Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0 projekt Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola Chrappán Magdolna: A HEFOP programjai a Debreceni Egyetemen
VÁLLALÁSOK: Kompetenciaorientált képzési modulok kidolgozása Óvodai nevelés Matematikai és logikai kompetenciák Szociális és életviteli kompetenciák IKT-kompetenciák A tanárképzési alapszak pedagógiai-pszichológiai 10 kredites tartalmának kidolgozása Pedagóguskompetenciák mérési-értékelési eljárásrendszerének kidolgozása Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0 projekt Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0 projekt Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola Kompetenciaorientált képzési modulok: Kompetenciaterületek:Modulok: Óvodai nevelés 1.Önismereti tréning 2.Óvoda-iskola-család kapcsolata 3.Komplex óvodai módszertani kompetenciák 4.Játszóképességi tréning pedagógushallgatóknak 5.Multikulturális nevelés Matematikai és logikai kompetenciák 6.Kompetenciaalapú matematikai tantárgy- pedagógia 7.Kompetenciaközpontúság a matematika tanításában 8.Gyakorlóiskolai szakvezetők felkészítése 9.Tanári kompetenciák a matematika tanításában
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0 projekt Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola Szociális és életviteli kompetenciák 10.Iskolai mentálhigiéné 11.A tanulók megismerése 12.Tanulási módszerek és fejlesztésük 13.Integrált-inkluzív nevelés 14.Drámapedagógia 15.Mezőgazdasági szaktanárok felkészítése a kooperatív tanulás megvalósításraIKT-kompetenciák 16.Modern szemléltetés 17.Elektronikus tananyagok 18.Informatika az iskolában 19.Jó gyakorlat az IKT használatára (workshop- sorozat)
A modulok felépítése: ProgramcsomagokProgramcsomagok –Kompetenciatérkép: –SuliNova Kht. HEFOP adaptálás –KKK-k kompetencia –„Képzéskompatibilis” programleírás –Oktatói segédanyag –Hallgatói segédanyag Elektronikus változatElektronikus változat Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0 projekt Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola
Tanári BA 10 kredites moduljai: Elkészült az 5 kurzus: –P–P–P–Pszichológiai alapok –A–A–A–A tanárjelölt személyiségfejlesztése –T–T–T–Társadalompedagógia –A–A–A–Az oktatási intézmények világa –P–P–P–Pedagógiai enciklopédia Kipróbálásuk: 2007/2008. tavaszi félévben Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0 projekt Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola
Készülnek az elektronikus modulverziók Ebbe bevonjuk a hallgatókat: – a– a– a– a kész anyagokat az IKT-kompetenciák keretében meghirdetett kurzusokon veszik kézbe, –é–é–é–és készítenek elektronikus verziókat Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0 projekt Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola
Néhány elvi kihívás: Konkrétan a HEFOP projekttel kapcsolatban Általában a felsőoktatási tananyagokkal (különösen a pedagógusképzéssel) kapcsolatban Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0 projekt Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola
Néhány elvi kihívás: Konkrétan a HEFOP projekttel kapcsolatban: –A–A–A–A projekt alapvető prioritása nem az elektronikus tananyag-fejlesztés, hanem a gyakorlatorientált kompetenciafejlesztés volt; –k–k–k–következésképp a jelenlegi modulok csak korlátozottan alkalmasak a közvetlen webes megjelenítésre Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0 projekt Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola
Néhány elvi kihívás: A felsőoktatási tananyagokkal kapcsolatban: –E–E–E–Erősen kompetenciafüggő az elektronizálás lehetősége: –K–K–K–Kognitív kompetenciák: igen –A–A–A–Affektív-szociális kompetenciák: nehezen /alig –A–A–A–A tréningszerű tevékenységet feltételező tananyagok komoly képzési/tantervi/taxonómiai előkészítést igényelnek Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0 projekt Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola
A néhány elvi kihívás konzekvenciái: El kell dönteni, melyik tananyag mennyire webesíthető: A képzési célok A megcélzott kompetenciák A vélelmezett tevékenységek jellege szerint Ezután gyakorlatilag elölről kell kezdeni a tananyag-strukturálást Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0 projekt Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0 projekt Hosszabb távon: komplex elektronikus tanulási tér: –t–t–t–tartalomszolgáltatást és –t–t–t–tanulmányi nyilvántartást, –t–t–t–tanulmányi tanácsadási keretrendszert nyújt Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0 projekt Ennek már VAN előzménye: HEFOP „A működési folyamatok mintaszerű újraszervezése az integrált vidéki nagyegyetemek minőségközpontú működésének támogatása érdekében.” –o–o–o–olyan folyamatmodellek kidolgozása történt meg, amelyek a működéshez jó keretet nyújtanak. – a– a– a– a hallgatói kapcsolatok modulban: tanulmányi nyilvántartást, tanulmányi tanácsadási keretrendszer Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0 projekt Ha a Calderoni-program megoldja a tartalomszolgáltatást, akkor:Ha a Calderoni-program megoldja a tartalomszolgáltatást, akkor: Debreceni Egyetem Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Balásházy János Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium Kincskereső Óvoda és Általános Iskola