„Ha azt csinálod, amit szoktál, azt kapod, amit szoktál” (Adam Urbanski) 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az iskola pedagógusainak válaszai a kérdőíves felmérésre.
Advertisements

A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Gazdálkodás illetve kaszálóhasználat Csíkban és Gyimesben – egy szociológiai kutatás tapasztalatai – Június 9.
Kis Angyalkák.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat Észak-magyarországi Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda ● 3527 Miskolc, Selyemrét.
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
Trend vagy evolúció? üzleti döntésfolyamatok átalakulása a túlélés és fejlődés érdekében Dr. Csorbai Hajnalka Opten Informatikai Kft. Opten - Céginformáció.
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
„Férfinak és nőnek teremtette”
Készítette: a Dalai Láma
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Önismeret Horváth Renáta.
A nevelés stílusa.
Plakátok és mozgalmi dalok a szocialista évekből Magyarországon
Óda Anyuhoz.
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY
interperszonális személyiség-koncepciója
Egy feladat megoldásának gondolatmenete. Feladat: Generáljuk véletlen számokat 1 és 6 között, amíg legalább 10 darab egyes és 10 darab hatos nem lesz.
Szociális tanulás formái
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
Tanári beírások – szülői válaszok
Iskolai internetbiztonsági prevenciós programok – a rendőrség szerepe a felvilágosításban Internet safety preventions at schools – the role of Police in.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi Hogyan fogja a gyermekünk használni az internetet? Fiatal családok tervei az internetszabályozással.
Kis Angyalkák.
Kárpátaljára megyünk… A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon Missziói Terepgyakorlatának bemutatása MTGY.
Scenáriók készítése Dr. Kollár József Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
Zeng, lelkem, ez új reggelt, A nap, ím, ismét fölkelt. Ó, nap, mily gyönyörű vagy, Az Úr jósága mily nagy! Az Úr hatalma intett, Újra világosság lett.
2012 MTV. MTV – Alap információk Lead Ifjúsági szórakoztató csatorna, zenével és nemzetközi reality tartalmakkal Csatorna infók Az MTV több, mint 30 éves.
Nevelés és nevelői attitűdök
(Iskolán belüli elmozdulások)
A lelkigondozói beszélgetés © Copyright 2009 Child Evangelism Fellowship.
Goethe: Faust 23/C.
Merre tovább? Előre gondolkodás © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 6. Nevelőszülői módszertan.
 A súlyos magatartászavarokkal küzdő fiataloknak és családjaiknak nyújt innovatív szolgáltatásokat a közösségen és otthonon belül.  Évente kb
Egészséglelkesek az iskolákban Az egészségfejlesztés helyzete az általános iskolákban.
A PÁLYAVÁLASZTÁS ÖSSZETEVŐI SorsszerűVálasztott Tünde – átlagos képességek - protekció a főiskolára való bejutáshoz – viszonylagos jómód, tehetős szülők.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Jónás könyve Miért érdemes foglalkozni vele?. 1. Az Úr szólította Jónást.
Gyuri Úgy várom jössz e már.... Elmegyek, elmegyek.... "Egy ember akinek a zene jelentette az élet összes örömét" Budapest 1947 február szeptember.
Erőszakmentes iskola. Az erőszakosságot úgy írhatnánk körül, mint az egyén testi, szóbeli és érzelmi bántalmazása egy vagy több személy részéről Az erőszakosságot.
KIÉGETTSÉG VIZSGÁLAT 2011/12.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Személyiségteszt.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Mit gondol, okoz-e jelentős hatáscsökkenést, ha kimarad néha a gyógyszer bevétele? (százalékos megoszlás)
Motiváció.
Ne felejtsük el: Legyen A tetszőleges kijelentés. Arra a kérdésre, hogy „A akkor és csak akkor igaz-e, ha te lovag vagy?” a lovagok is, a lókötők is.
Egy fiatal nő várakozott a reptéren, hogy felszállhasson a repülőgépre...
Itbusiness konferencia, CONFESSION ON A DANCEFLOOR Cégek az üzleti modellváltásról Gulyás János / Ipsos Zrt. Nobody’s Unpredictable.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek
Személyközpontú gondozás
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
1 válságban van a közoktatás Készítette dr. Benda József, éve.
A többségi-kisebbségi viszonyok hatása a roma tanulók iskolai teljesítményére Kende Ágnes MTA TK Gyerekszegénység Elleni Program
Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ” FIATALOKAT ÉRINTŐ GAZDASÁGI-SZOCIÁLIS VÁLTOZÁSOK ÉS PROBLÉMÁK -A legújabb generációk.
Asztrológiai továbbképzés
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
30 órás Akkreditált továbbképzés viselkedészavarokról pedagógusoknak, szülőknek Reményi Tamás A képzések időpontjai a következők: 1. Blokk -10.
Isten félelemben és szomorúságban
Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt
Miért válaszottam a BME-VIK-et?
Mi számít? A műveim? Én mint költő?
A képzések helyszínei, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
SUSANNEK VOLT EGY ÁLMA…
Tompa Andrea: Omerta – Hallgatások könyve
A képzés helyszíne, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
Előadás másolata:

„Ha azt csinálod, amit szoktál, azt kapod, amit szoktál” (Adam Urbanski) 1

1. video 2 Children see. Children do.

Reakció vagy valódi válasz? Reagálunk a gyerek viselkedésére Válaszolunk a viselkedés mögött rejtőző szükségletekre 3

Érzések, szükségletek és viselkedések 4

1. filmrészlet Fiatal Mit érzek most? Mire van szükségem? Mit akarok, hogy most történjen? Szakember Mit érzek és gondolok most? Mit érez és mire van szüksége a fiatalnak? Mit kellene most tennem? 5

6

„Ijesztő következtetésre jutottam. Én vagyok a meghatározó elem az ifjúsági intézményben. Az én személyes hozzáállásom alakítja a légkört. Az dönti el, hogy milyen idő lesz, hogy nekem milyen kedvem van. Mint tanárnak (nevelőnek) óriási hatalmam van afelett, hogy a fiatal életét nyomorúságossá, vagy örömtelivé teszem. Megalázhatom, vagy alkalmazkodhatok hozzá, vagy meggyógyíthatom. Minden helyzetben az én reakcióm fogja eldönteni, hogy a krízishelyzet eszkalálódik, vagy lecsendesedik, és a fiatalt szelídebbé, emberibbé teszem, vagy lealacsonyítom.” Ginnott, Hiam G., Tanár és gyerek között: Egy könyv szülőknek és tanároknak. Eredetiben: Hiam G. Ginnott, Between Teacher and Child: A Book for Parents and Teachers. NY: Macmillan (1972). 7

A SZAKEMBER MAGA AZ INTERVENCIÓ 8

Itt vagyunk. Gruber Andrea ügyvezető 1133 Budapest, Thurzó u. 9/b. II. em. 3. Tel: (1)