A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

A szponzorálás.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
okostelefon alkalmazások a turizmusban
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
Eladásösztönzés (Sales promotion)
A direkt marketing fogalma
Készítette: Horváth Zsolt Éliás Krisztián
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Kovács Zita Tiborcz Anikó
Marketing-kommunikáció
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
MARKETING.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Marketing Mészáros Judit Renczes Ágoston Adatbázis
Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka
Új trendek a marketing stratégiai szemléletében Marketing Menedzsment előadás Omegaglen, DMS Molnár Attila december 18.
DPR kommunikáció alapelvei
Reklám.
Marketingkommunikáció
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
REKLÁM ötletek, termékek, szolgáltatások bármilyen, beazonosítható szolgáltató (szponzor) által fizetett, nem személyes bemutatása és népszerűsítése azonosítható.
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Közönségkapcsolat (public relations)
Személyes eladás (personal selling)
A kommunikációs mix elemei
Személyes eladás (personal selling)
Kommunikációs politika
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
Az eseménymarketing az egészségügyben Dr. Józsa László Széchenyi István Egyetem.
Reklámozás, Public Relations
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
 A kiállítások és várásárok olyan különleges rendezvények, amelyek a személyes eladás, a PR, a vásárlásösztönzés, az eladáshelyi reklám és a direkt marketing.
A marketing piac tartalma
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
A reklám alapjai és formái
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
Kereskedelmi levelezés
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
Vásárlók, akik jelenleg Oriflame-kozmetikumokat vásárolnak Új vásárlók, akiket érdekelhet a Wellness by Oriflame Hogyan szólítsa meg őket? Beléptetés nyilvános.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
A befektetőbarát önkormányzat 2011 szeptember 23. Lunk Tamás.
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
Raimond Lap (zeneszerző).
Direkt marketing és esemény marketing kommunikációja
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Marketing alapok Kopcsay László.
Katalógusok szerepe az értékesítésben. Katalógusok szerepe A turisztikai termék egyik tulajdonsága, hogy szolgáltatásokból áll, megfoghatatlan, nagyon.
Sajtótájékoztató szervezése, lebonyolítása
11. DIREKT MARKETING Direkt marketing
Helyi márka kialakítása a Bakonyban  Mi a projekt célja ?  Kik vehetnek részt a projektben?  Mi a projekt haszna ? Miért éri meg, hogy a projektben.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
R EKLÁMOK AZ INTERNETEN Készítette: Albert Orsolya PR. I
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Dr. Veres István BME-MVT Személyes eladás tervezése.
Az üzletek operatív működtetése
Haszon rendezvények médiaajánlat
FÜGG: AZ ÁRU JELLEGÉTŐL, ÉRTÉKESÍTÉSI MÓDTÓL
Direkt marketing Marketing II. – 9. előadás
A vásárlási döntés folyamata
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Előadás másolata:

A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI

Direkt marketing - olyan interaktív marketingkommunikációs módszer, amely nemcsak eladási eszköz, hanem lehetővé teszi az ügyfelek számának nyomon követését, illetve a folyamatos és személyes kapcsolattartást

Formái: 1. Névtelen direkt marketing: - direkt reklámok - szórólapok, katalógusok - elősegítik a címlisták összeállítását 2. Személyre szóló direkt marketing: - direkt mail, e-mail, fax, hangposta, telemarketing, személyes eladás

Direkt mail: - összetevői: 1. Boríték 2. Levél 3. Ismertető anyagok 4. Válaszadást megkönnyítő eszközök

Tartalmi jegyei: - pontos megszólitás - egyértelmű, tömör és lényegretörő megfogalmazás - szakzsargontól mentes - meggyőző - pozitiv - előnyöket hangsúlyozó - cselekvésre ösztönző - bemutatja, hogy mi a cimzett teendője - udvarias - a célcsoport stilusában iródott

E-mail: - az üzenetek pillanatok alatti eljuttatása a célszemélyhez - nagyon alacsony költségvonzat Fax: - gyors - a faxszámok nyilvános regiszterekből könnyen hozzáférhetők Hangposta: - szóbeli üzenetek küldése

előnyei: - azonnali visszacsatolás lehetősége - rugalmas Telefonmarketing: előnyei: - azonnali visszacsatolás lehetősége - rugalmas lépései: 1. Közelítés: 2. A vevő identifikálása 3. Prezentáció 4. Ellenérvek elhárítása 5. Az ügylet lezárása

Vásárlásösztönzés (promóciók) Cél: az eladás növelése azáltal, hogy az egyének bizonyos előnyökben részesülnek Típusai: 1. Ár jellegű promóciók: - nyílt vagy burkolt árengedmény - részletvásárlás - kupon - visszatérítés

2. Kiegészítő előnyt biztosító promóciók: - ajándék csomagolás - termékminta 3. Nyerésre alapozott promóciók: - versenyek - sorsolások -játékok 4. Hűségakciók: - prémium - törzsvásárlói rendszerek

Vásárláshelyi reklámozás A vásárlás helyéhez kapcsolódó figyelemfelkeltő, tájékoztató, a közvetlen eladást segítő eszközök gyűjtóneve: - vitrinek, kirakatok - mennyezetről lelógó hirdetés - padlómatrica - kóstólgatási lehetőségek, stb.

Eseménymarketing olyan rendezvények, amelyeknek kettős célja van: - közvetlen információ nyújtás a szervezetről - a szervezet összekapcsolása egy egyedi, kellemes élménnyel

Vásárok, kiállítások - egy-egy gazdasági ágazat kínálatának és keresletének térben és időben koncentrált piaci találkozója -előnye: a termék kipróbálásának lehetősége

Szponzorálás Olyan tevékenység, amely keretén belül a szervezet anyagi befektetést vagy valamilyen szolgáltatást nyújt bizonyos személyek vagy szervezetek számára kétoldalú üzlet a szponzorálás szintjei megszabják a szponzor elvárásainak körét

Sajtórendezvények Cél: a szevezet életében bekövetkező fontosabb eseményekről való pontos információátadás Formái: - sajtótájékoztató - sajtókonferencia - sajtófogadás - sajtó háttérbeszélgetés