A QR kódok használata marketingben és elektronikus ügyvitelben KOVÁCS BLANKA MŰSZAKI KOMMUNIKÁCIÓS MENEDZSMENT SZABADKA 2014
QR kód Quick Response =gyors válasz kétdimenziós vonalkód (pontkód) japán Denso-Wave cég (1994)
Tulajdonságai bármilyen irányból készülhet róla fénykép vagy szkennelt kép QR kód adattárolási képessége: Csak számokból -Max karakter Alfanumerikus értékekből -Max karakter Bináris adatok (8 bites szervezésben) -Max bájt Hibajavítási képesség: Level L 7% veszteség visszaállítására képes. Level M15% veszteség visszaállítására képes. Level Q25% veszteség visszaállítására képes. Level H30% veszteség visszaállítására képes.
A QR kód használata
QR-marketing A QR-marketing a QR-kódok használatával a fizikai tárgyakat és a digitális világot egyszerűen, gyorsan és rendkívül hatékonyan kapcsolja össze. bárhol és bármikor eljuthat az üzenet a potenciális vásárlóinknak kedvező ügyfélmagatartást válthatunk ki figyelemfelkeltő/érdekesség közvetlen elérési útvonalat biztosít semmilyen többletkiadást nem jelent
Előfordulási területek: PR-cikkekben, újsághirdetésekben plakátokon, hirdetőtáblákon termékeken, csomagoláson árlistákon, katalógusokban eladótérben, kirakatokon járdán, ruházaton, névjegykártyákon gépjárműveken, cégautókon stb.
QR-marketing céljai: A QR-kódunk leolvasása után bármilyen üzenetet eljuttathatunk a felhasználónak: cégünkről, termékeinkről, szolgáltatásainkról aktualitásokról, akciókról, eseményekről, rendezvényekről akciókról, kuponokról, nyílt napokról, exkluzív lehetőségekről (amelyek pl. csak itt elérhetők) árakról, katalógusokról elérhetőségeinkről (telefon, , web, hotline, Facebook, térkép, úttervező, stb.) feltölthetünk videókat, képeket, stb.
QR kód analitika
QR kódok az elektronikus ügyvitelben Kórházi adatok
E-jegyek
PayNow Könyvtárakban
„Motion QR code”
Köszönöm a figyelmet!