Nyelvtan és helyesírás tankönyvek 78. évfolyam
II. A rövidítések jegyzéke III. Ismétlés A tankönyvek felépítése I. Előszó II. A rövidítések jegyzéke III. Ismétlés A korábbi évfolyamokon tanult ismeretek aktualizálása
7. évfolyam
8. évfolyam
Helyesejtési gyakorlatok IV. A kommunikáció 1. Hangzó anyanyelvünk Helyesejtési gyakorlatok 2. Testbeszéd Rövid szövegek a szövegértő képesség fejlesztésére
7. évfolyam
8. évfolyam
V. Az adott évfolyam nyelvtani tananyaga sok-sok képességfejlesztő feladat változatos munkaformák kooperatív technikák folyamatos gyakorlás összefoglalás házi feladat
7. évfolyam
8. évfolyam
VI. Fogalomtár VII. Összefoglaló táblázatok az előző évfolyamok táblázatai is Felmérések című melléklet nyelvtani és szövegértési
Kézikönyvek
Tanmenetjavaslat A kézikönyvek felépítése A nehezebb tananyagrészek elemzése A bonyolultabb feladatok megoldása Tollbamondásszövegek Helyesírási hibák megítélése, pontozása A felmérések megoldása és értékelései javaslatok Módszertani ötletek Óraleírások
Interaktív tananyag-feldolgozások
Általános jellemzők A témakörök megegyeznek a tankönyv témaköreivel. A feladatok előkészítik, kiegészítik vagy ellenőrzik a tankönyvben szereplőket. A Szemléltetés című rész fejleszti a tanulók vizuális emlékezetét, segíti a bevé- sést. Tollbamondások szövege az önellenőrzéshez.
A jó tanár mindenben a jót, a pozitívat, Csermely Péter: Milyen a jó tanár? A jó tanár mindenben a jót, a pozitívat, az értéket keresi.
Köszönöm a megtisztelő figyelmet. Széplaki Erzsébet www.szeplakierzsebet.hu csopike9@gmail.com