Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest 2012. 02. 16.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Nat és a kerettantervek
Advertisements

A tartalmi szabályzók módosítása a közoktatásban
Tanyapedagógia Gazdálkodási gyakorlat a magyar iskolai oktatásban.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Kaposi József október. Alapelvek A közoktatás feladata:  a közszolgálati garanciát a tanítás tartalmában is érvényesíteni. A NAT szimbolikus dokumentum:
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Az új Nemzeti alaptanterv helye a közoktatásban
Könyvtárhasználati verseny
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
A Nemzeti alaptanterv változásai
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Informatika tanítása ea.
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Sikeres, felnőtt életpálya-építő. Sikeres, felnőtt életpálya-építő.
A tartalmi szabályzók módosítása a közoktatásban
A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Az OKNT-adhoc bizottság kerettanterve „Természettudományt mindenkinek” 2009.
Informatika Reményi Zoltán
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A tehetséggondozás lehetőségei az új Nemzeti alaptantervben
A kerettantervek fejlesztése
Újabb kalandba kezdünk …
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
IKT struktúra.
Kompetencia alapú képzés  Képességek, kézségek fejlesztése  9.C Közlekedési osztály  9.D Informatikai osztály.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Készítette: Kovács Október Budapest, február.
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Készítette: Szabó Márta Szolnok február 15.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
A TECHNIKA TANTÁRGY TÖRTÉNETI ELŐZMÉNYEI
Az új Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Informatika tanítása ea.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Videotanar.hu. Kezdetek Csetényi Csaba – a projekt életre hívója 2013 Nemzeti alaptantervben meghatározott tudás 12 tantárgy Szakmai partner:
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 1
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
VIZSGÁZÓK SZÁMA Tantárgy neve Közép- szinten Emelt szinten matematika magyar nyelv.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Barcsák Marianna - KPSZTI
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
magyar nyelv és irodalom
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest

A műveltségi területek 1.Magyar nyelv és irodalom 2.Idegen nyelvek 3.Matematika 4.Ember és társadalom 5.Ember és természet 6.Földünk – környezetünk 7.Művészetek 8.Informatika 9.Életvitel és gyakorlat 10.Testnevelés és sport

Műveltségi területek közös kiemelt céljai a tevékenykedtetés (cselekvő részvétel) (kísérlet, megfigyelés) középpontba állítása; az informatika alkalmazása; a szociális kompetenciák sokirányú fejlesztése; a közösségi élethez, a munka világába való belépéshez szükséges képességek és ismeretek; az egészséges életmód kialakítása; az aktív részvétel, öntevékenység és a kreativitás biztosítása; a médiumok alkotó használata;

Az informatika műveltségterület Átdolgozás  A jelenleg érvényesből kiindulva  Közműveltségi tartalmakkal kiegészítve  Műveltségterület százalékos aránya marad  Az elmúlt évek tapasztalata  Aktualizálás

Műveltségi területek százalékos arányai Műveltségi területek1–4.5–6.7–8.9–10.11–12.* Informatika NAT 2007: NAT 2012:

Az informatika műveltségterület 1. Az informatikai eszközök használata 2. Alkalmazói ismeretek 2.1. Írott és audiovizuális dokumentumok elektronikus létrehozása 2.2. Adatkezelés, adatfeldolgozás, információmegjelenítés

Az informatika műveltségterület 3. Problémamegoldás informatikai eszközökkel és módszerekkel 3.1. A probléma megoldásához szükséges módszerek és eszközök kiválasztása 3.2. Algoritmizálás és adatmodellezés 3.3. Egyszerűbb folyamatok modellezése

Az informatika műveltségterület 4. Infokommunikáció 4.1. Információkeresés, információközlési rendszerek 4.2. Az információs technológián alapuló kommunikációs formák 4.3. Médiainformatika 5. Az információs társadalom 5.1. Az információkezelés jogi és etikai vonatkozásai 5.2. Az e-szolgáltatások szerepe és használata 6. Könyvtári informatika

Tartalmi változások  Az algoritmusok megértéséhez robotikai alapok az általános iskolában  A programozás/kódolás kikerült a minimumból  Nagyobb hangsúly –adatvédelem/adatbiztonság –tudatos eszközhasználat –médiainformatika és hatásai –az informatika egészséges használata –e-szolgáltatások  Nevesítve is megjelent a mobilkommunikáció

Kerettantervek  Az informatika minden műveltségterületen megjelenik  Jelenleg sok rész nem tanítható egyéb tárgyba ágyazva a felkészültség- és eszközhiány miatt  Vannak olyan részek, melyek csak informatika órán taníthatók meg  Egyéb tantárgyakba csak a felhasználás, és annak gyakorlása kerülhet  Az általános iskola végéig nem kell külön irányultság szerint  Óraszámok a százalékos arányokból

Kerettantervek  A kerettantervnek a NAT-ban meghatározott minimumokra kell építenie  Az egyes témáknál a mélységek jelentős különbségére van szükség párhuzamos kerettantervekben –Hardver-ismeret –Adatkezelés, adatfeldolgozás –Problémamegoldás  Programozási/kódolási ismereteket a reál irányultságú kerettantervekben kell majd részletesen kifejteni

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Reményi Zoltán