Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kaposvár.
Advertisements

Békéscsabai középiskolások világa 2010.
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Copiright by Y. Kinek jó a több biztosító? Ön benne van a szerencsés 0,5%-ban? Programunk segítségével ellenőrizheti!
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Béres Egészség Hungarikum Program Átfogó egészségmegőrző és betegségmegelőző nemzeti program Programindító sajtótájékoztató március 29.
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
A biztonságos netes bankolás Pap Gyula Gyermekmentő szolgálat, Médiakonferencia szeptember 26.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
Professzionális iskolai kutatások
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Serdülőkorúak egészsége
Család.
Fogyasztói magatartás, attitűdök a funkcionális élelmiszerek piacán
1 …mert mindenki fogyasztó ! Tájékoztató kampány a Közép- dunántúli Régióban TAMOP /2 KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁS A projekt az Európai Unió támogatásával,
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
TÉT Platform Egyesület 1132 Budapest, Borbély u Tel.: Csontos Csaba TÉT Platform Közgyűlés.
Napocska Napköziotthon
Béres Egészség Hungarikum Program Egészségrecesszió Kutatás Sajtótájékoztató április 23.
A számítógép veszélyei és káros hatásai
A közoktatás személyiségfejlesztő hatásai a serdülőkorban, különös tekintettel az egészséges életmódra Borsos Anita Neveléstudományi Doktori Iskola – Nevelésszociológia.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben” IX. Országos Konferencia Budapest, február 23–24. Mit esznek a Szigetlakók, és mit gondolnak.
Küldő intézmény: Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar Véleménymegosztó szubkultúrák: EMO Készítette: Starcsevics Nikoletta Témavezető:
K&H trambulin tapasztalatok
Társadalomtudományi Tanszék
Növeli-e a középiskolai erőszak esélyét a televízió, a számítógépes játékok használata, valamint a vallásosság hiánya ? A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat.
Tiltják? Tűrik? Támogatják? Hogyan viszonyulnak a szülők gyermekük internethasználatához?
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
Médiapolisz lakói III. Dr. Antalóczy Tímea Dr. Szabó Andrea VII. Nemzetközi Médiakonferencia, IX. 25. Közélet, közérzet.
Veszélyes webes világ? Aggódnak-e a szülők gyermekük internethasználata miatt?
H OGYAN KÁROS AZ INTERNET ? E LEMZÉS VII. OSZTÁLYOS TANULÓK KÖRÉBEN Ozsváth Berényi Hajnal KAM – Regionális és Antropológiai Kutatások Központja.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
Az objektív tápláltsági állapot, a szubjektív testkép és a kortárs bántalmazásban való érintettség vizsgálata országosan reprezentatív adatokon Várnai.
Mi jellemzi az egyetemisták mobiltelefon használati szokásait? H1: A fiúk többet kommunikálnak SMS-ben, mint a lányok. H2: A diákok szociodemográfiai.
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Fogyasztói magatartás 2006
1. Szabadság és boldogság különféle értelmezése Dr. Skrabski Árpád főiskolai tanár Apor Vilmos Katolikus Főiskola Kass János: Az Isten tenyerén.
INTEGRÁCIÓ A FEJEKBEN? A romákkal kapcsolatos lakossági attitűdök Magyarországon Bernát Anikó TARKI Társadalomkutatási Intézet október 25.
EGÉSZSÉGMAGATARTÁS Egészségmagatartásnak nevezünk minden olyan tevékenységet, amelyet egy önmagát egészségesnek tartó személy vagy preventív céllal végez,
AZ EGÉSZSÉGI ÁLLAPOTOT BEFOLYÁ-SOLÓ TÁRSADALMI TÉNYEZŐK
Oktatás kiemelkedő fontossága
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
Egészségi állapot és öngyilkosság kapcsolata serdülőkorúaknál 2001/2, OKTK pályázat dr. Hajnal Ágnes, Susánszky Éva.
VIII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia Az egészség dimenziói a táplálkozásmarketingben május Zamárdi.
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Helyettesítő termékek a tej esetében
Elgondolások az aktív időskor programjára,
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális életmódjellemzők gyermekkori elhízásban Papp Gabriella 1, Lengyel Dénes 1, Józsa Lajos 2, Gönczi Ferenc 3, Degrell István 1 DEOEC Pszichiátriai.
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, 2012
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
Internet a családban Székely Levente –
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
„ Kalandvágyból felelősség” Ismerjük meg az Ifjú Polgárőrt Dr. Christián László PhD tanszékvezető egy. docens NKE RTK.
Attitűdvizsgálat a funkcionális élelmiszerek fogyasztásában klaszterelemzéssel Németh Nikolett Szent István Egyetem Gazdálkodás- és Szervezéstudományok.
Célpiaci marketing.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, 2012. január 28. Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint Böröndi-Fülöp Nikoletta KE-GTK Marketing és Kereskedelem Tanszék

Bevezetés Civilizációs betegségek terjedése Gyermekkori elhízás Helytelen egészségmagatartás Nemzetgazdasági szinten jelentkező probléma

Kutatás módszertana 800 fős megkérdezés Dél-Dunántúli régió Általános- és középiskolás diákok 5., 7., 9. és 11. osztály Nemre, iskola típusára reprezentatív Feldolgozás: SPSS 13.0

Vizsgált kérdéskörök Tudáshiány? Az egészséges táplálkozással kapcsolatos tudásszint Átlag: 3,78 Az egészséges táplálkozás fontossága Átlag: 3,66 Tudáshiány? Táplálkozás egészségessége Átlag: 3,23

Befolyásoló tényezők Család, barátok Identitás Sportolás Celebekhez való viszonyulás Család, barátok Következ-ményektől való elzárkózás Identitás Sportolás Tudatos vásárlás Egészségtu-datosság Trendkövetés Internetes kapcsolat-tartás Kényelmi vásár- lás Környezet-tudatosság Individua-lizmus Tévénézés, sorozatok Idealizált testképek Hedonizmus Testtömeg problémák következményeinek ismerete Fogyókúra Táplálkozás megelőző szerepének ismerete Mások befolyásolá-sa Internet használat Rizikómaga-tartás Életmóddal kapcsolatos ismeretek Szórakozás

Miért szükséges a szegmentáció?

Klaszterek Önmagukat kereső, ellentmondásosak (9,8%) Egészséges életmódot követő átlagosak (17,1%) Elutasító fiúk (12,8%) Trendkövető menők (14,6%) Egészség- és környezettudatos felnövekvő generáció (18,5%) Elkeseredett fiúk (11,8%) Életet élvező, lázadó lányok (16,1%)

Egészséges életmódot követő átlagosak Részarány: 17,1% Fiúk és lányok vegyesen Jellemzően általános- vagy szakközépiskolások Fontos az egészséges életmód Internet nem fontos Otthonülő típusúak Nem képviselnek kiugró értékeket Környezettudatosak

Egészség- és környezettudatos felnövekvő generáció Részarány: 18,5% Általános iskolások Büszkék magyarságukra Rendszeresen sportolnak Fiúk és lányok vegyesen Pozitívan gondolnak a jövőre Család a legfontosabb példakép Kiemelkedően egészség- és környezettudatosak

Szegmensekkel való kommunikáció Fő feladat a megerősítés Szülők Fő feladat a megerősítés Orvosok/védőnők Könyvek

Életet élvező, lázadó lányok Részarányuk: 16,1% Jellemzően gimnazisták Kiemelt rizikójú csoport Átlagos és átlag feletti jövedelmű családok Fontos számukra a szórakozás Inkább lányok Individualisták Egészséges táplálkozással kapcsolatos tudás átlagos Átlagnál kevesebbet tesznek az egészségükért

Trendkövető menők Részarányuk: 14,6% Jellemzően 9. évfolyamosok Legkevésbé környezettudatos csoport Gyakran járnak gyorsétterembe Fiúk és lányok vegyesen Átlag feletti jövedelmű családok Aktívak a közösségi oldalakon Véleményvezérek Trendkövetők Népszerű márkákat vásárolnak

Önmagukat kereső, ellentmondásosak Részarányuk: 9,8% Fontos az egészséges életmód Fiúk és lányok vegyesen Gyakran járnak gyorsétterembe is Átlagos és átlag feletti jövedelmű családok Felnéznek a celebekre és követik őket Fontos mások véleménye Fontosak az idealizált testképek Követik a trendeket Gyakran interneteznek

Kommunikáció a szegmensekkel Trendivé tenni Élvezeti érték Trendkövető menőket a legfontosabb elérni Internet

Elutasító fiúk Részarányuk: 12,8% Elsősorban szakiskolások Átlagos jövedelmű családok Internet nélkülözhetetlen Elutasítják a környezet- és egészségtudatosságot Kényelmi vásárlás Tudásuk hiányos

Elkeseredett fiúk Középiskolás fiúk Részarányuk: 11,8% Otthonülő típusok Átlag alatti jövedelemmel rendelkező családok Mindenről negatívan nyilatkoznak Hedonisták Egészséges életmód nem fontos Interneten tartják a kapcsolatot Kiemelt rizikójú csoport

Szemléletváltás szükséges Kommunikáció a szegmensekkel Televízió Internet Szemléletváltás szükséges Közvetett kommunikáció Tudásszint fokozása

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!