A tanítási órára való közvetlen előkészületek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Aki tornyot akar építeni, nem ül-e le előbb, hogy kiszámítsa a költségeket, vajon.
Advertisements

A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Médiapedagógia.
Gyakorló feladatsor. Írja le, hogy az alábbi dolgok mit takarnak! • Egyetemek • Szent István Egyetem • Zöld • Személyi szám • Vásárlás • Rendszám • Kölcsönzés.
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Nyílt napok látogatottsága
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Tantárgyi ismertető és Termékszerkezet elemzési példák
Nemzeti alaptanterv Választható kerettantervek Vizsgák és mérések követelményei Helyi tantervek Oktatási program- csomagok A tanítás gyakorlata A háromszintű.
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Informatika tanítása ea.
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
A testnevelési tanterv.
Az óratervezet, az óravázlat
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
TERVEZET.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
(kép – Philip Shriver) Tanítsunk portfóliókészítést Papp Gyula Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Készségfejlesztő és viselkedésmódosító csoportok tervezési modellje I. I. A csoporttagok fejlődésének tervezése 1.Mérd fel, hogy milyen deficitekkel és/vagy.
Szempontok az ÜT munkájának megtervezéséhez. ÜT munkájának területei 1.Az üzemi tanács belső tevékenységének megszervezése 2.üzemi tanács kapcsolata a.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Tanítási segédlet Asztalos szakma
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Az óvodai tevékenységterv
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Az óravázlat Szakmai nap október 24.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
3. Technika és életvitel a kerettantervben
Informatika tanítása ea.
FASORI LABORGYAKORLATOK
Munkaszervezési formák
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
11 Smart City Tagozat ülése BME EIT Neumann Tárgyaló, május óra 1111 Budapest, Egry J. u. 18. V1 ép. C213 Dr. Kovács Kálmán tagozati elnök.
A tantárgy komplex jellegű!! A tervezés két szakaszra oszlik: 1. Távlati felkészülés 2. Közvetlen előkészület az órára.
Hegesztő munkacsoport Szakmai nap Beszámoló április 10. TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
1 A fizika tanítása 3. lecke Az oktatási folyamat makro- és mikroszerkezete, óratípusok.
A fizika tanítása 10. lecke Az óraelemzés szempontjai.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
Az óravázlat felépítése
A képek szerepe és felhasználási lehetőségeik a közoktatásban
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
Felkészítés szakmai vizsgára, informatika területre modulhoz II/14. évfolyam Szóbeli feladatsor témaköreinek áttekintése, tipikus feladatok megoldásának.
1. lecke „A fizika tanítása” tárgy jellege, célja
Flip-It! A módszer alkalmazása
3. osztályban.
Flip-It! Online kurzus mentor szemmel
Előadás másolata:

A tanítási órára való közvetlen előkészületek

Közvetlen előkészület a tanítási órára Az adott órára való közvetlen előkészülethez a TANMENET ad támpontot!!! Tájékoztat: mit tervezünk megtanítani ill. gyakoroltatni és ezt milyen munkadarabon kívánjuk megvalósítani? informálódhatunk, hogy az óra anyagát milyen előzményekre építjük. tájékoztat, hogy milyen műveletek, ismeretek kapcsolódnak az adott órához (anyag és szerszámismeretről)

Az előkészület Kétoldalú tevékenység: Általános órafelépítés: a/ Gyakorlati: óra tárgyi előkészítése (munkadarab, szemléltető anyagok, stb.) b/ Elméleti: tanítási óra megszervezése, óravázlat/ tervezet elkészítése Általános órafelépítés: fejléc külső szervezés I. bevezető rész II. munkáltató rész III. befejező rész

Minta - Fejléc Osztály: Dátum: Tantárgy: Témakör: Téma: Óraszám: Tananyag: Munkadarab: Célok és feladatok: (didaktikai, nevelési)

Minta – Az óra menete Külső szervezés I. Bevezető rész: - időtartam - munkaforma - módszerek felelevenítés(téma) célkitűzés(motiváció) problémafelvetés új ismeretek, tervezés műveleti sorrend baleset-megelőzés technikai tanácsok munkadarab értékelési szempontjai

Minta – Az óra menete (folytatás) II. Munkáltató rész III. Befejező rész használatbavétel (kipróbálás) munkadarab értékelése rendteremtés általános értékelés Külső szervezés