Elemzési szempontok az óvodai matematikai foglalkozásokhoz
A. Matematikai tartalom 1. Milyen matematikai fogalmak fordultak elő a foglalkozáson? Mindenikhez írja oda, hogy a fogalom előkészítésére, a fogalom kialakítására vagy mélyítésére került-e sor? 2. Milyen matematikai összefüggések kerültek elő a tevékenységben? Mindenikhez írja oda, hogy kifejezetten tevékenységben, szavakban, esetleg jelekben vagy csupán háttérként volt-e jelen a gyerekek munkájában. 3. Válasszon ki egy fejlesztési feladatot (emlékezet, megértés, figyelem, ítélőképesség, alkotóképesség, kommunikáció, motiváltság, általános emberi képességek és jellemvonások fejlesztése) és elmezze a fejlesztés mozzanatait a foglalkozáson tapasztaltak alapján.
B. A pedagógusi munka tartalma 1. Mutassa be a foglalkozás épülését 2. Mutassa be, hogy miképpen felelt meg a matematikai tartalomnak a tapasztalati anyag, elegendő volt-e, megfelelően változatos volt-e? Mutassa be a felhasznált eszközök szerepét. 3. Hogyan győzödött meg a megértésről, mivel biztosította azt? 4. Miben mutatkozott meg, hogy a pedagogues alkalmazkodni kívánt az egyéni szükségletekhez, képességekhez és elért szintekhez( konkrétság, eszközhasználat, differenciált megoldások)?