Elemzési szempontok az óvodai matematikai foglalkozásokhoz.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Kapcsolattartás a szülői házzal
Óvoda.
Matematika kompetencia
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Gazdasági és vállalkozási ismeretek tanítása a Junior Achievement Magyarország Alapítvány programjával Bátán Báta, május 20.
Természettudományi kkk-k Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
4. A márka fogalma, márkajel. A márkaépítés feladatai, márkastratégiák
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
Szövegértés-szövegalkotás „B” Természetismeret
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Jávácska Szakköri anyagok Bátfai Norbert
Budapest, „Az ember csak azt érti meg, amire maga jön rá; amit készen kap, anélkül, hogy lélekben megdolgozna érte, az egyik fülén be, a másikon.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom
Az iskolaérettség kérdése
Harmadik előadás.
Új tudás – új kompetenciák az érettségi vizsgán dr Drexlerné Solymos Mária.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
TERVEZET.
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
A modell fogalma, a modellezés jelentősége
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Kompetensek lettünk? június 27..
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe a felsőoktatási állampolgári nevelésben Kocsis Mihály.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Harmadik matematikakönyvem
Az Apáczai Kiadó 7-8. évfolyamos matematika tankönyveinek bemutatása
Az óvodai tevékenységterv
A beiskolázás előkészítése
1. Rész: óvodai matematikai nevelés
1© Dennis Meadows, 2005 Rendszerszemlélet a felsőoktatásban Élő egyetem - konferencia Budapest, 2005 Április 21. Dennis Meadows
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Nem minden az aminek látszik…
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek
TÁMOP B.2-13/ Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-Alföldi régióban Dobos Zoltánné.
Összeállította: Szabó Ilona
Az óvodás gyermek életkori sajátosságai a matematikai nevelés tükrében
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Az Újbuda 60+ Program rendszerének legfontosabb elemei
Az online tárlatvezetés módszere
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Közösen a bántalmazás ellen
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Elemzési szempontok az óvodai matematikai foglalkozásokhoz

A. Matematikai tartalom 1. Milyen matematikai fogalmak fordultak elő a foglalkozáson? Mindenikhez írja oda, hogy a fogalom előkészítésére, a fogalom kialakítására vagy mélyítésére került-e sor? 2. Milyen matematikai összefüggések kerültek elő a tevékenységben? Mindenikhez írja oda, hogy kifejezetten tevékenységben, szavakban, esetleg jelekben vagy csupán háttérként volt-e jelen a gyerekek munkájában. 3. Válasszon ki egy fejlesztési feladatot (emlékezet, megértés, figyelem, ítélőképesség, alkotóképesség, kommunikáció, motiváltság, általános emberi képességek és jellemvonások fejlesztése) és elmezze a fejlesztés mozzanatait a foglalkozáson tapasztaltak alapján.

B. A pedagógusi munka tartalma 1. Mutassa be a foglalkozás épülését 2. Mutassa be, hogy miképpen felelt meg a matematikai tartalomnak a tapasztalati anyag, elegendő volt-e, megfelelően változatos volt-e? Mutassa be a felhasznált eszközök szerepét. 3. Hogyan győzödött meg a megértésről, mivel biztosította azt? 4. Miben mutatkozott meg, hogy a pedagogues alkalmazkodni kívánt az egyéni szükségletekhez, képességekhez és elért szintekhez( konkrétság, eszközhasználat, differenciált megoldások)?