HEFOP Zárókonferencia 2006.09. 27-28.1 Kutatásmódszertan: szociálpszichológia e-tananyag Kiss Paszkál Szabó Mónika Ujhelyi Adrienn Berkics Mihály.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
Advertisements

FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„Ezt egy életen át kell játszani”
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Primer és szekunder kutatás
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Online Katalógus aleph.nyf.hu.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
RE-PE-T-HA Angol Módszertani Munkacsoport Dr. Csépes Ildikó
Egységes tankönyvek a természetvédelmi mérnök képzés szolgálatában
A BDF elektronikus könyvtárának szolgáltatásai Csuk Csaba május 4.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
AVIR – intézményi adatmodell K+F+I szekció február 2.
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
Távmunka kutatás, fejlesztés eredményei
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
Az IKT-metria mérőeszköz
Weszely Orsolya Observans Képzési Szolgáltató Kft.
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
ILIAS keretrendszer használata az LSI Informatikai Oktatóközpontban
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Kihívások és eredmények az e-learning fejlesztés során Zarka Dénes TÁMOP /1-C
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
EASY e-HR ® Automatizálja HR adatbázisát egyszerűen.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Az Apáczai Kiadó 7-8. évfolyamos matematika tankönyveinek bemutatása
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Barankovics István Alapítvány Tanári Kerekasztal Kiss Mária Rita BIA Ifjúsági projekt vezető.
Pillanatképek a Hős utcából Előzetes eredmények a júliusában lefolytatott szociológiai kutatásból Vigvári András ELTE Angelusz Róbert Társadalomtudományi.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
folytatott bibliográfia elemzéséről
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Előadás másolata:

HEFOP Zárókonferencia Kutatásmódszertan: szociálpszichológia e-tananyag Kiss Paszkál Szabó Mónika Ujhelyi Adrienn Berkics Mihály

HEFOP Zárókonferencia Néhány szó a….  fejlesztésről,  kurzusról,  tananyagról. Ízelítő a produktumokból.

HEFOP Zárókonferencia A fejlesztésről Fejlesztési célok Közös munka

HEFOP Zárókonferencia Fejlesztési célok  Nem egy újabb tankönyvet akartunk készíteni.  Hanem tevékenységközpontú tananyagot, ami: ●segíti az órai munkát, ●motiválja, szükségessé teszi az otthoni munkát.  Nyitott, a meglevő tananyagokra építő és továbbfejleszthető tananyagot terveztünk.  Mindenki által használható technikai kerteteket (MS-Office, moodle) töltöttünk meg tartalommal.

HEFOP Zárókonferencia Közös munka  A fejlesztés során előbb a közös kereteket alakítottuk ki.  Ezután megosztva végeztük el az egyes fejlesztési lépéseket.  Az eredményt minden fejlesztési lépés után közösen megvitattuk.

HEFOP Zárókonferencia A kurzusról Alapelvek Helye a képzésben Témák, tevékenységek

HEFOP Zárókonferencia Alapelvek  A kutatói szemszögből bemutatni a szociálpszichológiát.  A cél, hogy bizonyos készségeket sajátítsanak el a résztvevők.  Praktikus segítség a szakirodalom pontosabb megértéséhez, és a műhelymunka (szakdolgozat) megírásához.

HEFOP Zárókonferencia Helye a képzésben Módszertani képzés az ELTÉ-n:  Statisztika előadások és gyakorlat  Pszichometria  Szakterületi kutatásmódszertanok (ezek egyike a mi tananyagunk)  Műhelymunkák (szemináriumi felkészítéssel)  MA-képzésben: többváltozós statisztika  MA-képzésben: módszertani kurzusok (pl. kutatószemináriumok)

HEFOP Zárókonferencia Témák, tevékenységek A kurzus főbb témakörei:  attitűdskálák, kérdőíves kutatás;  szociálpszichológiai kísérlet (kezdetek, válság, megújulás);  társadalmi nézőpont, kvalitatív kutatás, nézetrendszerek vizsgálata, könyvtári kutatás. Különböző tevékenységformák  órai munka  házi feladatok, projektek  ORGANOGRAM

HEFOP Zárókonferencia A tananyagról Miért e-tananyag? Építőkövei, felépítése Megjelenési formái (produktumok)

HEFOP Zárókonferencia Miért e-tananyag?  jó tankönyvek vannak a témában;  ez a forma felel meg a tevékenység- központúságnak;  háttértárként képzeljük el az órai munkához;  izgatott minket, hogy mire használható a moodle.

HEFOP Zárókonferencia Építőkövei, felépítése  A tananyag alapszerkezete tematikus: témakörök > órák > modulok (alap+kiegészítő).  Minden modulhoz rendelt tananyagelemek: ●óravázlat, ●szakirodalom, ●kérdések, ●meta (célok, elérendő kompetenciák).  Bevezető, összefoglaló elemek: ●kommentár, ●segítség (a CD-ROM használatához).

HEFOP Zárókonferencia Produktumok  internetes tananyag  CD-ROM  munkafüzet  +kivetíthető óravázlatok

HEFOP Zárókonferencia Ízelítő Az internetes tananyagból A drótnélküli e-tananyagból Munkafüzetből

HEFOP Zárókonferencia A moodle-on  Ez a tananyag legteljesebb verziója:  ismerettár-elemekkel ●kommentárt a kurzushoz ●META: elérendő kompetenciákat ●óravázlatokat nyomtatható formában ●szakirodalmi hivatkozásokat ●fogalomtárakat  interaktív elemekkel ●gyakorló kérdéseket (önellenőrzésre alkalmas formában) ●projekteket, házi feladatokat  MOODLE

HEFOP Zárókonferencia CD-n Ez a tananyag off-line használható verziója:  ismerettár-elemekkel ●kommentárt a kurzushoz ●META: elérendő kompetenciákat ●óravázlatokat nyomtatható formában ●szakirodalmi hivatkozásokat ●fogalomtárakat  néhány interaktív elemmel ●gyakorló kérdéseket  CD-ROM

HEFOP Zárókonferencia Munkafüzetben Ez a tananyagból készült nyomtatott kivonat:  a főbb ismerettár-elemekkel ●kommentárt a kurzushoz ●META: elérendő kompetenciákat ●óravázlatokat nyomtatható formában ●szakirodalmi hivatkozásokat ●fogalomtárakat

HEFOP Zárókonferencia Köszönöm a figyelmet!