 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A jelzőrendszer működésének tapasztalatai
Advertisements

Kapcsolattartás a szülői házzal
- tájékoztató.  Szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független,
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
TÁMOP A projekt: Segítség a sikerhez.
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A gyakorlatvezető mentor
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
2011/2012. Iskolatípusok  Gimnázium 5 évfolyamos- nyelvi előkészítő 4 évfolyamos – hagyományos  Szakközépiskola 5 évfolyamos- nyelvi előkészítő 4 évfolyamos.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Jól látható, hogy a vendéglátás-idegenforgalom, és a mezőgazdasági szakmacsoportok a legelérhetőbbek, illetve legkeresettebbek. Ezeket a gépészet és a.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
CSALÁDI NAPKÖZIT MŰKÖDTETŐK RÉSZÉRE SZERVEZETT TANFOLYAM ( Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
II. Kerületi Védőnői Szolgálat gyermekvédelmi tevékenysége
Mi is az a foglalkoztatási paktum? 3 város összefogása:Kőszeg, Csepreg, Bük Csatlakoztak: kis és nagy vállalkozások, egyesületek, munkaügyi központ Összefogás.
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és AMI
A bűvös 200 pont….
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
kollégiumi nevelőtanári szak
Iskolai közösségi szolgálat
Motiváció Tanoda- Tiszasziget Balázs Ákos Tanodavezető Motiváció Tanoda-Tiszasziget.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
Készítette: Zelei Kitti. „Ha hajót akarsz építeni, ne azzal kezd, hogy a munkásokkal fát gyűjtetsz és szó nélkül kiosztod közöttük a szerszámokat, és.
Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
171 KLIK fenntartású intézmény kiválasztása Szempontok:  HH és HHH gyermekek aránya  Tanuló létszám  LHH, leghátrányosabb helyzetű kistérségek  Kompetencia.
Szülői értekezlet A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBA TÖRTÉNŐ JELENTKEZÉS RENDJE ÉS A FELVÉTELI ELJÁRÁS GYAKORLATI TUDNIVALÓI.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Szülői értekezlet 5.B
Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
a középfokú iskolai felvételi eljárás rendje
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI

  Az iskolák befogadási készsége, igénye  - BLSzSzK  - Fáy Szakképző Iskola  - Kereskedelmi Szakközépiskola

Kapcsolatfelvétel céljából szóba jöhető intézmények adattárának elkészítése (részletes táblázat: Nógrád megye, Heves megye és BAZ megye keleti része) Kapcsolatfelvétel levél formájában Személyes beszélgetés a osztályfőnökökkel, iskolaigazgatókkal,pedagógusokkal Részletes TÁJÉKOZTATÁS a programról Megállapodás a kapcsolat módjáról, információ az érintett tanulói kör elérhetőségeiről Helye: Általános iskolák JULI Családsegítőkkel való kapcsolatfelvétel, információgyűjtés Önkormányzatokkal, jegyzőkkel való kapcsolatfelvétel Civil szervezetek kapcsolati hálójának kiépítése

  A tanulók elfogadási készsége Jelentkezik-e igény a programban való részvételre?

Személyes kapcsolatfelvétel TALÁLKOZÁS a nyolcadik osztályos GYEREKEKKEL - ismertető a programról Helye: Általános iskola, osztályfőnöki óra „Vissza az iskolába” A gyerekekkel való személyes találkozás után néhány nappal a szülők felkeresése. Időpontot kérünk a felkeresésére.

 A szülők elfogadási készsége A szülőt mennyire sikerül motiválni abban, hogy kollégiumi körülmények közé helyezze gyermekét? A szülő átérzi-e annak jelentőségét, hogy gyermeke biztonságos fejlődéséhez a program jó körülményeket biztosít?

 Személyes kapcsolatfelvétel a szülőkkel családlátogatás formájában  Az érdeklődő gyerekek felkeresése, a család és a környezet megismerése  A szülők, nagyszülők, rokonok személyes tájékoztatása a programról, lehetőségekről.

Ismerkedés a kollégiummal és a programmal A program iránt ÉRDEKLŐDŐ NYOLCADIK OSZTÁLYOS gyerekeket, akik megfelelnek a felvétel feltételeinek, egy hétvégére (péntek, szombat, vasárnap) beköltöznek a kollégiumba - ez legyen ingyenes számukra! - Játékos ISMERKEDÉS - ők a kollégiummal, mi velük! - MÉRÉSEK (logika, szövegértés, szociális készségek, IQ, motivációk, stb.) - Közösségformáló játékok, események, foglalkozások

Gólyatábor – egy kollégiumi hét modellezése ismerkedés a kollégiumi élettel, a pedagógusokkal, a várossal (iskola és kollégium részéről egyaránt) további mérések elvégzése kirándulások, színház, mozi, közösségformáló foglalkozások, ekkor kell beiratkozniuk a gyerekeknek, amit a kollégium koordinál.

 Létszámadatok  Egyéni beszélgetések - benyomások  Kollégiumi hétvége - tapasztalatok  Mérési eredmények

KÖZÖS TÁJÉKOZTATÓ: visszajelzés a mérésekről, a benyomásokról Résztvevők: osztályfőnök - gyerek - szülő Helye: Ált. iskola Akik kellően motiváltak, akiről úgy gondoljuk, hogy őket kerestük, ösztönözzük a pályázata beadására, jelezzük, hogy felvettük, ha beadja! Pályázati határidő: szeptember 15-ig megjelenő pályázati felhívás rögzíti!

 Egyéni fejlesztési tervek  Háromoldalú megállapodás (tanuló-szülő-kollégium)  Együttműködési megállapodás az iskolákkal

 Szülői értekezlet a felvettek részére (január 30- ig megkapják az előzetes értesítést a felvételről, ha hozzánk jelentkezik)  ISMERKEDÉS a kollégiummal, a leendő tanárokkal, foglalkozás megtekintés, szerződéskötés.  Helye: Kollégium

 A felvettekkel történő kapcsolattartás  Levelezések – feladatokkal (ütemterv szerint)  Találkozások  Osztálytalálkozó - egy-egy kollégiumi rendezvényen, eseményen