A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Angol nyelvi kompetencia
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Szövegértés-szövegalkotás „B” Természetismeret
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Az olvasás olyan piknik, ahová a szerző hozza a szavakat,
A gyakorlatvezető mentor
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Gyermekvilág régen és ma
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
Szeretettel köszöntöm
Matematika Kompetenciaterület
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Szövegértés-szövegalkotás kompetenciaterület bemutatása és bevezetésének tapasztalatai

A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői Megalkotói a kompetencia alapú oktatás szellemében dolgozták ki. ( kompetencia= tudás+ képességek+ attitűdök) A kompetencia alapú oktatás célja a jó szövegértés és önálló szövegalkotás kialakítása. E cél érdekében számos kompetenciát kell kialakítani és fejleszteni: - kommunikációs kompetencia - kulturális kompetencia - tanulási stratégiák,módszerek - nyelvi kompetencia, nyelvhasználat

A program alapelvei Kommunikáció-központúság Tevékenység-centrikusság Rendszeresség Differenciáltság Partnerség Kutatószemlélet

A programcsomag jellemzői: A programcsomag egy adott céllal létrejövő tanulási-tanítási folyamat megvalósítását szolgáló teljes eszközrendszer, amely a különféle taneszközök mellett magában foglalja a folyamat megtervezését, megszervezését és értékelését segítő eszközöket is.

Eszközök: 1.Programterv 1-4 Bevezető A programterv általános leírása A fejlesztés tartalma: - A célok meghatározása. - A fejlesztés általános területei. - A fejlesztés speciális területei. - A fejlesztés megvalósításának lépései. - A fejlesztés várható eredményei. - Az értékelés elvi alapjai. - Évi óraszám.

2.Modulok( elemi egységek) Felépítése: 1. Modulleírás 2. A feldolgozás menete: tervezett időkeret tanítói instrukciók módszertani ajánlás a feldolgozás során kiemelt készségek, képességek eszközök listája értékelés 3. Mellékletek

3.Tankönyvek,feladatgyűjtemények,munkatankönyvek

4. Feladatbankok: - alapozó időszak – anyanyelvi tapasztalatszerzés 5. Mérőlapok a szövegértés szintjének felméréséhez, javítókulcs.

Programterv 5-8 Témakörök: ( óra és a modul száma) Fejezetenként: Képességfejlesztési fókuszok( tematikus, poétikai, szövegértési, szövegalkotási). Ajánlott tevékenységek. Ismeretek, tananyagtartalmak. Követelmények.

Eszközök: Tanulói munkatankönyvek, Tanári útmutatók, Mérőlapok

Alapozó szakasz 1.o.( 6-8 hét) - Nagymozgásfejlesztés

- A testtudat fejlesztése

Folyamatos szemmel követést elősegítő feladatok. Vizuális, auditív észlelés és emlékezet fejlesztés. Taktilis érzékelés fejlesztése.

Alapozó szakasz 2-4.o. ( 1-2 hét) Testtudat fejlesztés. Térészlelés fejlesztése. A statikus egyensúly fejlesztése. Hallási differenciálás. Ritmusgyakorlatok. Összetett képességfejlesztő modulok.

II. Tapasztalatok ( felső tagozat) Sikerélmény tanárnak, diáknak. Friss, naprakész módszertani tudás. Új módszerek, munkaformák kipróbálása. A tanári szerep megváltozása, koordináló, szervező szerep A tanulók személyiségének alaposabb megismerése. Rengeteg kommunikációs helyzet, lehetőség biztosítása a gyerekek számára.

Szövegértés és szövegalkotás egyidejű fejlesztése. A mindennapokban használható, korszerű tudásanyag. Kulcskompetenciák fejlesztése. Felkészülés a középiskolai felvételire. Felkészülés az országos kompetencia mérésre. Felzárkóztatás és tehetséggondozás egyszerre. Toleranciára, elfogadásra nevelés. Lehetőség az alkotómunkára.

Tapasztalataim ( alsó tagozat) Továbbképzés Mentorálás Megkönnyítette az óvoda- iskola átmenetet.

Fejlettségi szint, együttműködés

Mondókák, verstanulás, ritmizálás, mesehallgatás

Betűelemek

Szívesen és örömmel olvasnak. Az anyanyelvi tapasztalatszerzés során is elsajátítják a tantervben meghatározott ismereteket.

Szövegfeldolgozás, szövegértés

Beszédbátorságuk nőtt, egyre jobban tudnak érvelni. Megváltozott tanítói szerep A program fogadtatása a szülők és a kollégák körében.

Köszönöm a figyelmüket ! Jó munkát!

Készítette: Pálné Urvölgyi Lívia Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Konstantin Alapfokú Művészetoktatási Intézmény 1. számú Telephely Szolnok, 2009. jún. 23.