A KÖRNYEZETMÉRNÖK- ÉS ÉPÍTÉSZ - HALLGATÓK MATEMATIKAI TELJESÍTMÉNYE A SZÁMOK TÜKRÉBEN Leipold Péter PTE PMMIK Mérnöki Mat. Tsz. XXXVIII. MAFIOK Aug Pécs
Kikről szól az előadás? Építész Osztatlan10 félév Építőművész (BA)6 félév Építészmérnök (BsC)8 félév Környezetmérnök (BsC)7 félév
Kikről szól az előadás? Építész Osztatlan Építőművész (BA) Építészmérnök (BsC) Környezetmérnök (BsC)
Kikről szól az előadás? Építész Osztatlan Építőművész (BA) Építészmérnök (BsC) Környezetmérnök (BsC)
Hol lehet még tanulni? Építész OsztatlanPTE-PMMIK304BME-ÉPK380SZE-MTK365 Építőművész (BA)PTE-PMMIK356MOME380NYME-SKK366 Építészmérnök (BsC)PTE-PMMIK278SZE-MTK278SZIE-YMÉK276 Környezetmérnök (BsC)PTE-PMMIK260NYME-EMK265EJK-MKK260
Hol lehet még tanulni? Építész Osztatlan Építészmérnök BsC Környezetmérnök BsC Rangsor a felvettek átlagpontja alapján
Mit tanulnak? Matematika 1.: Halmazok, Számhalmazok. Vektoralgebra elemei. Leképezések, A függvény fogalma. Függvényábrázolás. Polinomok. Racionális törtfüggvények. Valós számsorozatok. Függvény határértéke, folytonossága. Nevezetes határérték. Az érintő fogalma, Egyváltozós függvények differenciálszámítása. Rolle tétele, Lagrange-féle középértéktétel, L’Hospital szabály, görbék érintkezése, Taylor-polinom. Függvényvizsgálat a deriváltak felhasználásával.
Mit tanulnak? Matematika 2.: Primitív függvény és határozatlan integrál fogalma, a határozatlan integrál tulajdonságai, alapintegrálok, integrálási eljárások. A Riemann-integrál fogalma, tulajdonságai, geometriai jelentése, integrálfüggvény, Newton- Leibniz tétel. Parciális integrálás, speciális integrálok, a határozott integrál geometriai és műszaki alkalmazásai, improprius integrál. Példák közönséges differenciálegyenletekre vezető feladatokra, differenciálegyenlet fogalma, osztályozása, megoldásai, elsőrendű és másodrendű differenciálegyenletek megoldása. A többváltozós függvény fogalma, parciális deriváltak, iránymenti derivált, gradiens, többváltozós függvény szélsőértéke. Kétváltozós függvény integrálása.
Mikor tanulják? Matematika 1.: első szemeszter, előfeltétele nincs Matematika 2.: második szemeszter, előfeltétele a Matematika 1. Építész Osztatlan2/2/05 kredit1/2/04 kredit Építőművész (BA)2/2/05 kredit1/2/04 kredit Építészmérnök (BsC)2/2/05 kredit1/2/04 kredit Környezetmérnök (BsC)2/2/05 kredit2/2/05 kredit
Követelmények (szorgalmi időszak) A gyakorlatokon és az előadásokon a TVSZ előírása szerinti részvétel kötelező. 3 zárthelyi dolgozat megírása (6. hét, 10. hét, 14. hét), melyek össz %-os teljesítménye több mint 40%. Ha az össz %-os teljesítmény kevesebb 40%-nál, de a 3 zárthelyi dolgozat közül legalább az egyik minimum 40%, akkor a rosszabbul sikerült a vizsgaidőszak első hetében javítható. Amennyiben még így sem sikerül a megkövetelt 40%- os teljesítés, a vizsgaidőszak második hetében lehetőség van a három zárthelyi anyagából egy összevont javító dolgozat írására. Ennek százalékos eredménye adja a a félévközi össz-százalékos teljesítményt.
Követelmények (vizsga időszak) Csak aláírással rendelkező hallgató vizsgázhat. A vizsga formája: írásbeli dolgozat és szóbeli vizsga. A vizsga sikeres, ha a vizsgadolgozat és a szóbeli felelet egyenkénti teljesítménye több mint 40%. A vizsgajegy megállapításához a félévközi számonkérések össz %-os teljesítményének és a sikeres vizsga %-os teljesítményének átlagát vesszük. Átlag: Vizsgajegy: 40% felett elégséges(2) 56%-tól közepes(3) 71%-tól jó(4) 86%-tól jeles(5)
Eredmények (szorgalmi időszak)
Eredmények 2013 Ősz (vizsga időszak) 82 fő 140 vizsga
Eredmények 2014 Tavasz (vizsga időszak) 20 fő 34 fő
Eredmények Mat. 1. (összesítés)
Eredmények Mat. 2. (összesítés)
Interjúk Mindegyik hallgató legalább 2-szer hallgatta mindkét tárgyat Mindegyik hallgató legalább egyszer „eltűnt” Mindegyik hallgató már elvégezte a Matematika 1.-t és Matematika 2.-t is Egyik hallgató sem kapta még meg a diplomáját
Interjúk Egyik hallgató sem végzett „időben” Egyik hallgató sem a Matematika miatt „csúszott” Mindegyik hallgató érezte a saját felelősségét „Nem épül rá semmi nem kell erőltetni!”
Interjúk Mi az amin változtatnál, ha újra kezdhetnéd? Mi az amin változtatnál a matematika tematikában? Használtad-e a szakmai tárgyakban? Kell-e egyáltalán? Mit ér a diploma? Munkavállalási lehetőség
Interjúk Hogyan befolyásolja létszám a tanulás iránti motivációt? Hogyan befolyásolja csoport homogenitása a tanulás iránti motivációt? Hogyan befolyásolja lakhely a tanulás iránti motivációt? Hogy képzelik el az oktatót? …
Köszönöm figyelmet!