT adatbázisának felhasználása az oktatásban Elektronikus média útján történő kommunikáció és tudatos Internethasználat E - learning

A pedagógus szerepe Facilitátor / segítő / Ismeretszerzés folyamatának szervezője Problémamegoldó gondolkodás elősegítője Komplex, inspiráló tanulási környezet kialakítása A digitális taneszközökre alapozott tanulói kreativitás és innovációs készség fejlesztése Az egész életen át történő tanulás képességének és készségének kialakítása

Oktatási célok Alkalmazói készség kialakítása Informatikai ismeretek tudatos alkalmazása Esélyegyenlőség növelése Alkotó munkára nevelés Információszerzés lehetőségeinek ismerete Digitális eszközökkel megvalósított kommunikáció

Módszerek Interaktív tábla alkalmazása Számítógép, laptop használata Egyéb digitális eszközök használata (telefon, kamera, fényképezőgép, stb.) Multimédia használata: videók, hangok, animációk, szimulációk, prezentáció Internet, oktatóprogramok, digitális tartalmak használata

Az IKT által fejleszthető képességek Együttműködés Előadói készség Önálló tanulás IKT segítségével Információ összegyűjtése és kezelése Információ megosztása másokkal Alkotás az IKT segítségével Technikai képességek Közösségi és etikai képességek Szövegértés, szövegalkotás Logikus gondolkodás Idegen nyelvi kompetenciák Vizuális készség Helyesírási készség

Megvalósítás Tantárgytömbös órák keretében (történelem, informatika, biológia, földrajz, szövegértés, szövegalkotás, természetismeret) Teljes osztály – tanteremben tartott tanórák - Digitális tábla és laptop (eszköz) használat Csoportbontás – informatika teremben tartott tanórák internethasználat

IKT a gyakorlatban Tárgyi feltételek Tanári számítógép Diák laptopok vagy számítógépek (max. 2 fő/ gép) Internet hozzáférés Projektor Interaktív tábla Megfelelő szoftverek Oktatóprogramok

IKT a gyakorlatban Multimédiás prezentáció- a frontális oktatási módszertan alkalmazása melletti hatékonyabb előadás Segíti a kompetencia alapú képzést Elősegíti a részkészség zavarokkal küzdők, HHH-sok, SNI-sek képességeinek fejlődését Gazdagabb tartalmat (multimédia) foglalnak magukba, mint a papíralapúak

IKT a gyakorlatban A hagyományos tábla adta lehetőségekkel szemben az ábrázolások sokkal szemléletesebbek, könnyen a cél érdekében megváltoztathatók

IKT a gyakorlatban Több az önálló tanórai munka, nagyobb a diákok lelkesedése, jobb a munkamorál. A tananyagot hatékonyabban sajátítják el a tanulói munka során, akár egymással versengve is. Az ügyesebb, gyorsabb tanuló segíti páros vagy kiscsoportos munkában a nála gyengébb képességű, tanulási problémákkal küzdő, gyengébb informatikai kultúrával rendelkező társaikat.

Digitális kompetencia fejlesztésének pozitívumai élvezetesen jutnak globális tudáshoz látványos és könnyen megérthető egyszerű motiváció egymás segítése és közös munka

A digitális alapokon nyugvó pedagógia néhány lehetősége interaktív feladatok megoldása SmartBoard digitális táblaprogram kooperatív feladatok: feladatküldés egymásnak feladatlapok, tesztlapok kitöltése

Előkészületek- előzetes feladatok felmérni a diákok meglévő informatikai ismereteit anyagok feltelepítése (ha nincs internetkapcsolat) tanulói gyűjtőmunka

Laptopos óra készítésének előkészítő lépései Az óra anyagának, módszereinek, munkaformáinak megtervezése Oktatási segédanyagok keresése az adott témához (SDT, internetes linkek, Google…) Digitális tananyag elkészítése Az elkészült digitális tananyag átmásolása a tanulói laptopokra. A laptopok energiaigényének biztosítása. Az interaktív tábla betájolása.

SDT Sulinet Digitális Tudásbázis tartalma: 5-12. Évfolyam NAT szerinti 11 műveltségi területének tananyaga + Szakképzés Példák, szimulációk, film, adatbázis, feladatbank, képek, hangok Óravázlatok, tanári jegyzetek, módszertani útmutatók, tanmenetek

Tapasztalatok Tanulók körében nagy motiváló erővel bír Eredményesebb az elsajátítás, tanulás Változatos, tevékenykedtető tanórák Időigényes felkészülés, kutató, kreatív tanári munka Az eszközök kihasználtsága nagyobb

Jövőkép A kompetencia alapú, és a tantárgytömbös oktatás felmenő rendszerének folytatása IKT modul beépítésébe több tantárgyba

Költségek típusai Know-how ára: 200.000 Ft Tantárgyanként / műveltségterületenként egy- egy szakmai napon való részvétel 10.000,- Ft/ fő Javasolt legalább két szakmai napon való részvétel A szakmai nap 8:00-12:00, mely hospitálást, konzultációt tartalmaz A módszer utógondozásaként igény szerint mentorálás 10.000,- Ft/ fő,+útiköltség Egy szakmai

Jó gyakorlatunkban felkínált tanórák Történelem ( Nemzetállamok, Olasz, Német egység kialakulása ) Magyar ( József Attila óravázlat ) Angol nyelv ( Easter-Húsvét ) A tanórákról készült digitális anyagok Elkészült diákmunkák

Köszönöm a türelmüket és a figyelmüket!