Munkaszervezési formák

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
3 perc Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma • Bevezető • A pedagógus felvázolja a tanóra témáját. • Aktív figyelem • Frontális osztálymunka.
Komplex Instrukciós Program
Lovas Emma szaktanácsadó Debrecen augusztus 25.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
OSZTÁLYSZERVEZÉS – KOMPETENCIA
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
MAG Készítette: Bojtor Attiláné NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola.
A pedagógusminősítési rendszer
Instrukció - Autonómia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás Készítette: Ludánné Pécsi Erzsébet NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Az osztály és az iskolapszichológus együttműködési lehetőségei Iskolapszichológusok Módszertani Bázisa Budapest, november 27.
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A személyközpontú pedagógiai jelenléte a digitális tanórákon
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Actium Kr.e. 31-ben a görög partoknál megütköztek egymással Marcus Antonius és Octavianus seregei. Kleopátra és Antonius elmenekültek, Octavianus győzelmet.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Az élménypedagógia lehetőségei a matematika oktatásában
Ellenőrzés és értékelés az alsó tagozatos matematika oktatásában
„- Mi volt ma az iskolában? - Semmi!”
Az óratervezet, az óravázlat
Nevelési módszerek.
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Motiváltság elérésében
A vizuális nevelés tevékenységeinél alkalmazott
TERVEZET.
Vázlat: Az oktatási segédanyag célja A téma helye a tantervekben
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
TÁMOP Egy műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása.
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
A Számvitel Didaktikája
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az óvodai tevékenységterv
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
A tanítási órára való közvetlen előkészületek
Pedagógus értékelési rendszer
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1 A fizika tanítása 3. lecke Az oktatási folyamat makro- és mikroszerkezete, óratípusok.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Az óravázlat felépítése
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Közoktatási alapismeretek
Óvodán kívüli tevékenységek a környezettudatos életmód elmélyítésére
Előadás másolata:

Munkaszervezési formák

Pedagógus irányítása szerint: direkt (frontális) indirekt (önálló) Tanulók munkája szerint: egyéni közös

Direkt irányítás lehet: teljesen ütemezett részben ütemezett közös Indirekt irányítás lehet: egyéni közös: páros csoportos: inhomogén és homogén szalagszerű

A tervezetben… Az óra menete I. Bevezető rész: Módszerek: - magyarázat - beszélgetés - szemléltetés Munkaforma: frontálisan szervezett, közös munka. II. Munkáltató rész: - gyakorlás - munka - ellenőrzés Munkaforma: frontálisan szervezett „vagy” önállóan szervezett III. Befejező rész: beszélgetés értékelés ellenőrzés Munkaforma: frontálisan szervezett, közös munka