Stratégiai Műhely EU modellek műhelycsoport Szlovákia személygépkocsi gyártó ipara Készítette: dr. Sipos Mihály szakmai tanácsadó 2010. szeptember 27.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Sándorfi Balázs Globális gépipari trendek és ezek hatása a magyarországi piaci szereplőkre Sándorfi Balázs - -
Advertisements

Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
BEE Satisfaction / Piackutatás Vélemény felmérés Online elégedettség mérés.
Sarkadi Zsolt, Sz-Sz-B Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kamarai szerepvállalás a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok munkájában.
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
A Jászfényszaru Ipari Park komplex fejlesztése Vállalkozói Klub évindító rendezvénye Jászfényszaru, Polgármesteri Hivatal Díszterme január 27.
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest Magyarság az információs társadalomban Szövetség a Közös Célokért társulás, Felvidék  Az.
Magyarországi jármű- és járműalkatrész-ipar, ezek szerveződései
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
A munkabér meghatározásának dilemmái vállalati szempontból IV. Magyar Munkajogi Konferencia október Visegrád Rolek Ferenc vezérigazgató-helyettes.
Hideg Mihály Elnök Kell egy reptér… Magyar repülőterek fejlődési lehetőségei workshop Budapest, Március 29.
Az ipari parkok fejlődése Magyarországon a Győri Ipari Park kialakulásának tükrében március 12. Győri Ipari Park Minőségi.
A társadalmi differenciálódás területi jellemzői Magyarországon
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Globalizáció és oktatás
Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.)
Határon átnyúló munkaerőpiac Komárom térségében
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
Prevenció, kuráció, rehabilitáció
MASTERPLAST GROUP Nemzetközi terjeszkedés lehetőségei és veszélyei.
Borbély-Pecze Tibor Bors Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH A jelenlegi magyar munkaerő- piaci helyzet Borbély-Pecze Tibor Bors, Ph.D. Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH.
Borbély-Pecze Tibor Bors Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH Az ÁFSZ felépítése, a jelenlegi magyar munkaerő-piaci helyzet Borbély-Pecze Tibor Bors Szakmai tanácsadó.
A régió kapacitásának bemutatása
Az exporthitel biztosítás megnövekedett szerepe a nemzetközi pénzügyi-gazdasági válság körülményei között A kockázat (f)el van vetve….?! Szakács Tibor.
Az Észak-Alföldi régió bemutatása
TRANZITOLÓGIA IV. ELŐADÁS
FEJLESZTÉSI FELADATOK FINANSZÍROZÁSA Gazdaságfejlesztési pályázatok a tervezéstől a megvalósításig - több száz nyertes pályázat tapasztalatai alapján -
MTA Regionális Kutatások Központja A MAGYAR RÉGIÓK MEZŐGAZDASÁGI HELYZETKÉPE A KÁRPÁT RÉGIÓBAN Kovács Teréz tudományos főmunkatárs MTA Regionális Kutatások.
MTA Regionális Kutatások Központja Szirmai Viktória A következő évek főbb kutatási irányai Javaslatok november 25.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
„Beszélgessünk Európáról” programsorozat MeH EU Kommunikációs Főosztály Dániel Anna Békés, március 18.
1 GÉMOSZ Konferencia DR. GYŐZŐ GÁBOR a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke május 17.
EGI-InSPIRE RI EGI-InSPIRE EGI-InSPIRE RI e-Science Café RMKI Hernáth Szabolcs 8/5/2014.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
Makrogazdasági folyamatok és versenyképesség Csillag István Budapest, március 4.
Regionális gazdaságfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Európai Vegyipari Szociális Párbeszéd Bizottság Balatonszemes.
Varga Mihály március március 27. Egyensúly és felzárkózás.
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon.
Az élelmiszeripari versenyképesség és innováció egyes kérdései
A Közép-Dunántúli Régió ipara
A városmegújítás, mint a helyi gazdaság hajtómotorja Határmenti régió fejlesztésének lehetőségei Június 24. Brunda Gusztáv, Inno-nivo Kft., Salgótarján.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
KEXPORT Klaszter Céljai Őri István KEXPORT Klaszter Bizottság elnöke
A felsőoktatás néhány demográfiai kérdése A külföldön tanuló hallgatók.
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
MTA Regionális Kutatások Központja A DUNA - AZ EU VII. KORRIDORA Horváth Gyula MTA Regionális Kutatások Központja 2008.
Milyen perspektívákat nyit az új OKJ rendszere? Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Tanácsadási osztály Nádráné Tóth Borbála.
Egyszerűen a devizákkal
A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG IX. VÁNDORGYŰLÉSE A vizek szerepe a területi fejlődésben A Duna és a Tisza térségeinek fejlődési problémái és fejlesztési.
KUPONLINE Avagy ahol az online és az offline eladás összeér Besenyei Kálmán.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
Szlovákia Regionális különbségei
Dr. Göndöcs István Pécs Mj. V. Hosszú és Középtávú Stratégia végrehajtása Javaslat a Pólus program fejlesztési irányainak kiegészítésére.
Potenciális járműipari beszállító körzet Vas és Zala megyében Sóska Renáta II. évf. Regionális és környezeti gazdaságtan, MA A járműipar gazdasági hatása.
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája Uszkai Andrea, Széchenyi István Egyetem, Regionális- és környezeti gazdaságtan MSc Győr, október 14.
Mire jók a munkapiaci előrejelzések a világban? Nemzetközi tapasztalatok és tanulságok Gács János, MTA-KTI
Nyugat- és Közép-Dunántúl járműipari központjainak pozicionálása a KKE-i városhálózatban Dr. Filep Bálint – Tömböly Teodóra Győr, május 4.
Közép-Európa társadalom-földrajzi vonásai
A magyar elektronikai ipar és a távközlésfejlesztés ( )
A tudás szerepe a járműiparban – bevezető gondolatok
Mérnök leszek Készítette: Forrás Mihály
Velünk élő középkor Forrás:
Előadás másolata:

Stratégiai Műhely EU modellek műhelycsoport Szlovákia személygépkocsi gyártó ipara Készítette: dr. Sipos Mihály szakmai tanácsadó szeptember 27

A végtermékgyártás Gyárlétesítés éve TípusokGyártó kapacitás (ezer db) évi gyártás (ezer db) évi gyártás (ezer db) KIA Motors (Zsolna) 2004Kia Ceed, Kia Sportage PSA - Peugeot Citroën (Nagyszombat/Trnava) 2003Peugeot 207, Peugeot 207 Van, C3Picasso Volkswagen (Pozsony) 1992Audi Q7, VW Touareg, Porshe Cayenne, Škoda Octavia Összesen szeptember 27

Interregionális személygépkocsi klaszter szeptember 27 Világviszonylatban is jelentős szgk ipari centrum jött létre

Beszállítói háttér Egyes források szerint 200 beszállítói cég van az országban (nálunk ). A világ 100 legnagyobb alkatrészgyártó cégéből 18 van jelen az országban. A legjelentősebb beszállítói cégek a végtermék- gyártók közelében összpontosulnak szeptember 27

Hogyan sikerült ezt elérni? hagyományok szgk gyártási tradíciók alkatrészgyártási tradíciók (Matador!) a nehézipar dominanciája a gazdaságban olcsóbb munkaerő (K-en nagy munkanélküliség) szeptember 27

stabil szándék az iparág fejlesztésére, tudatos cselekvések - szakképzés - beszállítók továbbképzése, felkészítése autópálya mint tudatos telepítő tényező központi kataszter a nagyméretű ipari területekről Hogyan sikerült ezt elérni? ráfejlesztések szeptember 27

További javasolt kutatási irányok Kelet-közép Európa szgk ipara, benne Magyarország helye (megkezdődött) az elektronikai ipar mint az szgk gyártás kiegészítője, illetve alternatív fejlődési lehetőség (AMCHAM) Van-e Magyarországon skills-gap? (eltérés a kereslet-kínálati viszonyokban a valóság és a sugallt/vélt állapot között) szeptember 27

Köszönöm a figyelmet! szeptember 27