Intelligens Mérnöki Rendszerek Laboratórium Alkalmazott Matematikai Intézet, Neumann János Informatikai Kar, Óbudai Egyetem Mielőtt a virtuális térbe lépnénk.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Manapság a számítógép legfontosabb kiviteli egysége (perifériája) a televíziókhoz hasonló számítógép- képernyő vagy monitor. A monitort egy kábel köti.
Advertisements

Rendszertervezés CAD.
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
C++ programozási nyelv Gyakorlat hét
Prototype Kft. Prototype kft. - Alapítás ban - 8 alkalmazott - A Stratasys Inc. képviselet - MK-Technology GmbH képviselet - GOM GmbH képviselet.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
13.a CAD-CAM informatikus
Nagy Gábor MF01-M2.
SZÁMÍTÓGÉP ARCHITEKTÚRÁK
A Java programozási nyelvSoós Sándor 1/17 Java programozási nyelv 4. rész – Osztályok II. Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai.
MECHANIZMUSOK SZÁMÍTÓGÉPES MODELLEZÉSE
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi adjunktus.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2012/13 1. félév 3. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Modellezés és tervezés c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek Intézet Mérnöki Informatikus MSc 4. Előadás.
A virtuális technológia alapjai c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar, Alkalmazott Matematikai Intézet 2. Előadás Tömör testek modellje.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horváth László Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Alkalmazott.
6. Előadás Alkatrészkapcsolatok modellezése
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
9. Előadás Gyártási folyamatok modellezése
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Matematikai Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 2. Kontextuális.
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Matematikai Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 6. Modellezés.
Dr. Horváth László – PLM – CCM – 2. előadás: Határfelület-ábrázolás és Euler -i topológia A CAD/CAM modellezés alapjai Dr. Horváth László Budapesti.
A virtuális technológia alapjai Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar, Alkalmazott Matematikai Intézet 4. Előadás Alakmodell fejlesztése Alak építése.
Modellezés és tervezés c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Intézet Mérnöki Informatikus MSc.
Modellezés és tervezés c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Matematikai Intézet Mérnöki Informatikus MSc 4. Előadás A.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 8.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horváth László Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Alkalmazott.
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 10.
A modellező rendszerek közötti adatcsere és szabványai Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei.
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 8.
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Modellezés és tervezés c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Matematikai Intézet Mérnöki Informatikus MSc 9. Előadás és.
A virtuális technológia alapjai
Gyártási modellek Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév 7. előadás.
Dr. Horváth László. Általános jellemzők Borítások, tartók és egyéb alkatrészek tábla- alakú lemezanyagból, hajlítással és kivágással. A modellépítés szempontjából.
A CAD/CAM modellezés alapjai
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 11.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév 1. előadás Bevezető a számítógépen.
Budapesti Műszaki Főiskola CAD/CAM szakirány A CAD/CAM modellezés alapjai 2001/2000 tanév, II. félév 1. Előadás A számítógépes modellezés fogalma, szerepe.
Bevezetés az alakmodellezésbe I. Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I.
Bevezetés az alakmodellezésbe II. Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév 9. előadás Műszaki tervezőrendszerek.
1 A geometriai modell és struktúrája Budapesti Műszaki Főiskola A CAD/CAM modellezés alapjai 2000/2001 tanév, II. félév 2. előadás A geometriai modell.
Összefüggések modelleken belül Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév.
Számjegyvezérlésű forgácsoló megmunkálás tervezése CAD/CAM rendszerekben Dr. Horváth László.
Budapesti Műszaki Főiskola Bánki Donát Gépészmérnöki Főiskolai Kar Forgácsolási technológia számítógépes tervezése 3. Előadás Felületek megmunkálásának.
MRD_CAD1 rögvest kezdünk. MRD_CAD2 kérem, kapcsolják ki vagy némítsák el mobiltelefonjaikat, hogy ne zavarják vele az előadást köszönöm!
Mechanikai rendszerek leírása
A Monitor. AszámítógépAszámítógép legfontosabb kiviteli egysége (perifériája) a televíziókhoz hasonló számítógép-képernyő vagy monitor. A monitort egy.
Számítógépes tervezőrendszerek c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Matematikai Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 4. Laboratóriumi.
Technológiai folyamatok tervezése I. 5. előadás
Modellezés és tervezés c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Matematikai Intézet Mérnöki Informatikus MSc 8. Előadás A.
Szoftverek fajtái, rendszer- és felhasználói szoftverek
Dudás Dávid Pataki Tamás Erasmus Anglia 1. csoport.
Operációkutatás I. 1. előadás
Neumann János Informatikai Kar
Krossz-diszciplináris termékdefiníció
Neumann János Informatikai Kar
Beépített függvények használata programozáskor
Neumann János Informatikai Kar
Modellezés funkcionális alaksajátosságokkal
Alaksajátosságokkal való módosításon alapuló alakmodellezés
Elemzések a véges elemek elvén
Alak definiálása sajátosságokkal
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Intelligens Mérnöki Rendszerek Laboratórium Alkalmazott Matematikai Intézet, Neumann János Informatikai Kar, Óbudai Egyetem Mielőtt a virtuális térbe lépnénk

Óbudai Egyetem AMI-IMRL Horváth László Nem tudunk szerkeszteni csak definiálni. Sajátosságokat definiálunk, amelyek a beépített és definiált kontextusok mentén módosítják a modellt. Objektum modell, amelybe taxonómiában elhelyezett objektum-osztályok példányainak paraméterei, kapcsolatai, procedúrái kerülnek. Információt látni és abban gondolkodni. Tudásalapú rendszer. A küszöbtudás csak ritkán, saját felelősségre léphető át, amennyiben a modellezési műveletek végrehajtását nem akadályozza hibás eredménnyel. Modellépítés

Óbudai Egyetem AMI-IMRL Horváth László A viewport csupán egy kommunikációs felület ahol dinamikus navigáció segít. Amikor alakot építünk, matematikai eljárásokat instruálunk alkalmas topológia és függvények előállítására. Pl. nem rajzolunk görbéket! A számítógépes grafika, ergonómia okból visszafogottan, csak a fenti kommunikációt szolgálja. Veszély: a szem által, a grafikai megjelenítést látva szintetizált, a modellben nem létező „információ”!. Az akaratlanul a modellbe vitt információ kontextusba kerülve azonnal, gyakran rejtetten működik. A számítógépes grafika korlátozott szerepe A „grafikus tervezés” fogalom itt nem értelmezhető! Professzionális rendszer. Nem tölthetik a modellépítők munkaidőt evidenciákat tartalmazó üzenetek olvasásával és bezárásával.

Óbudai Egyetem AMI-IMRL Horváth László A gyors fejlődés miatt általánosan elterjedt tévedések Hagyományos mérnöki tevékenységek számítógépre vitele. A képzett hagyományos tervezőknek csak egy „programot” kell megismerni. A termékmodellezés csak korábban ismert mérnöki módszerek új eszközzel történő gyakorlati alkalmazása. Részproblémák megoldásának egyszerű szintetizálása, vagyis elég a partikuláris feladat-megoldási módszereket ismerni. A hagyományos CAD/CAM/CAE rendszerek hasonló szolgáltatásúak, ráadásul az olcsóbbak egyszerűbben „használhatók” és érthetők. Fizikailag megvalósítandó alkatrészek és egységek praktikus leírása a cél. Nem kell gondolkodni a mai problémamegoldáshoz nélkülözhetetlen többszintű absztrakcióban.