A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szakmai vizsga lebonyolításának egyes kérdései a 20/2007. (V
Advertisements

A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Az NSR-rendszer tervezett fejlesztései Magyarországon
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Az új épületenergetikai szabályozás
Felsőfokú egészségügyi oklevelek elismerése
1 A felnőttképzés aktuális jogi környezete Nagy Zsolt.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
A PÁLYÁZAT Márkus Miklós szakértő Stratégiai zajtérképek és zajcsökkentési intézkedési tervek készítése Székesfehérvár 2013 Zárórendezvény.
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
Dr. Mészáros Gábor október 20. A szakmai képesítések elismeréséről szóló 2005/36 EK irányelv Dr. Mészáros Gábor október 20. Magyar Ekvivalencia.
Balatonvilágos, május 09. Előadó: Dr. Szedlacsek György 1.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
A H ARMADIK ORSZÁGBELI ÁLLAMPOLGÁROK KÉPESÍTÉSÉNEK ELISMERÉSE Mészáros Gábor október 21.
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
Közlekedésbiztonsági ellenőrzések tapasztalatai Hunyadi István Közép-magyarországi Regionális Igazgatóság Közlekedési Alágazatok Főosztály Főosztályvezető-helyettes.
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
A Vasúti vizsgaközpont. 49 /2004. EK, ,. 59 /2007. EK. ,
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
Az európai közösségi jog általános rendszere szerinti elismerés Oktatási Hivatal Magyar Ekvivalencia és Információs Központ Budapest, november 10.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
4. Anyagvizsgálat a Gyakorlatban Kecskemét, június A RONCSOLÁSMENTES ANYAGVIZSGÁLÓ SZEMÉLYZET TANÚSÍTÁSÁNAK AKTUÁLIS KÉRDÉSEI A MAROVISZ.
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
Munkahelyi egészség és biztonság
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
A vasúti járművekkel kapcsolatos szabályozás Rácz Gábor dr. Osztályvezető Vasúti Szabályozási Osztály MVME 2010 dec. 07.
A veszélyes áruk vasúti szállításának szabályozása
MUTATVÁNYOS BERENDEZÉSEK PIACFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSE
Vasútszabályozási Osztály
Európai vasúti körkép hatósági szemmel
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
Ágazati szakképzés változásai
Európai Menekültügyi Alap évi allokációja SZAKMAI RÉSZ Pályázható célkitűzések és tevékenységek Célcsoportok Változások A pályázók tájékoztatása,
A Vasúti vizsgaközpont
BGOK Konferencia Egy jogszabály születése –A „képzési rendelet” Rácz Gábor dr. Osztályvezető Vasútszabályozási Osztály.
1 FELSŐFOKÚ SZAKKÉPESÍTÉSEK AJÁNLOTT KÉPZÉSI PROGRAMJAI, ÉVI FEJLESZTÉSEK Legányi Mariann NSZFI Kutatásszervezési és fejlesztési osztály.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
Tájékoztató a szakmai vizsgaszervezés jogosultságának elnyerésére kiírt pályázatról Huller Gabriella ETI.
Szakképzési dokumentumok
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS IGAZGATÁSA A Magyar Vasúti Hivatal feladatai Dr. Kerekes István.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
1 Csontó Béla Az új OKJ bevezetése Informatikai rendszergazda Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető.
Önkormányzatiság Romániában – helyzetkép és jövőkép Kovács Péter, az RMDSZ ügyvezető alelnöke INNOVA KONFERENCIA Szabadka
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
A nemzeti eljárásrend szabályozása -uniós kitekintés
Szakmai vizsgák az egészségügyi szakképzésekben
Szakképzési változások
Magyar Ekvivalencia és Információs Központ
2014. november Rendek Tímea
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
A jogszabályi környezet változása Tájékoztató a BMK, BNE szakmai fórumán október 30. Óváry István OKM Közművelődési Főosztály szakmai főtanácsadó.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Fényreklámgyártó szakma hivatalos szakképzési lehetőségei Csányi Róbert NSZFH
VASÚTI VIZSGAKÖZPONT KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Vasúti Vizsgaközpont Novák László igazgató.
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
Előadás másolata:

A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Infrastruktúra Szabályozási Főosztály

Tartalom I.A vasúti továbbképzéssel szemben támasztott általános elvárások II.A követelmények szakmai integrálása III.A feladatok tartalmi meghatározása

Az általános elvárások megfogalmazása  Közösségi szabályozás szintjén  A Tanács 95/18/EK irányelve  Az Európai Parlament és a Tanács 2001/14/EK irányelve  Az Európai Parlament és a Tanács 2001/16/EK irányelve  Az Európai Parlament és a Tanács 2004/49/EK irányelve  Az Európai Parlament és a Tanács 2004/50/EK irányelve

Az általános elvárások megfogalmazása  Közösségi szabályozás szintjén  Az Európai Parlament és a Tanács 2007/59/EK irányelve  A Bizottság 2006/920/EK határozata  A Bizottság 2008/231/EK határozata

Az általános elvárások megfogalmazása  Nemzeti szabályozási szintjén  évi CLXXXIII. törvény  8. § (1) bekezdése (45/2006. GKM rendelet)  35. § (1) bekezdése (40/2006. GKM rendelet)  36. §-a  68. § (1) bekezdése  80. § (4) bekezdése

A vasúti továbbképzéssel szemben támasztott általános elvárások  Az egységesség elve  Az átláthatóság elve  A modularitás elve  A megfelelőség elve

Az egységesség elve  Azonos tudásszintet biztosít  Kölcsönös elismerés  Elősegíti az európai vasúti térség átjárhatóságát

Az átláthatóság elve A képzéshez bármely piaci szereplő  nyíltan  hátrányos megkülönböztetéstől mentesen  folyamatában teljesen átláthatóan hozzáférhessen.

A modularitás elve A szakmai képzés:  Egymásra épülő  Több kimenettel rendelkező  Az iskolarendszerű és a felnőttképzés tudásanyagát integráló rendszerként működjön

A megfelelőség elve A szakmai képzés minősége feleljen meg:  Az átjárhatósági műszaki előírások  A normaszövegek  A szakmai elvárások követelményeinek

A követelmények szakmai integrálása Az integráció szintjei:  Normatív szint  a szakképzésről szóló évi LXXVI. törvény  a felnőttképzésről szóló évi CI. törvény  a gazdasági és közlekedési miniszter hatáskörébe tartozó szakképesítések szakmai és vizsgakövetelményeinek kiadásáról szóló 15/2008. GKM rendelet  a vasúti közlekedés biztonságával összefüggő munkakört betöltő munkavállalók képzésének és vizsgáztatásának a szabályairól szóló GKM rendelet  Képzési szint

A feladatok tartalmi meghatározása  A normatív szinten meghatározott követelmények szakmai, és képzési programokba történő átültetése  A piaci szereplők közötti párbeszéd  A képzési rendszerek visszacsatolással történő korrekciója

Köszönöm a figyelmüket