Nyelvtan és helyesírás tankönyvek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Új utak és lehetőségek a középiskolások
É P Í T É S B E R U H Á Z Á S I II III IV Rostás Zoltán ÉPÍTÉSZETI PROGRAM GYAKORLAT.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Az olvasás olyan piknik, ahová a szerző hozza a szavakat,
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
Hogyan nézzen ki az ajánlólevelünk?
A B típusú programcsomagok alkalmazása
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Női szabó munkacsoport
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
Kompetensek lettünk? június 27..
A tehetségtantervek készítésének módszertana
Gyermekvilág régen és ma
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Harmadik matematikakönyvem
Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig
Az Apáczai Kiadó 7-8. évfolyamos matematika tankönyveinek bemutatása
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
Matematika Kompetenciaterület
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Az eszközök áttekintése 5/15. Előkészület – tanár A kérdőív kiértékelése Jegyzetlapok a nevekkel a játékhoz Készítette: Sági Lajos2.
Jegyzetkészítés 5/17.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap NAPO digitális taneszköz Nagy Regina eTanulás szakértő.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
Szociális életviteli és környezeti kompetenciák SZKB Segítünk egymásnak - A matematika nem játék! 2. évfolyam Vargáné Csehi Gabriella Megelőző.
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Szeretettel üdvözlöm Önöket a Maxim Könyvkiadó nevében!
Általános iskolai német sorozatok
Középiskolai német sorozatok
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Új tendenciák a történelem-tanításban
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
Hatékony és pontos munkavégzés
Előadás másolata:

Nyelvtan és helyesírás tankönyvek 78. évfolyam

II. A rövidítések jegyzéke III. Ismétlés A tankönyvek felépítése I. Előszó II. A rövidítések jegyzéke III. Ismétlés A korábbi évfolyamokon tanult ismeretek aktualizálása

7. évfolyam

8. évfolyam

Helyesejtési gyakorlatok IV. A kommunikáció 1. Hangzó anyanyelvünk Helyesejtési gyakorlatok 2. Testbeszéd Rövid szövegek a szövegértő képesség fejlesztésére

7. évfolyam

8. évfolyam

V. Az adott évfolyam nyelvtani tananyaga sok-sok képességfejlesztő feladat változatos munkaformák kooperatív technikák folyamatos gyakorlás összefoglalás házi feladat

7. évfolyam

8. évfolyam

VI. Fogalomtár VII. Összefoglaló táblázatok az előző évfolyamok táblázatai is Felmérések című melléklet nyelvtani és szövegértési

Kézikönyvek

Tanmenetjavaslat A kézikönyvek felépítése A nehezebb tananyagrészek elemzése A bonyolultabb feladatok megoldása Tollbamondásszövegek Helyesírási hibák megítélése, pontozása A felmérések megoldása és értékelései javaslatok Módszertani ötletek Óraleírások

Interaktív tananyag-feldolgozások

Általános jellemzők A témakörök megegyeznek a tankönyv témaköreivel. A feladatok előkészítik, kiegészítik vagy ellenőrzik a tankönyvben szereplőket. A Szemléltetés című rész fejleszti a tanulók vizuális emlékezetét, segíti a bevé- sést. Tollbamondások szövege az önellenőrzéshez.

A jó tanár mindenben a jót, a pozitívat, Csermely Péter: Milyen a jó tanár? A jó tanár mindenben a jót, a pozitívat, az értéket keresi.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet. Széplaki Erzsébet www.szeplakierzsebet.hu csopike9@gmail.com