Út a sikeres tanuláshoz

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Kapcsolattartás a szülői házzal
Az olvasástanítás módszere:
Óvoda.
Komplex Instrukciós Program
OSZTÁLYSZERVEZÉS – KOMPETENCIA
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Rokszin Mónika Pszichológus
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
Mit tehetünk az erőszakmentes iskolákért? A párbeszéd, mint gyógyító stratégia Felházi Anett.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Hatodik előadás.
Az óvoda és az iskola együttműködésének megvalósulása a Naprakészség TIOK-ban Mérleg.
A fejlesztő értékelés.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Motiváltság elérésében
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Kompetencia alapú idegen nyelvi
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Az iskoláskor küszöbén
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
A szülői példa jelentősége az utódok életében
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
Inklúzív nevelés Magyarországon
Felnőttoktatás, felnőttképzés Dr. Tóth András. FelnőttoktatásFelnőttképzés IskolarendszerűIskolarendszeren kívül Tanulói, hallgatói jogviszonyTanuló szerződés.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
Varázsos évek, avagy a gyermekkor rejtelmei Dragán Zsuzsanna 2014.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
Kulcs a kezünkben egyéni utak a zavartalan iskolakezdéshez Szabó Erika-tanító Páduai Szent Antal Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Út a sikeres tanuláshoz A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben Dr. Hermann Istvánné

A tanulási környezet hatása Iskolaérettség és az iskolai tanulás összefüggései

Milyen legyen a tanulási környezet? Érzelmileg biztonságos esztétikus környezet, elegendő hely, elegendő idő, az eszközök megléte, célszerű elhelyezése, szeretetteljes, elfogadó, megértő légkör Stimuláló és ingerekben gazdag érdeklődés, meghallgatás, odafigyelés Ösztönző, pozitív, bátorító bátorítás, támogatás, ösztönzés, dicséret, elismerés, nyitottság a gyermek jelzéseire, igényeire, érzéseire, gyermekismeret; öröm, büszkeség kimutatása Felfedezhető, manipulálható önállóság, próbálkozás lehetősége, felfedező, alkotó légkör biztosítása Aktív, mozgásos szabadságérzet biztosítása

Terem berendezése Vegye figyelembe a gyermek fejlődési periódusát Tágas osztályterem Megfelelő bútorzat Padok célszerű elrendezése Megfelelő világítás Falak színe Szemléltető képek elhelyezése Tábla helye

Óvoda és iskola kapcsolata Kölcsönös hospitálások Közös programok Óvodai szülőértekezleten jelenlét Ismerkedés az iskolával (foglalkozás)

Alapkészségek, alapképességek fejlődésének jellemzői (Forrás: Nagy, 2000)

A szülők, a gyermek szerepe a felkészülésben A gyermek feladata: Elválás szeretteitől Idegenek elviselése Tömeg elviselése Kritikák elviselése Nem mindig dicsérik Önálló munkavégzés Csendben figyelni Szóbeli kifejezőkészség Szükséges készségek birtoklása Hogyan segíthet a szülő: Leválasztás Kortársakkal programok Tapasztalatszerzés Önbizalom, önuralom erősítése Túldicsérés mellőzése Feladatok adása, elvégzése Összpontosítás (játék) Beszélgetés, szóbeliség Segítés, fejlesztő tevékenykedtetés

A tanítók munkáját meghatározó alapelvek: Légkör, környezet Szokásrend kialakítása Életkori sajátosságok és az egyéni különbségek figyelembevétele Beilleszkedés segítése Személyhez kötődés elősegítése Érdekes, élményszerű tanítás Önálló munkavégzés elsajátíttatása Nyugodt tanulási feltételek biztosítása Haladási tempó kialakítása Egészséges terhelésre odafigyelés Folyamatos ellenőrzés Fejlesztő értékelés (viszonyítás) Önértékelés képességének kialakítása ( ? ) Segítségnyújtás Együttműködés a partnerekkel Taneszközök mértéktartó és gondos kiválasztása