„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet – Kissné Papp Gyöngyi Kaszap Nagy István Református Általános Iskola és Óvoda Túrkeve
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet A modul rövid leírása A tavaszi természetről szerzett ismeretek, tapasztalatok felidézése, alkalmazása. Tapasztalatszerzés a növények ültetéséről, fejlődésükről, gondozásukról. A modul célja A természethez való érzelmi kötődés erősítése. A természet jelenségeinek kölcsönhatásainak feltárása felfedezéses tanuláson, megfigyelésen keresztül. Több tantárgy bevonásával komplex gondolkodásra nevelés. Az iskola és a valóság közelítése. Felhasználási terület Időkeret: 3x45 perc Korosztály: 9-11 év Iskolai keret: tanóra vagy szabadidő
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Ajánlott feldolgozási mód: A feldolgozás tanórákon és tanórán kívüli keretben is történhet. Előkészítés: 1x10 perc 1 héttel a foglalkozás előtt Csoportalakítás /kooperatív munka/ Az időjárás megfigyelés és a magok csiráztatásának megkezdése /páros és egyéni munka a csoporton belül, megfigyelés, tapasztalatok rögzítése/ Új tartalom feldolgozása: 3x45 perc -A tavasz jellemzőinek felidézése /érzékszervi megfigyelés a szabadban/ -Az időjárás változásának elemzése, átlagszámítások / frontális és csoportmunka, egyéni számolás/ -A tavasz megjelenése az irodalomban: versek összeállítása a sorokból / csoportmunka, sorba rendezés / -Nyelvi kreativitás:versírás csoportban /csoportmunka/ -Növények ültetése, vetése / palántázás szülőkkel együtt az iskolakertben, felfedezéses tanulás/
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet A kipróbálás tapasztalatai „A tanulók valóságos tapasztalatot szerezhettek.” „A gyakorlati tevékenység, saját munkájuk eredményének megtapasztalása nagy örömet szerzett.” „A foglalkozás során a problémaközpontúság, az aktivitás, a gyermeki tevékenykedtetés volt a jellemző.” „A növények további gondozását is nagy örömmel végzik.”
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Közvetlen környezetüket is csak akkor érzik sajátjuknak, ha ők is részt vehetnek annak alakításában. Munkájuk eredményében nap mint nap gyönyörködhetnek. Szépítsük együtt környezetünket!