DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
A tanári munka értékelése
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Az e-portfólió használati köre
A nevelési-oktatási program előzményei
A távmunka nem cél, hanem eszköz december 11.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Középpontban a fejlődés
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A Számvitel Didaktikája
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság OFI - KONFERENCIA OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Aktív és felelős állampolgárság.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
ügyvivő szakértő, országos versenyszervező
Az óvodai tevékenységterv
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A szakirodalom gyűjtése Bibliográfiai adatok pontos rögzítése
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az országos mérések megújult rendszere
Integráció, inkluzió PPK,
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Nemzetközi ökoiskolai helyzetkép Varga Attila
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny __________________________________________________________________________________________________________.
Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny __________________________________________________________________________________________________________.
A szakiskola jelene és jövője
Új skála – új lehetőségek
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái

IPR 2009/2010.
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV

Témák Az oktatáselmélet: múlt, jelen, jövő Az oktatáselmélet: múlt, jelen, jövő Az oktatás társadalmi meghatározottsága. Méltányos oktatás Az oktatás társadalmi meghatározottsága. Méltányos oktatás A gyermekek, ifjak, tanulók A gyermekek, ifjak, tanulók A különleges bánásmódot igénylő tanulók és tanulócsoportok oktatása A különleges bánásmódot igénylő tanulók és tanulócsoportok oktatása A tanulás. Az oktatás folyamata A tanulás. Az oktatás folyamata Adaptív oktatás. Egységesség és differenciáltság. Adaptív oktatás. Egységesség és differenciáltság. Az oktatás szervezeti keretei és formái Az oktatás szervezeti keretei és formái Az oktatás szervezési módjai Az oktatás szervezési módjai Az oktatás stratégiái és módszerei Az oktatás stratégiái és módszerei Az oktatás környezete, infrastruktúrája. Taneszközök és alkalmazásuk Az oktatás környezete, infrastruktúrája. Taneszközök és alkalmazásuk Az oktatás célrendszere Az oktatás célrendszere Az oktatás tartalma. A tudás és az iskola Az oktatás tartalma. A tudás és az iskola Az oktatás tervezése országos, iskolai és egyéni szinten Az oktatás tervezése országos, iskolai és egyéni szinten Tanulásszervezés Tanulásszervezés A pedagógiai értékelés A pedagógiai értékelés

Szakirodalom Falus Iván (szerk., 2003): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. Falus Iván (szerk., 2003): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. További tájékozódáshoz felhasználhatóak a Didaktika könyv egyes fejezeteiben megtalálható bibliográfiák. További tájékozódáshoz felhasználhatóak a Didaktika könyv egyes fejezeteiben megtalálható bibliográfiák. Érdemes tájékozódni az Oktatási és Kulturális Minisztérium, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, a Magyar pedagógia, az Új Pedagógiai Szemle és az Iskolakultúra honlapjain is. Érdemes tájékozódni az Oktatási és Kulturális Minisztérium, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, a Magyar pedagógia, az Új Pedagógiai Szemle és az Iskolakultúra honlapjain is.