Szakirodalom a Stratégiai menedzsment tantárgyi képzéshez 1. Chikán Attila: Vállalatgazdaságtan 501-571. oldal 2. Bush, T (2009.): A menedzsment fontossága.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Advertisements

A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
A tervezés mint menedzsment funkció
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
Kisalföldi Tudástár szolgáltatásainak horizontális és vertikális bővítése a hatékony információátadás érdekében TÁMOP A-11/ Projektnyitó.
Tantárgyi ismertető és Termékszerkezet elemzési példák
A szocializmus Magyarországon szabadon választható tárgy SZOLNOKI FŐISKOLA 2010/2011-es tanév I. félév Levelező tagozat Társadalomtudományi Tanszék Dr.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Életút Alapítvány TÁMOP /1 Váci Ifjúsági Információs és Tanácsadó Szolgálat életre hívása közösség és értékteremtő szolgáltatások nyújtásával című.
Sásdi Többcélú Kistérségi Társulás SÁSD, június 28.
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
Tájékoztató a 2014/15-ös tanévi tankönyvrendelésről Budapest, április 7. Emberi Erőforrások Minisztériuma.
Református közoktatás Pécsett A Polgári Leányiskola története
Méltányossági elvek a közoktatásban
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
JUHÁSZ GYULA REFORMÁTUS GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLA TIOP / A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési.
Hipermédia tanulási források az interneten
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
A szervezeti problémák kezelése
Fejlesztési Igazgatóság Kohéziós Alap Közreműködő Szervezet számvitel Hosszú Gabriella és Pásztor Edit - Pénzügyi önálló osztály ,
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Nyugat-Dunántúli Régió
Kapcsoldától az Én Belső Szín Házam tematikus projektig és szakmai konferenciáig.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
A munkavállalói FB tagság
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
Minőség menedzsment 6.előadás
MUNKÁLTATÓ ÉS AZ ÜZEMI TANÁCS KAPCSOLATA (Mt. 267.§)
A rendezvények előkészítése
A taniroda, mint az országok közötti gazdasági kapcsolatok bölcsője Fullérné Verger Renáta március 8.
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
Tóth Zoltán MDSZ alelnök - Stratégiai Bizottság elnöke.
A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai.
VII. Szervezeti kultúra
Mindennapos testnevelés a somogyjádi integrációban
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Az óvodai tevékenységterv
Bemutatkozás. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd –
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
Stratégiai menedzsment2 MENEDZSMENT AZ OKTATÁSBAN.
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
A komprehenzív iskola Dr. Schiffer Csilla. Komprehenzív iskola ‘40-’7 Anglia állami iskola Középiskola Felvesz bármely tanulót a lakóhelyéhez közeli iskolába,
március március március 31.
T ANTESTÜLETI TÁJÉKOZTATÓ. TÁMOP / „N EMES CÉL ÉRDEKÉBEN TEVÉKENYKEDÜNK ” PROJEKT Dr. Bertók Sándor Kern Zoltán.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
A kamarai garanciavállalás rendszerének dokumentumai
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Vállalkozásmenedzsment I.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
Egy nyílt levél elő- és utóélete
Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12.
Nappali mesterszakjaink
Készítette: Farkasné Veres Edina
Előadás másolata:

Szakirodalom a Stratégiai menedzsment tantárgyi képzéshez 1. Chikán Attila: Vállalatgazdaságtan oldal 2. Bush, T (2009.): A menedzsment fontossága az oktatásban ent-fontossaga 3. Komlóssy Ákos (1997.): Az iskolai stratégiáról, Magyar Pedagógia 2. szám, oldal 4. Bakacsi Gyula: Személyes vezetés, leadership. In: Bakacsi Gyula: Szervezeti magatartás és vezetés. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Bp., , old. 5. Baranyi Károly: Stratégiai menedzsment, Aula Kiadó, Bp., 1993.

Követelmények Feladat: Készítsenek stratégiai tervet egy tankerületre vagy oktatási intézményre vonatkozóan! –A stratégia tárgyának megválasztása önálló feladat Forma: –rövid (3-5 oldal) terjedelemben –tankerületenként vagy iskolánként csoportosan (egyénileg csak külön egyeztetés alapján) Határidő: március 25. Beküldendő: vagy

Példák a stratégia területekre Tankerületekre Vezetői megbízás, a megbízás visszavonása Tantárgyfelosztás (helyi hagyományok, szabad időkeret…) A tankerület elemzi az ellenőrzések eredményeit, javaslatot tesz a miniszternek a fejlesztésre Mindennapos testnevelés

Példák a stratégiai területekre 5.Erkölcstan oktatás (együttműködés a hitoktatókkal) 6.Pénzügyi és vállalkozói ismeretek 7.Közösségi szolgálat a középiskolákban Iskolákra 1.Nyelvoktatás 2.Egyénre szabott foglalkozás: életvezetési segítség (32-26=6 óra terhére)