Alkalmazott nyelvészet I.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Magyar, mint idegen nyelv témakörű oktatási és kulturális Internet portál HUNGAROPORT Dr Remzső Tibor MTA SZTAKI.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
2003. november INFOtrend 2003 Váradi Tamás MTA Nyelvtudományi Intézet Korpusznyelvészeti Osztály Nyelvi technológiákkal az információs.
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
IKT az oktatásban február 25. Körmendy Zsolt
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
Angol nyelvi kompetencia
WordLearner.com -- Learn or Teach Words in Almost Any Language WordLearner.com online és offline nyelvoktatás mobiltelefonon és interneten Benedek Balázs.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az üzleti szaknyelvi ECL nyelvvizsga
Hagyományos szemléltető eszközök
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
A technológia szerepe a pedagógiai értékelés fejlesztésében
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Kuti Zsuzsa szakmai vezető.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Idegen nyelvek tanulása
Kompetencia alapú idegen nyelvi
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
H2O Projekt Projektszponzor: Dr. Kürti Sándor, PhD Kürt Zrt. Projektvezető: Rácz Tünde Fatima Kulturális antropológus Tudományos.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Bevezetés Előadó: Blasszauer János Kaposvár, január 14.
Dokumentumok.
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Oktatáselmélet és gyakorlat általános problémái, kérdései Dr. Tóth András.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
A magyar nyelv és irodalom Készítette: Raátz Judit és Sályiné Pásztor Judit Szolnok–Budapest és 16.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
A hagyományos és a hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása. Czékmány Ilona.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
IKT A PEDAGÓGIÁBAN 1 Készítette: dr. Létray Zoltán.
Földrajz szakmódszertan VIII.
ERASMUS PLUS TANÁRI MOBILITÁS Szalóki Csilla
ERASMUS PLUS TANÁRI MOBILITÁS
A digitális kompetencia fejlesztése
11. Vizuális jelképek, jelek, sematikus ábrák
Előadás másolata:

Alkalmazott nyelvészet I. Sárosdy Judit Farczádi Bencze Tamás Poór Zoltán Vadnay Marianna

CÉL: MOTIVÁLÁS KOMPETENCIA ALAPÚ MULTIMÉDIÁS TARTALOMKÖZPONTÚ HOLISZTIKUS INTERKULTÚRÁLIS TAPASZTALATI SZEMÉLYRE SZABOTT

Nyelvoktatási módszerek KOGNITÍV Nyelvtani-fordító Audiolingvális Néma módszer TERMÉSZETES Direkt módszer Szuggesztopedia Cselekedtető módszer KOMMUNIKATÍV MÓDSZER

A nyelvtanítási folyamat résztvevői A tanári szerepek és tanítási stílusok ellenőrző szervező értékelő súgó tanácsadó partner forrás

A nyelvtanítási folyamat résztvevői Tanulótípusok hagyományos vizuális auditív kinesztetikus introvertált extrovertált „Összetett intelligencia” elmélet (Gardner, 1983) neuro-lingvisztikai programozás Willing (1987) elmélete

A nyelvtanítási folyamat résztvevői Tanulási stílusok környezettől független környezetfüggő impulzív reflektív bal félteke dominál jobb félteke dominál empatikus kockázatvállaló

A tanítási folyamat szervezése interakció csoportdinamika munkaformák osztályszervezési technikák

Grammatikai kompetencia Nyelvi készségek egyszerű: receptív: hallás, olvasás produktív: beszéd, írás komplex: tolmácsolás, fordítás Nyelvi kompetenciák szókincs fejlesztés nyelvtani szerkezetek kiejtés

Szociolingvisztikai kompetencia A kultúra közvetítés területei: pragmatikai kognitív magatartási Stílus, regiszter

A nyelvtanítás eszközeinek alkalmazása 1. Az eszközös nyelvpedagógia / nyelvpedagógiai technológia didaktikai alapelvei: A nyelvpedagógiai technológiai folyamatok hármas tagoltsága A „kréta egyenlő a monitorral” alapelv

A nyelvtanítás eszközeinek alkalmazása 2. Vizuális információhordozók: testnyelvi kommunikációs eszközök, nyomtatott információhordozók, képek, táblák, vetített képek (írásvetítő transzparens, PowerPoint), terepasztalok, reáliák, stb. receptív alkalmazási eljárások, gyakorlattípusok produktív alkalmazási eljárások, gyakorlattípusok

A nyelvtanítás eszközeinek alkalmazása 3. Auditív információhordozók és a hangrögzítő eszközök produktív alkalmazása élő emberi hang, rádióadás, hangfelvételek (kazettán, CD-n, MP3-on), Internet-en elérhető online rádióadások és digitális hangfelvételek, stb. hangfelvételek típusai didaktikai funkcióik szerint receptív alkalmazási eljárások, gyakorlattípusok Nyelvlabor-alkalmazások produktív alkalmazási eljárások, gyakorlattípusok Audio-visszacsatolás Audio-projektek létrehozása

A nyelvtanítás eszközeinek alkalmazása 4. Audiovizuális információhordozók és a video-technológiai eszközök produktív alkalmazása élő emberi kommunikáció, televízióadás, videofelvételek (kazettán, CD-n / DVD-n), Internet-en elérhető online tv adások és digitális videofelvételek, stb. videofelvételek típusai didaktikai funkcióik szerint receptív alkalmazási eljárások, gyakorlattípusok produktív alkalmazási eljárások, gyakorlattípusok Video-visszacsatolás Video-projektek létrehozása

A nyelvtanítás eszközeinek alkalmazása 5. Digitális információhordozók és az információs és kommunikációs technológia produktív alkalmazása Multimédia, elektronikus szótárak (adatbázisok) és az Internet-alkalmazása (e-mailezés, chatelés, stb.), online beszélgetések (mikrofon és/vagy web-kamera), videokonferencia Multimédia- és honlapkészítés

A tanítási folyamat tervezése Hosszútávú Nemzeti Alaptanterv, kerettanterv helyi tanterv Középtávú tanmenetek (pl.: funkcionális, tematikus, nyelvtani szerkezetekre épülő) Rövidtávú óraterv

Mérés-értékelés Kurzus értékelés Tananyag értékelés alapelvek alaplépések a tananyag-értékelési eljárások típusai a nyelvkönyvek jellemzői a taneszköz-kiválasztás alapelvei és szempontjai Hallgatói értékelés visszacsatolás, hibajavítás tesztelés, vizsgáztatás

KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!