Új tanulásszervezési módszerek Dózsa György Általános Iskola.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
Az olvasástanítás módszere:
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
~ 1970: Világnézetünk alapjai a középiskolában.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése
Nyílt napok látogatottsága
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
 Projekt menedzser: Nagy Sándorné  Projekt asszisztens: Dr. Csizmadia Péter  Pénzügyi vezető: Nogelyné Kulcsár  Mária  Szakmai vezetők: Odor Zsuzsanna.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Tiszafüred, szeptember 25. A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése.
pedagógiai szakterületű munkatárs
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
intézményi folyamat-szaktanácsadó
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Referencia intézmények felkészítése
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
A gyerek nem az életre készül, hanem él
Témahét 2014 FÓKUSZBAN A DEMOKRÁCIA. Miért szervezünk témahetet minden évben? Azért,… hogy a jelen valós problémáit boncolgatva együtt tanulhassunk hogy.
A kerettantervek fejlesztése
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Gyermekvilág régen és ma
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A pályázat megvalósításának kötelező elemei szolgáltatói szempontból
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A VÍZ. A témahét célja az volt, hogy: a mindennapi órák és a tanagyag szorításán engedve a kijelölt célcsoportba tartozó diákok (9/a, 9/b) egy héten át.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Szakrendszerű Tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban: A Kt. 52.§ (3) szerint a kötelező tanórai foglalkozások teljes intézményi időkeretének.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Új tanulásszervezési módszerek Dózsa György Általános Iskola

Készítette: Tóth Györgyné Az intézményi fejlesztések elemei Tantárgytömbösített oktatás Témahét 3 hetet meghaladó projekt Moduláris oktatási program bevezetése (vállalkozási ismeretek) Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása (Ember és társadalom)

Készítette: Tóth Györgyné Tantárgytömbösített oktatás szakrendszerű Tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban: A Kt. 52.§ (3) szerint a kötelező tanórai foglalkozások teljes intézményi időkeretének legalább %-a mértékéig. A minimális célértéket 3 év alatt felmenő rendszerben kell elérni (választott műveltségterület/tantárgy).

Készítette: Tóth Györgyné Mit jelent a tantárgytömbösítés? Tantárgytömbösítés a tanórai foglalkozások ciklikus megszervezésének rendje, melynek keretei között adott tantárgy, adott műveltségi terület, adott félévre számított tanórai foglalkozásait nem egyenletesen, minden tanítási hétre elosztva, hanem ciklikusan egy-egy időszakra összevonva szervezik meg.

Készítette: Tóth Györgyné Melyek a követelmények? a tanítási ciklusoknak legalább két hetenként kell váltaniuk egymást, tantárgytömbösítésbe bevont tantárgyak, a tantárgytömbösítésbe bevont tantárgyak, műveltségi területek, tanítási óráinak legalább két egymást követő tanítási napra kell esniük, a tanítási napok közül az egyiken legalább három, a másikon legalább kettő a tantárgytömbösítésbe bevont tanítási órának kell lennie, az egy tanítási napon szervezett tanítási órákat egymást követően, egymáshoz kapcsolódóan kell megtartani.

Készítette: Tóth Györgyné Mire kell figyelni a tantárgytömbösítés megszervezésekor A tanulók heti óraszámára A pedagógusok kötelező óraszámára A pedagógusok túlórakeretére Tanítási időkeretre A tantárgy éves óraszámára A tantárgyfelosztásra A bevont és nem bevont osztályok órarendjére A tanítás minőségére

Készítette: Tóth Györgyné Cél a tananyag ne tagolódjon szét a gyermek figyelme, érdeklődése tartósan egy-egy területre koncentrálódjon különböző megközelítésben, változatos eszközökkel sajátítsanak el egy-egy anyagrészt

Készítette: Tóth Györgyné Intézményi megvalósítás területei Ember és társadalom műveltségterületen Rajz és műalkotások elemzése tantárgyban Biológia, egészségtan területen

Készítette: Tóth Györgyné Tényleges megvalósítása A és B hetes ciklus váltakozik – Történelem 2 x 2 órás tömb – Rajz 1x2 órás tömb – Biológia 2x1 + 1

Készítette: Tóth Györgyné Témahét A tananyag komplex elsajátításának egyik lehetséges formája az ún. témahét, amikor az adott tárgykört a diákok három-öt tanítási napon, esetleg hosszabb időkeretben iskolai és iskolán kívüli helyszíneken, rugalmas időkeretek között, változatos tevékenységtípusok és sokszínű módszertani eszközök segítségével dolgozzák fel.

Készítette: Tóth Györgyné Az évfolyam szintű tanulásszervezés a hagyományostól eltérő csoportalkotási módokat is lehetővé tesz, s így az egyéni fejlesztés szempontjából hatékonyan épülnek egymásra az alapkövetelményekhez kapcsolódó kötelező foglalkozások és az egyes részterületekhez kötődő, kutatást és alkotó tevékenységet biztosító választható programok.

Készítette: Tóth Györgyné Egy megvalósított témahét programja Társadalom ismeret témahét

1. nap – május 12. szerda Kezdés: két csoportban 1. csoport: találkozó 9:55-kor a Nemzeti Múzeum előtt; program: kutatási feladat. 2. csoport: találkozó 8:20-kor a Várban, a Szentháromság téren a szobornál; program: kutatási feladat. A kutatási feladat után a csoportok együtt térnek vissza az iskolába. 12:00–12:30 A témahét megnyitása (A/17) 12:30–13:00 Ebédszünet 13:00–15:00 Várjáték, lovagi torna (tornaház, nagyterem) Szükséges felszerelés: a testkultúra órán szokásos dolgok: váltóruha, váltócipő

2. nap – május 13. csütörtök Kezdés: ugyanaz, mint szerdán, de fordított csoportbeosztásban. 1. csoport: találkozó 9:55-kor a Nemzeti Múzeum előtt; program: kutatási feladat 2. csoport: találkozó 8:20-kor a Várban, a Szentháromság téren a szobornál; program: kutatási feladat A kutatási feladat után a csoportok együtt térnek vissza az iskolába. 12:00–13:30 Csoportfoglalkozások – az alkotóköri beosztás szerint; 13:30–14:00 Ebédszünet 14:00–15:15 Középkori zene- és hangszertörténet; énekek, táncok

3. nap – május 14. péntek 9:00–11:00 Csoportfoglalkozások – alkotóköri beosztás szerint 11:00–11:30 Szünet 11:30–13:00 Középkori vetélkedő (A/17 és A/19) (A szerda-csütörtöki kutatási feladatok szerinti bontásban; két csoportban) 13:00–13:30 Lakoma – közös ebéd 13:50–15:00 A témahét lezárása; az alkotókörök bemutatói

A témahét után mindenkinek három munkát kell benyújtania: 1. Budavári kutatólap (FIGYELEM! A munka csoportos, de a kutatólapot mindenkinek egyénileg kell egy kidolgozott, rendezett, végső változatban benyújtania) 2. Kutatólap a Nemzeti Múzeumban látott kiállítással kapcsolatban 3. Részletes napló a témahét eseményeiről, programjairól. A kidolgozást úgy készítsétek el, hogy a forma a középkort idézze! (Kódex-forma, iniciálé, írásmód, képek, illusztrációk.)

Készítette: Tóth Györgyné A tervezés feltételei Eredményt akkor várhatunk, ha abban az iskola minden tanulója és tanára részt vesz A témahéten a tanárok által tartott foglalkozások a tankönyvi anyaghoz nem feltétlenül kapcsolódnak, ám a szakjukhoz igen. Mindig egyetlen központi téma legyen A diákok lehetősége és feladata a felkínált foglalkozások közötti választás

Készítette: Tóth Györgyné Célszerű nemcsak az tantárgyi kereteket, de az osztálykereteket is fellazítani A diákok az ötlet kitalálásától a lezárt hét értékeléséig minden szakaszban vegyenek részt Tartalmilag szervesen épüljön be az iskola mindennapi „normál” működési életébe

Készítette: Tóth Györgyné Feladatunk legalább egy témahét beépítése a PP-be A megszervezése történhet évfolyamonként Az 1 hetes projektek is tekinthetők témahétnek, ha egy téma köré épült fel A színtér ne csak az iskola legyen (könyvtár, múzeum, sportlétesítmény, piac, üzem, mozi, stb. Egészséghét, Dózsa-hét, művészetek hete, természetvédelmi hét, iskolakutatás témahét, reneszánsz hét, ünnepek hete, és amit kidolgoztunk már

Készítette: Tóth Györgyné Projekt Olyan sajátos tanulásszervezés ez, melynek fókuszában valamilyen valóságos probléma, tennivaló, elvégzendő tevékenység áll. Jellemző, hogy a projekt végére a tanulócsoporttól olyan tárgyi vagy szellemi produktumot várunk el, mely a lehető legszélesebb vonatkozásban tárja fel az adott témát, gondolatkört.

Készítette: Tóth Györgyné A projektmódszer az ismeretekről az ismeretek megszerzésének folyamatára helyezi át a hangsúlyt, alkalmazása nagyfokú tanári rugalmasságot, figyelmet, ráérzést kíván. A tanítási projekt egyszerre komoly és játékosan könnyed. Komoly, mert valódi teljesítményt várunk el. Ugyanakkor játékos is, hiszen az ötletek, a lehetséges szokatlan megoldások egyedi gondolkodást, elméjük játékát kívánja meg.

Készítette: Tóth Györgyné Jellemzői Interdiszciplinaritás: egy témát különböző oldalról, különböző aspektusból dolgoz fel Átfogó módon gondolkodni képes tanárokat kíván Társas készségeket fejleszt Megszűnik a hagyományos pedagógus szerep

Készítette: Tóth Györgyné Fajtái Komplex: több tantárgyat, műveltségterületet magába foglaló, megszűnik a tantárgyi tagolódás Összetett: a tanítás szakaszban minden tantárgy ismeretanyagát egy adott téma köré építjük fel Egyszerű: egy tantárgyon belül megvalósított

Készítette: Tóth Györgyné Ember és társadalom műveltségterület elemei Történelem: az emberiség közös emlékezete Emberismeret: etika, az antropológia és a pszichológia alapfogalmainak, értelmezési kereteinek bemutatásával járul önismeretünk elmélyítéséhez Társadalomismeret: hozzásegít, hogy tájékozódni tudjunk saját korunk társadalmi, gazdasági és politikai jelenségei között

Kapcsolódás a TÁMOP Területi együttműködések, társulások,hálózati tanulás programhoz Kedvezményezett: Közép-dunántúli Regionális Pedagógiai Intézet Referencia intézmény program Készítette: Tóth Györgyné

Könyvekből és tekercsekből csak azt tanulja meg az ember, hogy bizonyos dolgokat meg lehet csinálni. A valódi tanulás megköveteli, hogy meg is tegye ezeket a dolgokat. Frank Herbert