„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az olvasástanítás módszere:
Advertisements

Egész nap iskola?! – a pilot program bemutatása
Matematika kompetencia
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
Kompetencia alapú oktatás Szociális kompetencia bevezetése 4. évfolyamon beszédsérülteknél.
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
MAG Készítette: Bojtor Attiláné NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Napocska Napköziotthon
Pécs, április 19.. „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C/ „A TANANYAGTARTALMAK FEJLESZTÉSE EREDMÉNYEINEK.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Módszertani megújulás a nevelő munkában
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Keretrendszer az egész napos iskola nevelési-oktatási programjának fejlesztéséhez.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Gyermekvilág régen és ma
„ Ha fölgyújtjuk a gyermekben a veleszületett szikrát, azzal mindig olyan magaslatok felé nyitunk utat, amilyenekről álmodni sem mertünk volna.” Kristine.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Házi kedvencek – Haramiáné Kovács Mária.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / HÁZT Ű ZNÉZ Ő BEN ZILAHI-SZABÓ EDIT.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja-Tóth-Pliska Ágnes.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Iskolakert.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Cél: szövegértés fejlesztése – tanulás segítése
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Család – és Gyermekjóléti Központ
Előadás másolata:

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet – Kissné Papp Gyöngyi Kaszap Nagy István Református Általános Iskola és Óvoda Túrkeve

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet A modul rövid leírása A tavaszi természetről szerzett ismeretek, tapasztalatok felidézése, alkalmazása. Tapasztalatszerzés a növények ültetéséről, fejlődésükről, gondozásukról. A modul célja A természethez való érzelmi kötődés erősítése. A természet jelenségeinek kölcsönhatásainak feltárása felfedezéses tanuláson, megfigyelésen keresztül. Több tantárgy bevonásával komplex gondolkodásra nevelés. Az iskola és a valóság közelítése. Felhasználási terület Időkeret: 3x45 perc Korosztály: 9-11 év Iskolai keret: tanóra vagy szabadidő

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Ajánlott feldolgozási mód: A feldolgozás tanórákon és tanórán kívüli keretben is történhet. Előkészítés: 1x10 perc 1 héttel a foglalkozás előtt Csoportalakítás /kooperatív munka/ Az időjárás megfigyelés és a magok csiráztatásának megkezdése /páros és egyéni munka a csoporton belül, megfigyelés, tapasztalatok rögzítése/ Új tartalom feldolgozása: 3x45 perc -A tavasz jellemzőinek felidézése /érzékszervi megfigyelés a szabadban/ -Az időjárás változásának elemzése, átlagszámítások / frontális és csoportmunka, egyéni számolás/ -A tavasz megjelenése az irodalomban: versek összeállítása a sorokból / csoportmunka, sorba rendezés / -Nyelvi kreativitás:versírás csoportban /csoportmunka/ -Növények ültetése, vetése / palántázás szülőkkel együtt az iskolakertben, felfedezéses tanulás/

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet A kipróbálás tapasztalatai „A tanulók valóságos tapasztalatot szerezhettek.” „A gyakorlati tevékenység, saját munkájuk eredményének megtapasztalása nagy örömet szerzett.” „A foglalkozás során a problémaközpontúság, az aktivitás, a gyermeki tevékenykedtetés volt a jellemző.” „A növények további gondozását is nagy örömmel végzik.”

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Közvetlen környezetüket is csak akkor érzik sajátjuknak, ha ők is részt vehetnek annak alakításában. Munkájuk eredményében nap mint nap gyönyörködhetnek. Szépítsük együtt környezetünket!