A közteherviselés aktuális kérdései

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapest Áfa  A legtöbbször ellenőrzött adónem, a legnagyobb adóbevételt adja – Közvetett, többfázisú  SZÁMLAELLENŐRZÉS  Adószám érvényessége,
Advertisements

Áfa változások
Adózási alapismeretek 5.1. konzultáció Általános forgalmi adó
Pénzforgalmi elszámolás [2012. évi CXLVI. tv. Áfa tv. XIII/A. fejezet]
Az ún. tételes Áfa-bevallás bevezetése január 1-jétől [2012. évi LXIX. tv. módosította a évi CLVI. törvényt, amely következtében az Art. 31/B.
üzleti ajándék, támogatás áfa-ja,
Az általános forgalmi adó
Szabályozók, feltételek, működés
APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
Környezetvédelmi termékdíj tanácsadó
Általános forgalmi adó
Személyi jövedelemadó & Általános forgalmi adó Sándor Zoltán 2010/2011/2.
Szja-változások Karácsony Imréné szakállamtitkár Pénzügyminisztérium december 3.
Szolgáltató adóhatóság 2009’ Bevallások egyszerűsítése Elektronikus szolgáltatások bővítése TEÁOR és szakmakód konverzió Sajtótájékoztató február.
A HELYI IPARŰZÉSI ADÓVAL KAPCSOLATOS ELJÁRÁSI SZABÁLYOK JANUÁR 1. NAPJÁT KÖVETŐ VÁLTOZÁSAI.
1 Az Áfa évi változásai CÉL: a fogyasztás helyén adóztatni („célország szerinti adózás elve”)
Sajtótájékoztató július 25. Dr. Szikora János elnök, APEH.
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
1 Elvégzett vagyonosodási vizsgálatok év vizsgálatok száma megállapítással zárult vizsgálatok megállapított nettó adókülönbözet átlagos megállapítás db.
1 Általános forgalmi adó január 01-től módosul a belföldön nem letelepedett adóalanyok adó-visszatéríttetésére vonatkozó eljárásának rendje (a.
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ AZ APEH TEVÉKENYSÉGÉRŐL BUDAPEST, JANUÁR 30.
Áfa Várható változások 2012  Közhatalmi tevékenység fogalma  ig: feltétel az, hogy a tevékenység során az államigazgatási jogkörben.
Áfa, bevételi bizonylatok, a vállalkozás tevékenységével szorosan összefüggő kiadási bizonylatok.
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
Hogyan segíti a Nemzeti Adó- és Vámhivatal a vállalkozások gazdálkodását Dr. Varga Árpád Elnökhelyettes, NAV szeptember 30.
Szarvasné Vadászi Csilla
Titre de la présentation
Az adóellenőrzés elmúlt időszakának számai, aktuális kérdései Dr. Varga Árpád Elnökhelyettes, NAV szeptember 5.
Az áfa-törvény jövő évi változásai
Adózás rendjéről szóló törvény változásai
Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKAER)
"A gazdaság védelmében, minannyiunk érdekében" EKAER
Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKAER)
ADÓ Adótörvény változások 2006/2007 Demetrovics Gergely, szenior menedzser február 2.
Art 2015 Dr. Orbán Ildikó.
Általános forgalmi adó 2009.
ÁLTALÁNOS FORGALMI ADÓ VÁLTOZÁSOK 2015.
Art
Automatikus EKÁER bejelentő program. EKÁER  AZ ELEKTRONIKUS KÖZÚTI ÁRUFORGALMI ELLENŐRZŐ RENDSZER MŰKÖDÉSÉRŐL (EKÁER) szóló, a Nemzetgazdasági Miniszter.
A évi személyi jövedelemadó- és Tao-bevallások tapasztalatai, valamint kata és kiva jellemzők Komárom-Esztergom megyében Karácsonyi Norbert igazgató.
NAV Veszprém Megyei Adóigazgatósága
EKAER _ A kockázati biztosíték Gyakran ismételt kérdések TÁJÉKOZTATÓ II. Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer Veszprém, január 23.
Az Art évi módosítása Az Art évi módosítása Dr. Bobonka Miklós Kornél főosztályvezető-helyettes.
Horváth Dávid Nemzeti Adó- és Vámhivatal. * Időszakos elszámolású ügyletek teljesítésének időpontja * Levonási jog érvényesítésének módja * Sertéshús.
Miről lesz szó?  Az EKAER kialakításának előzményei  A rendszer célja, fókuszpontjai  A jogi szabályozás felépítése  A rendszer lényeges pontjai 
Közösségi ügyletek és számlakorrekciók NAV Észak-magyarországi Regionális Adó Főigazgatóság Jogi, Tájékoztatási és Törvényességi Főosztály Tájékoztatási.
Az adózás rendjéről szóló évi XCII. törvény évi változásai.
Az online pénztárgépek ellenőrzésének eddigi tapasztalatai. Az online pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő adatszolgáltatása. A kötelezettek.
Láncügyletek áfa kezelése szeptember 19.. Láncügylet Definíció: ugyanazon termék több alkalommal történő továbbértékesítése oly módon, hogy a termék.
Dr. Funtek Zsolt NAV Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatósága Tájékoztatási Főosztály.
Az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKAER) (EKAER) Június 4. Babári Sándor Matuszné Bíró Katalin.
Pénzforgalmi elszámolás az általános forgalmi adóban.
AZ ONLINE PÉNZTÁRGÉPEK BEVEZETÉSÉRŐL augusztus.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
Az általános forgalmi adóról szóló évi CXXVII. törvény változásai től ; től től ; től.
Adózás rendjéről szóló törvény módosításai Feltételes adómegállapítás iránti kérelem  Csak a kérelmet benyújtó adózó vonatkozásában állapíthatja.
ELEKTRONIKUS KÖZÚTI ÁRUFORGALOM ELLENŐRZŐ RENDSZERHEZ KAPCSOLÓDÓ ELLENŐRZÉSI FELADATOK NAV Közép-magyarországi Regionális Vám- és Pénzügyőri Főigazgatósága.
ÁFA (Horányi Márton) évközi változások Törvényi szöveg változása (186 §). EU Bírósági döntés miatt a pénzügyileg nem rendezett tételek visszaigényelhetőségének.
Nem mezőgazdasági tevékenységek elindításának támogatása Dr. Szili-Fodor Dóra NAK vidékfejlesztési referens október.
2016. október 11. First Line Experts Kft. Hotel Griff Irodaház H-1113 Budapest, Bartók Béla út Adózási aktualitások 2017.
Egyszerűsített foglalkoztatás szabályai
Általános forgalmi adó törvény 2017.
Vasúti forgalomban bevezetendő áruforgalom ellenőrzés
a költségvetési tervek teljesítésében
KATA változásai hatályos január 1.
MAGYAR VÁMÜGYI SZÖVETSÉG Szilágyiné Holecz Mónika
Transzferár-dokumentáció
2012. évi CXLVII. SZÁMÚ A KISADÓZÓ VÁLLALKOZÁSOK TÉTELES ADÓJÁRÓL SZÓLÓ TÖRVÉNY/KATA/ ÉVI VÁLTOZÁSAI Készítette :Szalainé Somogyi Valéria.
Fontosabb illetékekkel kapcsolatos részletszabályok
Az adóeljárási törvény évi főbb módosításai
Előadás másolata:

A közteherviselés aktuális kérdései Dr. Varga Árpád Elnökhelyettes, NAV 2015. február 11.

NAV által kezelt költségvetési bevételek 2013. 2014. 2015. (TERV) 10.722 Mrd Ft 11.487 Mrd Ft 11.868 Mrd Ft

ADÓ- ÉS VÁMBEVÉTELEK 2014. ÉV Milliárd Ft MEGNEVEZÉS 2014. ÉV SZEMÉLYI JÖVEDELEMADÓ 1 589,1 ÁLTALÁNOS FORGALMI ADÓ 3 035,6 TÁRSASÁGI ADÓ 394,8 TB JÁRULÉK ÉS SZOCHO 3 795,1 EHO 152,9 JÖVEDÉKI ADÓ 918,9 EGYÉB BEVÉTELEK 1 600,3 ADÓ ÉS VÁMBEVÉTELEK ÖSSZESEN* 11 486,7

Feltárt nettó adókülönbözet adónemenkénti megoszlása

Eszközök Tételes ÁFA nyilatkozat Online pénztárgép EKAER rendszer

Tételes ÁFA nyilatkozat

Tételes ÁFA nyilatkozat 1 millió Ft felett ÁFA ≥ 1 M Ft (1) VEVŐ ADÓALANY ELADÓ ADÓSZÁMA ÁFA ALAPJA, ÁFA SZÁMLA SORSZÁMA TELJESÍTÉS ILL. SZLA KELTE IGEN (3) VEVŐ ADÓALANY, UGYANAZON IDŐSZAKBAN TÖBB SZÁMLA (2) ELADÓ ADÓALANY ELADÓ ADÓSZÁMA ÁFA ÖSSZESÍTVE VEVŐ ADÓSZÁMA ÁFA ALAPJA, ÁFA SZÁMLA SORSZÁMA TELJESÍTÉS ILL. SZLA KELTE 31/B. § (1) Az általános forgalmi adó alanya termék beszerzése, szolgáltatás igénybevétele esetén azon számlákról, amelyekben az áthárított általános forgalmi adó összege a 1 000 000 forintot eléri vagy meghaladja, arról az adómegállapítási időszakról teljesítendő általános forgalmi adó bevallásban, amelyben az ügylet teljesítését vagy az előleg megfizetését tanúsító számla alapján adólevonási jogot gyakorol, számlánként nyilatkozni köteles: a) a terméket értékesítő, szolgáltatást nyújtó általános forgalmiadó-alany - ideértve az egyszerűsített vállalkozói adóalanyt is - adószámának, csoportos általános forgalmiadó-alanyiság esetén csoportazonosító számának első nyolc számjegyéről, b) a nevére szóló számlában feltüntetett általános forgalmi adó alapjáról és áthárított általános forgalmi adó összegéről, a számla sorszámáról, valamint c) a számlában az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 169. § g) pontja szerint feltüntetett időpontról, ennek hiányában a számla kibocsátásának keltéről. (2) Az általános forgalmi adó alanya termék értékesítése, szolgáltatás nyújtása esetén azon számlákról, amelyekben egy másik, belföldön nyilvántartásba vett általános forgalmi adó alanyra áthárított általános forgalmi adó összege a 1 000 000 forintot eléri vagy meghaladja, arról az adómegállapítási időszakról teljesítendő általános forgalmi adó bevallásban, amelyben az ügylet teljesítését vagy az előleg megfizetését tanúsító számlában feltüntetett adófizetési kötelezettsége keletkezett, számlánként nyilatkozni köteles: a) a terméket beszerző, szolgáltatást igénybe vevő általános forgalmiadó-alany adószámának, csoportos általános forgalmi adóalanyiság esetén csoportazonosító számának első nyolc számjegyéről, b) a kibocsátott számlában feltüntetett általános forgalmi adó alapjáról és áthárított általános forgalmi adó összegéről, a számla sorszámáról, valamint (3) Amennyiben az általános forgalmi adó alanya ugyanabban az adómegállapítási időszakban ugyanazon termékértékesítő vagy szolgáltatást nyújtó által kibocsátott több számlában - ideértve a számlával egy tekintet alá eső okiratot is - áthárított adó tekintetében gyakorol összesen 1 000 000 forintot elérő vagy ezt meghaladó összegben adólevonási jogot, úgy az erről az adómegállapítási időszakról benyújtott általános forgalmi adó bevallásában nyilatkozik: a) a termékértékesítő vagy szolgáltatást nyújtó általános forgalmiadó-alany - ideértve az egyszerűsített vállalkozói adó alanyát is - adószámának, csoportos általános forgalmiadó-alanyiság esetén csoportazonosító számának első nyolc számjegyéről, és b) ezen számlákban feltüntetett, áthárított általános forgalmi adó összegéről. (6) EVA ALANY ELADÁSOKRÓL SZÁMLA MÓDOSÍTÁSOKRÓL ÉRVÉNYTELENÍTÉSEKRŐL

Online adatkapcsolatra képes pénztárgépek

Sikeres átállás 2012. őszén talán még kevesen hittek abban, hogy az online pénztárgépekre való átállás Magyarországon létező valóság lesz. Ehhez képest 2014. augusztus 25-én 160.841 db bekötött gépről beszélhetünk, 2014. augusztus 28-ára 167.243 db-ra nőtt a szám, míg 2014. szeptember 1-jén már 170.200 db bekötött gépet tartott nyilván a NAV. Az ábra a 2014. január – augusztus időszakának adatait tartalmazza, amely időszak az átállás kiteljesedésének tekinthető. A magáért beszélő eredményt nem egészen egy év alatt sikerült elérni, hiszen az első üzembe helyezésre 2013. szeptemberében került sor, és alig 11 hónappal később az üzembe helyezett gépek száma elérte a becslések szerint várható számot (kb. 170e db). A sikeresség mérőszáma lehet az is, hogy 2014. augusztus közepére már 136 géptípus kapott hatósági engedélyt, ez szintén kiemelkedő szám.

SZJA bevételek alakulása 2012. 2013. 2014. 1.498 Mrd Ft 1.505 Mrd Ft létszám (ezer fő) adókötelezettség összege (milliárd Ft) 1 főre jutó adó (ezer Ft) Magánszemély összevont jövedelme (jellemzően munkaviszonyból) 3 924,0 1 308,1 333 Egyéni vállalkozók 323,1 10,2 32 A Fővárosban a legmagasabb a havi átlagos összevont jövedelem összege: 228.941 Ft/hónap  ÉVES ADÓKÖTELEZETTSÉG: 439.567 Ft Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében a legalacsonyabb: 132.309 Ft/hónap  ÉVES ADÓKÖTELEZETTSÉG: 254.033 Ft Szabolcsi MSZ Fővárosi MSZ 254 ezer Ft 440 ezer Ft

Hogyan működik az online pénztárgép rendszer? Tranzakciók Állapot adatok NAV Fogadó rendszer adattárház pénztárgép Megszemélyesítés Blokkolás SW frissítés PFR és revizori kiszolgáló rendszer Ellenőrzési információk Térképi megjelenítés Kockázati adatok revizori tablet

„Kinyílt a világ” Az adatok: azonnaliak, valós idejűek teljes körűek (forgalmi és technikai adatok) megváltoztathatatlanok, nincs „kozmetikázás” az is adat, ha nincs adat Az online pénztárgépek bevezetése olyan célokat szolgál, mint: -a költségvetési bevételek növelése, -a gazdaság fehérítése, -a hagyományos pénztárgépekkel elkövetett visszaélések felszámolása, -a tisztességesen adózó vállalkozások védelme. A kitűzött célokat az online pénztárgép speciális működési elve és az a sajátos műszaki konstrukció biztosítja, amely szerint az új típusú gépek működnek. Az online gépek által megtestesített új műszaki konstrukció lehetővé teszi, hogy az adóhatóság: az ügylettel egy időben, azonnal képet kapjon a gazdálkodó működéséről, forgalmi adatairól (és egyéb adatokról is), úgy is lehet akár fogalmazni, hogy minden pénztárgép mellett ott ül egy revizor biztosított az, hogy ne csak a forgalmi adatokat lássa a hatóság, hanem nagyon fontos technikai adatokat is (pl. túl sok áramszünet, túl sok megszakított nyugta, stb.) nagyon fontos, hogy az adóhatósághoz eljuttatott adatokkal nem lehet „játszani”, nincs manipulálás, az adatok nem törölhetők, nem módosíthatók az is rendkívül árulkodó lehet, ha nincs adat (pl. ha egy olyan gyroszos, aki előtt hosszan kígyózó sor áll rendszeresen, ugyanakkor ebédidőben óránként csak néhány nyugta kibocsátása látható a rendszerben, az mindenképpen felveti a visszaélés gyanúját).

Mit látunk? Van-e pénztárgép? Működik-e?

(PFR – Lekérdező modul) tablet térkép SMS Aktuális nap (PFR – Lekérdező modul) tablet térkép SMS PFR – Pénztárgép Felügyeleti Rendszer Adott napon – TABLET Van-e pénztárgép? SMS adatigénylés, -lekérés – azon a napon Zeró – miért nincs? Bezártam a boltot MÉGIS MŰKÖDIK!!

Pénztárgépek a környéken, avagy a technika az ellenőrzés szolgálatában A számok azt jelzik, hogy az adott helyen több gép működik. Az adóhatóság számára az ellenőrzésre való felkészülést és magát az ellenőrzést bonyolult informatikai háttérrendszer támogatja. A rendszer természetesen támogatja az adóhatóság hivatali helyiségében való előkészítő munkát, az összetett kockázatelemzést, de most már arra is lehetőség nyílik, hogy a revizor a helyszínen, közvetlenül a pénztárgép üzemeltetésének helyén jusson olyan információkhoz, amelyek segítségével dönthet egyáltalán az ellenőrzés szükségességéről, vagy a már megkezdett ellenőrzés lefolytatását is segíthetik az adatok. A dia a helyszíni ellenőrzést segítő tablet eszköz biztosította lehetőségek egy részét mutatja. A tablet eszköz sajátossága, hogy egyrészt biztosítja a térkép alapú keresést, másrészt maga a kiválasztott pénztárgép adott napi forgalmi adata is lekérdezhető (real time lekérdezés). A térkép alapú keresés egyik lehetősége, hogy a revizor lekérdezze pl. a környezetében lévő pénztárgépeket. Ezt jól mutatja a dia, amelyen látszik, hogy meglehetősen nagy az a terület, ami belátható a tablettel. A képen szereplő nagy kör a Lehel csarnok a maga 211 pénztárgépével.

Egy címen működő gépek listája A tablet segítségével a revizorok be tudják azonosítani, hogy egy adózó hol rendelkezik üzembe helyezett online pénztárgéppel, illetve hogy egy adott címen van-e már üzembe lévő gép. Indítható keresés pl. egy adott településre, vagy akár egy adott település egy kiválasztott utcájára. A tablet segítségével a helyszínen azonnal lekérdezhető és megállapítható, hogy a nyilvántartás szerint bejelentett telephelyen működik-e ténylegesen az adózó online pénztárgépe. Volt már példa olyan ellenőrzésre, ahol megállapítható volt, hogy az adózó a telephelyre vonatkozó bejelentési kötelezettségének nem tett eleget, amiért mulasztási bírság került kiszabásra. A pénztárgépről egyebekben a revizor számos törzsadatot, illetve műszaki adatot is megkaphat. A műszaki adatokat az esetleges hibák okainak feltárásakor hasznosítjuk. Ugyancsak rendelkezésre állnak adatok a pénztárgépet üzemeltető adózóról. Pénztárgép adatai

A revizor lekéri a friss értékesítési adatokat A folyamat lefutásához szükséges idő itt: 8 másodperc Az ábra az azonnali, azaz real time adatlekérés indítását mutatja és azt, hogy a konkrét esetben a kért információk 8 másodpercen belül megérkeztek.

Látszik az aznap kiadott bizonylatok listája… … és a fióktartalom A revizor a tableten megtekintheti a lekérdezés napján kibocsátott bizonylatok listáját. A lista a nyugtákon kívül a sztornó, visszáru, ki- és befizetési bizonylatokat is tartalmazza. A fióktartalom megjelenítésén látszik, hogy a napi bevétel milyen fizetőeszközben keletkezett. Ez lehet készpénz, bankkártya, valuta és egyéb (pl. Erzsébet-utalvány, Széchenyi-kártya).

A vásárolt termékek és a kapott nyugta Az ellenőrzéssel párhuzamosan több adatlekérdezés is indítható rövid időn belül. Ebben az esetben is a vásárlás előtt közvetlenül történt adatlekérés, majd a vásárlást követően 2 percen belül már látszott a NAV rendszerén a frissen kiadott nyugta.

… és ami a revizori rendszerben látszik belőle A kapott nyugta… A revizorok által kapott nyugtán - annak utolsó soraiban - látszik: A pénztárgép kilenc karakteres AP száma (egyedi azonosítója, „rendszáma”). Ennek első négy karaktere (itt: A015) a pénztárgép típusát jelöli. A nyugtaszám szerkezete: AdóügyiNap/Sorszám/Nyugtasorszám. Látszik, hogy ez a pénztárgép már 248 napja működik. 3. NAV ellenőrző kód: a naplófájlban tárolt adatok utólagos manipulálását lehetetlenné tevő lenyomat részlete. A vásárlásról kiállított nyugta adatának a NAV-hoz beérkezett „változata” látszik a jobb oldalon, amelynek alapján ellenőrizhető, hogy valóban a kiállított nyugta adata került a rendszerbe. … és ami a revizori rendszerben látszik belőle

Összevetés más adatokkal Bevételi adatok összevetése az adóbevallással Alkalmazotti létszám arányban áll-e az értékesítés volumenével? Telephely bejelentésre került-e? Máshol van a gép! A régit használja (miért nem küldi az adatot?) ÁFA bevallás – árbevétel Be nem jelentett telephely, alkalmazott

Kockázatkezelés Szűrés – különböző tevékenységi körök Összehasonlítás (napszak, db, összeg) Forgalomszámlálás Készpénzállomány vizsgálata (NY-Z-T) Megszakítások, gyakorló üzemmód OBI – adattár (Oracle Business Inteligence) A beérkező adatok elemzése. SZŰRÉS – különböző tevékenységi kör pl V. kerületben könyvértékesítők forgalmának összehasonlítása Napszakok összevetése (pék) Idényjellegű tevékenység (fagylaltos) Több gép, mint alkalmazott Becslés a korábbi időszak alapján Szokásos üzemelés – pékség Nyitó készpénzállomány rögzítése – 48/2013. (XI.15.) NGM rendelet 49. § írja elő, hogy a napi nyitás végrehajtása során rögzíteni kell a nyitó készpénzállomány értékét, valamint azt, hogy a nyitvatartási nap végén „Napi forgalmi jelentés”-t kell készíteni. A „zsebre dolgozó” (a cégtulajdonost megkárosító) alkalmazottat is kiszűri a rendszer.

Az ellenőrzés hatása Ellenőrzés előtt Ellenőrzés után

AZ ÜZLETPOLITIKA Az online pénztárgépre való átállás sikere a közös erőfeszítésnek köszönhető. Valamennyi érintett: a pénztárgép használattal érintett vállalkozásokat képviselő szakmai szervezetek, a gyártók, a forgalmazók már a kezdetektől az „ügy” mögé álltak, és a közös munka meg is hozta az eredményt, az átállás mára teljessé vált. Ugyanakkor azt is kell látni, hogy az online pénztárgép sem csodaszer. A gazdaság fehérítését, a tisztességes versenyt, a növekvő költségvetési bevételeket az szolgálja igazán, ha minden gazdasági eseményt megfelelő bizonylat kísér, amelynek az adótartalma bevallásra és megfizetésre is kerül. Ehhez természetesen az is kell, hogy az adózó is törekedjen erre. Az előzőekre példa a képen látható felhívás, amely azt tükrözi, hogy ez az üzlettulajdonos maga is felismerte a nyugtaadás jelentőségét, és mindent meg is tesz annak érdekében. Remélhetőleg ez az örvendetes példa idővel egyre általánosabbá válik majd. Fontos, hogy nemcsak hasonló felhívásokkal élhet az adózó az alkalmazottai ellenőrzésére, hanem ezt megteheti az online pénztárgép segítségével is, az abból kinyert adatok ugyanis az adózó számára is megismerhetők és ellenőrizhetők.

EKAER Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer

A termékek közúti fuvarozásával kapcsolatos bejelentési kötelezettség Útdíjköteles gépjárművel végzett közúti fuvarozás Európai Unió Magyarország Termékbeszerzés vagy egyéb célú behozatal és Belföldi forgalomban nem végfelhasználó részére történő első termékértékesítés Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer EKAER 22/E. §

Fuvarozás nem útdíjköteles gépjárművel kockázatos élelmiszerek - 200 kg/250.000 forint áru egyéb kockázatos termék 500 kg/1 millió forint 22/E. §; 51/2014. (XII.31.) NGM rendelet

> > > > EKAER szám szükséges 500 Kg Útdíjköteles gépjárművel végzett közúti fuvarozással járó tevékenység 22/E. § (1) Nem útdíjköteles gépjárművel végzett közúti fuvarozással járó tevékenység 22/E. § (4) Egyéb kockázatos termék Kockázatos élelmiszer 1 fuvar 1 címzett 1 átvételi hely > > TERMÉK Bº SÚLYA TERMÉK Bº SÚLYA 500 Kg 200 Kg TERMÉK + TÁRA TERMÉK + TÁRA VAGY VAGY > > ADÓ NÉLKÜLI ELLENÉRTÉK ADÓ NÉLKÜLI ELLENÉRTÉK 250.000 Ft 1 millió Ft

≤ ≤ ≤ ≤ ≤ ≤ MENTESSÉG EKAER ALÓL I. Útdíjköteles gépjárművel végzett közúti fuvarozással járó tevékenység 22/E. § (6a) 1 fuvar ugyanazon gépjármű 1 átvételi hely NEM kockázatos termék Kockázatos élelmiszer Egyéb kockázatos termék ≤ ≤ ≤ TERMÉK Bº SÚLYA TERMÉK Bº SÚLYA TERMÉK Bº SÚLYA 200 Kg 500 Kg 2 500 Kg TERMÉK + TÁRA TERMÉK + TÁRA TERMÉK + TÁRA ≤ ≤ ADÓ NÉLKÜLI ELLENÉRTÉK ADÓ NÉLKÜLI ELLENÉRTÉK ≤ 2 millió Ft 250.000 Ft 1 millió Ft ADÓ NÉLKÜLI ELLENÉRTÉK

Kockázati biztosítékot fizet KOCKÁZATOS TERMÉK Útdíjköteles gépjárművel végzett közúti fuvarozásból Nem útdíjköteles gépjárművel végzett közúti fuvarozás EU MO I. KOCKÁZATOS ÉLELMISZER EGYÉB KOCKÁZATOS TERMÉK MO MO III. KIVÉTEL: Bérmunka céljára történő közúti fuvarozással járó tevékenység 22/E. § (4) - (5)

NAV vizsgálja a mentesség feltételeit folyamatos Art. 11. melléklet IV./9. pont Megfelel? NEM Biztosíték teljesítése 3-4. pont  15 % Van-e adótartozás? NAV vizsgálja minden hónap végén 10. pont IGEN NAV elszámolhatja tartozásra Jóváírás napján megfizetettnek minősül NAV  értesítési tárhely Felhasznált biztosíték összegéről Biztosítékot ismét ki kell egészíteni Jövőbeni ügyletekhez kapcsolódó EKAER számok megállapítása érdekében

Biztosíték összegének visszautalása  30 nap KÉRELEM a) d) b) c) Cnyt-ból törölt cég Megszűnt EV Tevékenység megszüntetése Mentességnek megfelel 22/E. § (1)-(4) 11. melléklet IV./8. pont Volt tulajdonosok MSZ NYILATKOZAT Megelőző 60 napban nem folytatta a tevékenységet 11. melléklet IV./11. pont

33

Közösség területéről Magyarországra irányuló fuvarozás FELADÁSI CÍM ÁTVÉTELI CÍM MO EU EGYÉB CÉLBÓL TÖRTÉNŐ KÖZÚTI FUVAROZÁS TERMÉKBESZERZÉS BEJELENTÉSNAV LEGKÉSŐBB A FUVAROZÁS MEGKEZDÉSÉIG Art. 22/E.§ (8) bek. b)-k) CÍMZETT ÁTVEVŐ CÍMZETT v. ÁTVEVŐ KIRAKODÁSI (ÁTVÉTELI) CÍMRE ÉRKEZÉSKOR ÁTVEVŐ Art. 22/E.§ (8) bek. l) FUVAROZÁS MEGKEZDÉSE ELŐTT EKAER SZÁM ÁTADÁSA FUVAROZÓ VAGY SZERVEZŐ RÉSZÉRE FELRAKODÁST KÖVETŐEN, ÉRKEZÉS BEJELENTÉSÉIG  INDOK ! MÓDOSÍTÁS Art. 22/E.§ (8) bek. h), hc), j), k) ÉRVÉNYESSÉG MEGÁLLAPÍTÁSTÓL 15 NAP

II. Magyarországról az EU más tagállamába irányuló fuvarozás FELADÁSI CÍM ÁTVÉTELI CÍM MO EU EGYÉB CÉLBÓL TÖRTÉNŐ KÖZÚTI FUVAROZÁS KÖZÖSSÉGI TERMÉKÉRTÉKESÍTÉS BEJELENTÉSNAV LEGKÉSŐBB A GÉPJÁRMŰRE FELRAKODÁS MEGKEZDÉSÉIG Art. 22/E.§ (8) bek. b)-e), g)-k) FELADÓ FELRAKODÓ FELADÓ v. FELRAKODÓ A FELRAKODÁS MEGKEZDÉSEKOR FELRAKODÓ Art. 22/E.§ (8) bek. m) EKAER SZÁM ÁTADÁSA FELRAKODÁS MEGKEZDÉSE ELŐTT FUVAROZÓ VAGY SZERVEZŐ RÉSZÉRE LEGKÉSŐBB A FELRAKODÁS MEGKEZDÉSE ELŐTT  INDOK ! MÓDOSÍTÁS Art. 22/E.§ (8) bek. h), hc), j), k) ÉRVÉNYESSÉG MEGÁLLAPÍTÁSTÓL 15 NAP

III. Belföldről belföldre irányuló fuvarozás FELADÁSI CÍM ÁTVÉTELI CÍM MO MO ELSŐ BELFÖLDI ADÓKÖTELES TERMÉKÉRTÉKESÍTÉS NEM VÉGFELHASZNÁLÓ BEJELENTÉSNAV Art. 22/E.§ (8) bek. b)-k) FELADÓ LEGKÉSŐBB A GÉPJÁRMŰRE FELRAKODÁS MEGKEZDÉSÉIG CÍMZETT (átvevő) vagy FELADÓ Art. 22/E.§ (8) bek. l) KIRAKODÁSI (ÁTVÉTELI) CÍMRE ÉRKEZÉSKOR EKAER SZÁM ÁTADÁSA FELRAKODÁS MEGKEZDÉSE ELŐTT FUVAROZÓ VAGY SZERVEZŐ RÉSZÉRE LEGKÉSŐBB A FELRAKODÁS MEGKEZDÉSE ELŐTT  INDOK ! MÓDOSÍTÁS Art. 22/E.§ (8) bek. h), hc), j), k) ÉRVÉNYESSÉG MEGÁLLAPÍTÁSTÓL 15 NAP

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!