A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére Ecker Klaudia Budapesti Corvinus Egyetem Konzulens: Dr. Egedy Gergely XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia
Rendszerváltás a felsőoktatásban Mérlegen a katedra? „A mi vélekedéseink és meggyőződéseink csak a mi számunkra érvényesek. Az ifjúság elé tárjuk őket, hogy azt mondjuk: így látjuk mi a világot. Nézzétek meg most már ti is, milyennek mutatja magát nektek.” Rudolf Steiner Rendszerváltás a felsőoktatásban Mérlegen a katedra? A Bologna-folyamat adta munka ”erő” Vissza a feladónak - Fiatalok Lendületben program tapasztalatai Konklúzió .?!
I. Rendszerváltás a felsőoktatásban A Tudás Európája vagy Bologna „Hungaricum” Képzési programok centralizálása Korlátozott financiális háttér Rövid tervezési szakasz A társadalmi konszenzus hiánya Nehézkes módszertani háttér Minőségbiztosítási problémák A lépcső képzés „buktatói” Kreditrendszer és mobilitás
II. Mérlegen a katedra? Felsőoktatás igény szerint Munkaerő-piac Felsőoktatás Hallgató Gyakorlat teszi a mestert? Társadalom K+F+I projektek Pályázatok, publikációk Innovációs erőforrások Piaci szervezetek igényei
III. A Bologna adta munka”erő” Foglalkoztatás 3:1 Kereslet - Kínálat
IV/1. Fiatalok Lendületben program Strukturált Ifjúsági párbeszéd 2010. január 1–2010. június 30. – Társadalmi befogadás 2010. július 1–2010. december 31. – Ifjúsági munka 2011. január 1–2011. június 30. – Részvétel Eredmények megvalósítása Hosszú távú együttműködés – szektorok Kommunikáció, reprezentativitás Attitűdök
IV/2. Vissza a feladónak Információszolgáltatás Munkaerőpiachoz való hozzáférés Nem formális tanulási és mobilitási tapasztalatok Megfelelő szociális védelem A tanulásból a munka világába való átmenet Harc a minőségi állásokért, diszkrimináció A fiatalok részvétele a társadalmi párbeszédben Magánélet - munka Ifjúsági munka - Önkéntesség
V. Konklúzió.?! A felsőoktatási stratégia átgondolása Párbeszéd minden szinten Miért a fiatalok? Társadalmi értékrendszer
Köszönöm a figyelmet!