1 Mit kíván a minőségorientált magyar felsőoktatás? Balázs Ervin A MAB elnöke Professzorok Batthyány Köre, október 18.
2 1. Középtávú felsőoktatási stratégia kidolgozását az oktatásban szerepet játszó felekkel történő egyeztetéssel. Professzorok Batthyány Köre, október 18.
3 2. „European Standard and Guidelines” minőségbiztosítás feltételeinek maradéktalan teljesíthetőségét. Professzorok Batthyány Köre, október 18.
4 3. A Bolognai-rendszer átgondolatlanul gyors bevezetésének köszönhető anomáliák felszámolását. Professzorok Batthyány Köre, október 18.
5 4. A felsőoktatási intézmények, egyetemek, főiskolák, közösségi főiskolák kategóriáinak pontos elkülönítését, feladataik és oktatóik különbözőségeinek meghatározását. Professzorok Batthyány Köre, október 18.
5. Felsőoktatási életpálya modell kidolgozását. 6 Professzorok Batthyány Köre, október 18.
6. A felsőoktatási oktatói kar utánpótlásának biztosítását. Professzorok Batthyány Köre, október 18. 7
7. A felsőoktatásba lépő hallgatóktól, emelt szintű érettségi megkövetelését. 8 Professzorok Batthyány Köre, október 18.
8. Átlátható, kiszámítható és megfelelő mértékű finanszírozást. 9 Professzorok Batthyány Köre, október 18.
9. Az oktatók bérezésének jelentős közelítését az európai normákhoz. 10 Professzorok Batthyány Köre, október 18.
10. Az egy oktató egy intézmény szigorú megkövetelését. Professzorok Batthyány Köre, október
11. A Hallgatói Önkormányzatok és a Doktoranduszok Országos Szövetsége feladatainak átgondolását, szerepeik pontosítását az intézmények életében. Professzorok Batthyány Köre, október
12. A határon túli magyar nyelvű felsőoktatásban való oktató gárda erősítését is szolgálható „sabbatical” rendszer bevezetését. Professzorok Batthyány Köre, október