1 Mit kíván a minőségorientált magyar felsőoktatás? Balázs Ervin A MAB elnöke Professzorok Batthyány Köre, 2014. október 18.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ ÚJ PEDAGÓGUS ELŐMENETELI RENDSZER
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
GANZ ÁBRAHÁM KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Adatszolgáltatási igények kezelése
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Kormányzás a felsőoktatásban A felsőoktatás modernizációja workshop 2007 október 10.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Az új felsőoktatási törvény március 9. Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének.
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Felsőoktatás a közjó szolgálatában Dr. Vass László CSc. rektor, főiskolai tanár
„A MEGYEI KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS A JÖVŐBEN!” PÉCS Április 1.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Az Oktatási Minisztérium bemutatkozása december.
2007-es minőségügyi tevékenység BTK. A feladat Önértékelés készítése - szervezeti felépítés - oktatási és kutatási tevékenység személyi és infrastrukturális.
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A mesterképzések lehetőségei a Bologna- rendszerben.
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi karának minőségcéljai a 2012/2013. oktatási évre dr. Almásy Gyula szakcsoportvezető Közigazgatásszervezési.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
Felsőoktatás-kutatás és szakpolitikai hasznosulás Magyarországon Tényeken alapuló (evidence based) szemlélet a felsőoktatásban „Adatalapú döntéshozatal.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Az intézményi kapacitások hatásai az oktatásszervezésre Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal ZMNE október 28.
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
Bologna Hungaricum - Perspektíva Hungaricum? Dr. Vass László CSc. rektor, főiskolai tanár
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 26.
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
A MAB főbb tevékenységei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság Minőségügyi tájékoztató,
A külhoni tehetséggondozás szervezete az EDUTUS Főiskolán a Bethlen Gábor Alap támogatásával.
. Hallgatói kiválóság – Tehetséggondozás – TDK dr. Princzinger Péter október 27.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
A VIR ÉS DPR RENDSZEREK SZEREPE AZ ÁGAZATI IRÁNYÍTÁSBAN DR. NÁDAI LÁSZLÓ főosztályvezető Tudománypolitikai Főosztály.
A kisebbségi jogszabályok módosításának aktuális kérdései Heizer Antal, NEKH elnök.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
Szakkollégiumi Műhelymunka: Helyzetkép a szakkollégiumi tehetséggondozásról Benkó Marcell - Széchenyi István Szakkollégium / Szakkollégiumok Egyeztető.
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A MAGYAR ORSZÁGOS KORCSOLYÁZÓ SZÖVETSÉG ÉS AZ EGYETEMI SPORT.
Gaál Zoltán MFRFK Budapest, szeptember 29..
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
A felsőoktatási expanzió befolyása a regionális munkaerőpiacra Sándor Mária 2013.
Az „Életet az éveknek” Országos Szövetség munkája, hatása a hazai időspolitikára: aktív időskor Budapest, április 23. Hegyesiné Orsós Éva Hegyesiné.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
Fehér könyv a magyar gyakorlat-orientált felsőoktatás helyzetéről (a felsőfokú szakképesítések nélkül) SZFK/13/2008 Előadó : Dávid János.
A mennyiségből a minőségbe – az MKOSZ stratégiai terve
Az érettségi számokban
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Érettségi
Esélyegyenlőség a Szent István Egyetemen
Dr. Sipka Balázs.
Új fogalmak és jelenségek a felsőoktatás nemzetköziesedésében: összefüggések a bolognai folyamattal A nemzetköziesedés folyamata a magyar felsőoktatásban.
Turcsányi Károly: (Minőségszemléletű) barangolások a hadtudományban
Előadás másolata:

1 Mit kíván a minőségorientált magyar felsőoktatás? Balázs Ervin A MAB elnöke Professzorok Batthyány Köre, október 18.

2 1. Középtávú felsőoktatási stratégia kidolgozását az oktatásban szerepet játszó felekkel történő egyeztetéssel. Professzorok Batthyány Köre, október 18.

3 2. „European Standard and Guidelines” minőségbiztosítás feltételeinek maradéktalan teljesíthetőségét. Professzorok Batthyány Köre, október 18.

4 3. A Bolognai-rendszer átgondolatlanul gyors bevezetésének köszönhető anomáliák felszámolását. Professzorok Batthyány Köre, október 18.

5 4. A felsőoktatási intézmények, egyetemek, főiskolák, közösségi főiskolák kategóriáinak pontos elkülönítését, feladataik és oktatóik különbözőségeinek meghatározását. Professzorok Batthyány Köre, október 18.

5. Felsőoktatási életpálya modell kidolgozását. 6 Professzorok Batthyány Köre, október 18.

6. A felsőoktatási oktatói kar utánpótlásának biztosítását. Professzorok Batthyány Köre, október 18. 7

7. A felsőoktatásba lépő hallgatóktól, emelt szintű érettségi megkövetelését. 8 Professzorok Batthyány Köre, október 18.

8. Átlátható, kiszámítható és megfelelő mértékű finanszírozást. 9 Professzorok Batthyány Köre, október 18.

9. Az oktatók bérezésének jelentős közelítését az európai normákhoz. 10 Professzorok Batthyány Köre, október 18.

10. Az egy oktató egy intézmény szigorú megkövetelését. Professzorok Batthyány Köre, október

11. A Hallgatói Önkormányzatok és a Doktoranduszok Országos Szövetsége feladatainak átgondolását, szerepeik pontosítását az intézmények életében. Professzorok Batthyány Köre, október

12. A határon túli magyar nyelvű felsőoktatásban való oktató gárda erősítését is szolgálható „sabbatical” rendszer bevezetését. Professzorok Batthyány Köre, október