A TECHNIKA TANTÁRGY TÖRTÉNETI ELŐZMÉNYEI

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Országos könyvtári fejlesztések a tanulás támogatására
Advertisements

Tantervi műfajok, a tanterv történeti fejlődése
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
El ő adó: Kiszner Levente.  Melyek azok a legfontosabb társadalmi rétegek, amelyek valamilyen szempontból speciális helyzetben vannak?  Milyen nehézségek.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
dr. Juhász Péter Fogyatékosságügyi és Rehabilitációs Főosztály
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Erzsébet királyné a 21. században Blogok, interaktív oldalak, filmek. Gödöll ő i tapasztalatok egy olvasóvetélked ő tükrében.
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Nemzeti alaptanterv Választható kerettantervek Vizsgák és mérések követelményei Helyi tantervek Oktatási program- csomagok A tanítás gyakorlata A háromszintű.
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
Az idegen nyelvekről a NAT-BAN
Az osztályfőnöki szerep története
Informatika tanítása ea.
A NAT és az élő idegennyelvek Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
A hazai iskolai könyvtárak fejlődéstörténete
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
ESZMÉNY, CÉL, FELADAT A NEVELÉSBEN
AZ ISKOLA.
A KORAI FELVILÁGOSODÁS EURÓPÁBAN
Vizeink jövője – Jövőnk vizei Dr. Ligetvári Ferenc Szentendre, 2011.
A magyar közoktatás- politika irányvonalának változásai 1998-tól 2006-ig Készítette: Kemenczky Zsuzsanna.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Készítette: Kovács Október Budapest, február.
Az NKE RTK min ő ségbiztosításának jelene és jöv ő je Prof. Dr. Valcsicsák Imre.
BME Urbanista építész Msc Környezettervezés 3. feladat Czelnai Zsolt, Perge Márton
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
3. Technika és életvitel a kerettantervben
Informatika tanítása ea.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Iskolakert.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Természettudományos tudásképváltozás és a természetismeret Makádi Mariann.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Hegesztő munkacsoport Szakmai nap Beszámoló április 10. TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 1
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
1./ A magyar közoktatás rendszere
Előadás másolata:

A TECHNIKA TANTÁRGY TÖRTÉNETI ELŐZMÉNYEI

A munkára nevelés: ŐSKÖZÖSSÉGBEN: utánzás ÓKORBAN: első iskola, a technikai műveltség alapelemei KÖZÉPKOR: képzés a kézműves céheken folyt XV.-XVI. század: a munkára nevelés jelentősége nő, a műveltség és a kulturáltság fogalmába tartozik FELVILÁGOSODÁS: hasznos ismeretek, az életre nevelés REFORMKOR: korszerű közoktatásért folyik a harc

Magyarország: XIX. század eleje: reáliskola igénye KÉZIMUNKA TANTÁRGY: 1956-ban az alsó tagozaton 1958-ban a felső tagozaton GYAKORLATI FOGLALKOZÁS: 1963-tól 1-8. oszt. más tananyag: lányok- fiúk, vidék- város

Technika: 1978-tól technikai műveltség, egységes tananyag 1988: korrigálás (anyagvizsgálat és számítástechnika) NAT I.: 1998-tól (helyi tantervek) TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL: 2001-től kerettanterv NAT II.: 2004-től (helyi tantervek) nincs követelmény, csak tartalom fejlesztési feladatok NAT III.: 2007-től (helyi tantervek) kompetenciák NAT IV.: 2012-től (helyi tantervek) Életvitel és gyakorlat műveltségi terület

TECHNIKAI MŰVELTSÉG Irodalom: Mesterházy Ferenc: A technika korszerű értelmezése (segédlet) Az általános műveltség része a technikai műveltség!! Ennek érdekében tudni kell: tájékozódni a technikai környezetben és ehhez aktívan alkalmazkodni a környezetet védeni és fejleszteni újabb ismereteket szerezni

Az ember hármas környezete 1. Természeti környezet 2. Társadalmi környezet 3. Technikai környezet