Www.leovey.hu Az eLEMÉR iskolai önértékelő keretrendszer kipróbálásának tapasztalatai a Leövey Gimnáziumban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium www.leovey.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Belvárosi Általános Iskola. „Az igazi teljesítmény az életben való be- válás. A testi és lelki értelemben egész- séges személyiségfejlődés, melynek során.
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
LKG, KIT, Moodle KIT érdekel(het) a Moodle? (Alkalmazási kényszerek és lehetőségek a középiskolai gyakorlatban) Bánhegyesi Zoltán Leövey.
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
Informatika az iskolában – kényszerek és lehetőségek
Együtt könnyebb? – Csoportmunka a matematika órán
Nyílt napok látogatottsága
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
TÁMOP B-09/ Digitális Középiskola beindítása a Leövey Klára Gimnáziumban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Az IKT szerepe a mai közoktatásban
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetenciafejlesztés – ahogy a diákok látják Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Informatika v á rosi munkak ö z ö ss é gi foglalkoz á sok hatása az iskolában folyó tehetséggondozásra.
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Előadó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal
e-Learning a tanárképzésben
ELEMÉR Informatikai eszközök az iskolafejlesztés szolgálatában Egressy Géniusz tehetségnap Budapest, április 7. TÁMOP /
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
Az IKT-metria mérőeszköz
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
ELEMÉR
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
LKG és a KIT, LKG és a KIT (az SDT-monitor ürügyén) Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
LKG-Moodle Miért szeretjük(?!) a MOODLE–t? avagy bevezetés a LKG ToP ( T áv O ktatási P ortál) e-oktatási rendszer használatába Bánhegyesi.
LKG-Moodle A LKG ToP ( T áv O ktatási P ortál) működéséről avagy bevezetés a MOODLE e-oktatási rendszer használatába Bánhegyesi Zoltán.
LKG & ENIS A Leövey Klára Gimnázium az Innovatív Iskolahálózatban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
© BZ: IKT az iskolában1 Az informatika az oktatás szolgálóleánya?! Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium „Scientia computationum.
LKG, SDT, Moodle A LKG kalandjai az SDT-vel és Moodle-val Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Kompetensek lettünk? június 27..
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Projektkonferencia –2010. okt. 21. Leövey Gimnázium, Budapest.
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 1
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Nemzeti Köznevelési Portál
A digitális kompetencia fejlesztése
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

Az eLEMÉR iskolai önértékelő keretrendszer kipróbálásának tapasztalatai a Leövey Gimnáziumban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium BZ: eLEMÉR a Leöveyben 1

Amiről szó fog esni Nem úgy van most mint volt régen… Mindez a Leöveyben… eLEMÉRtük… Válámi ván, dé ném áz igázi… BZ: eLEMÉR a Leöveyben2

Nem úgy van most mint volt régen… „Megdöbbentőnek tartom, hogy az oktatás minőségének romlásával kapcsolatos sok hűhó és vita közepette figyelmen kívül hagyjuk a legalapvetőbb okot. A tanulóink radikálisan megváltoztak. A mai diákok már nem azok, akiknek a jelenlegi oktatási rendszert tervezték.” Marc Prensky: Digital Natives, Digital Immigrants; 2001 BZ: eLEMÉR a Leöveyben3

Változnak az idők… BZ: eLEMÉR a Leöveyben KSH: A vállalkozások és a háztartások IKT-eszközökkel való ellátottsága és ezek használata,

BZ: eLEMÉR a Leöveyben5 Iskolai informatikai infrastruktúra Kabinet(ek)Tanári(k) Iroda(k) Könyvtár Tantermek Laptop(ok)

BZ: eLEMÉR a Leöveyben6 Oktatás: munkamegosztás Az eszközöket (tárgyakat, tudást) használni kell – nem informatika órán is! Szabadítsuk ki az IKT eszközöket a számítástechnika kabinetek rabságából! informatika „rendes” tantárgyak eszköz: érthetőbb, színesebb, taníthatóbb cél, tartalom, gyakorlat, visszajelzés Rozsdásodás! Erőforrások (óraszám, pénz, eszköz, tudás)

A szabadság színterei Alfa és ómega: számítógép(ek) a tanári(k)ba! IKT-s (szak)tanterem (~ multimédiás terem) – fix tanári gép + net + projektor (+ e-tábla) Mobil „IKT-s terem” –tanári laptop + net + projektor (+ „mobil” e-tábla)  wifi háló „Laptop terem” – 1-4 tanuló / laptop + net + projektor (+ „mobil” e-tábla)  wifi háló IKT kabinet – informatika órák/tanárok kitiltva! – 1-2 tanuló / számítógép + net + projektor (+ e-tábla) BZ: eLEMÉR a Leöveyben7

BZ: eLEMÉR a Leöveyben8 8 Mindez a Leöveyben Személyek 620 „normál” (14-19 éves) középiskolás, 80 „szakképzős”; 230 felnőtt „középiskolás”; 65 tanár Vas Iskola: ~180 gép (kabinetek, tantermek, könyvtár, tanárik, irodák), hálózat, információs rendszer, „kütyük”, WiFi Otthon: tanárok döntő többségének van gépe diákok (nappali) : 99%-os számítógép-, 98%-os internet-ellátottság !!! Tudás Diák : hozza (?!), + „alapozó” informatika kezdő évfolyamokon Tanár: többségük rendelkezik legalább alapfokú ismerettel Tartalom, eszközök Immár van ! (Pl. SDT, Realika, Sunflower, NDA, NAVA, stb.) „Tisztaszoftver”, „közkincs”, Creative Commons („kreatív közvagyon”)

BZ: eLEMÉR a Leöveyben9 Nálunk is változnak az idők…  oktatás-, munkaszervezési következmények! nincs gép/net? (anyagi, elvi, stb. okok)

Mérföldköveink 2000 LINRend ( L KG In formációs Rend szere) Levelező listák, Dokumentumtár,… Finomra hangolt hozzáférési jogok! (Távolról is!) 2001 SZT-IS-3/P (29 pedagógus jut számítógéphez…) CELEBRATE, „SDT-monitor”, SCALE, ZORKA … digitális tananyagok fejlesztése, tesztelése, … 2003 Európai Innovatív Iskolahálózat (ENIS) tagság 2006 LKG ToP ( LKG T áv o ktatási P ortál) a MOODLE egy e-learning keretrendszer; 800 tag, 105 kurzus… 2006 Kompetencia alapú oktatás (HEFOP 3.1.3) 2008 LeN ( L KG e lektronikus N apló) minden tanár, diák, szülő használja… 2010LKG Digitális Középiskola ITAK: felnőttek felkészítése az érettségire „távoktatással” (blended learning) BZ: eLEMÉR a Leöveyben  kistanárik 10

eLEMÉR a Leöveyben 2010 júniusának végén – 9 osztály, fő érettségije után…  BZ 2010 októberében – idő most sem volt…  – levelező-lista + Excel – igazgatóság + munkaközösség-vezetők  „változások”, vélemény-eltérések, kritikus pontok BZ: eLEMÉR a Leöveyben11

A végeredmény BZ: eLEMÉR a Leöveyben12

Az Excel tábla BZ: eLEMÉR a Leöveyben13

Érdekes „változások” + A tanulók … tisztában vannak az internet használatának veszélyeivel, … + A tanulók … meg tudják ítélni a digitális források megbízhatóságát. + A tanulók képesek kiválasztani és célszerűen felhasználni az … alkalmas IKT-eszközöket. + A tanulók képesek rá, hogy adatokat, információkat … osszanak meg másokkal. + A tanulók önállóan és tudatosan használják az IKT-eszközöket … + A tanulók tisztában vannak az IKT-eszközökre épülő sokféle önkifejezési lehetőséggel. + A tanulók használják az IKT-eszközöket kreativitásuk iskolai és iskolán kívüli bemutatására. + A tantestület a tanítás során tudatosan és magabiztosan alkalmazza az IKT-t. + A pedagógusok tudatosan alkalmazzák a digitális pedagógiai módszereket. + A pedagógusok gondoskodnak arról, hogy a diákok tisztában legyenek a biztonságos és jogszerű IKT-használat szabályaival. - A digitális kompetencia fejlesztési feladatai megjelennek a helyi tantervben. + Az informatika tantárgy és a digitális kompetencia más tárgyakban való tervezése tükrözi… + A helyi tanterv biztosítja, hogy sokféle szoftvert és hardvert használjanak… + Az IKT-eszközök az iskola céljainak és feladatainak megfelelő mértékben és minőségben állnak rendelkezésre… - A hibás eszközök javítása, a hibaelhárítás módja megoldott. + Az iskola belső hálózata támogatja a pedagógiai munkát… BZ: eLEMÉR a Leöveyben14

Érdekes különbségek A tanulók önállóan és tudatosan használják az IKT-eszközöket képességeik tesztelésére (2 … 4) Az IKT-t felhasználják a pedagógusok a sajátos nevelési igényű tanulók támogatására, tehetséggondozásra, felzárkóztatásra. (2 … 4) Az IKT-val kapcsolatos önértékelés eredménye intézkedési tervben tükröződik. (2 … 4) A szoftverek, digitális tananyagok és segédeszközök a sajátos nevelési igényű tanulók felhasználói igényeit is kielégítik. (1 … 4) Az informatika/számítástechnika termek, a könyvtár, a közösségi helyek akadálymentesek. (1 … 4) BZ: eLEMÉR a Leöveyben15

Fontos egyezések A tanulók képesek kiválasztani … a feladataik megoldására … alkalmas IKT-eszközöket. A tanulók képesek rá, hogy különböző jellegű digitális állományokat elgondolásaik szerint szerkesszenek meg … A tanulók IKT-eszközök segítségével is támogatják egymást a tanulásban és különféle feladatok megoldásában. A tanulók használják az IKT-eszközöket kreativitásuk iskolai és iskolán kívüli bemutatására. Az iskolavezetés megfelelő helyzetek teremtésével támogatja és ösztönzi az IKT-val segített tanulást. Az iskolavezetés biztosítja … az intézményi digitális kommunikáció feltételeit … A vezetés biztosítja, hogy a pedagógusok használják a különböző szoftvereket és hardvereket az iskola működésének különböző színterein … A tananyagokat, az órarendet, tájékoztatókat, az IKT-eszközökkel adminisztrált jelenlétet, hiányzást, eredményeket otthonról is elérik a tanárok, a diákok és a szülők is. Az iskola belső kommunikációjában használja az IKT-t … Az IKT-eszközöket felhasználják a szülőkkel és másokkal való együttműködésben … Az iskolában használt szoftverek jogtiszták. Az intézményi információkhoz az iskolán belül és az iskolán kívül is hozzá lehet férni. Az iskola honlapja naprakész információkat tartalmaz. BZ: eLEMÉR a Leöveyben16

Kritikus pontok ? Kisebb mint 4? 3? 2?... A tanulók tisztában vannak a szellemi tulajdon fogalmával és a forrásfelhasználás szabályaival. Az IKT-t felhasználják a pedagógusok a sajátos nevelési igényű tanulók támogatására, tehetséggondozásra, felzárkóztatásra. A pedagógusok fejlesztik a tanulók digitális kompetenciáit tanórán kívül. Az informatika/számítástechnika termek, a könyvtár, a közösségi helyek akadálymentesek.  Informatikai stratégia BZ: eLEMÉR a Leöveyben17

Talán… Technikailag – eredmények megnézéséhez ne kelljen újra végig menni… – legyen valamiféle „export” (.csv,.xls) lehetőség… Tartalmilag – legyen látható az „országos átlag” és/vagy – más iskolák (anonim?) önértékelésének megtekintése – saját önértékelések változásának nyomon követése BZ: eLEMÉR a Leöveyben18

Konfliktusok egy jó családban BZ: eLEMÉR a Leöveyben nem (hogyan) működik az „izé” a gépemen!? miért, mit, hogyan, minek tanítsak számítógéppel? Történet 1.: ~1680 – Newton és Leibnitz: megszületik a kalkulus ~1850 – Cauchy és Weierstrass: korrekt matematikai leírás ~1920 – elemei a középfokú oktatásban megjelennek Történet 2.: ~1991 – megszületik a WWW ~2000 – OLAT (ITAK), 2002 – Moodle, SDT Csoda-e, hogy nincs minden a helyén, hogy bizonytalanok vagyunk a mit, a hogyan, a kinek kérdéseiben? ~250 év ~20 év 19

Muszáj (volt)? BZ: eLEMÉR a Leöveyben 1. Számítógép + hálózat: jött, látott, győzött a kommunikáció, információszerzés, munkavégzés eszköze e-levelezés, információgyűjtés, csoportmunka, távmunka, távoktatás, stb.  digitális írástudás  digitális analfabétizmus ↕ diákjaink életesélyei 2. Média/internet-generáció az iskolapadokban információ-özönben, kattintva nőnek fel vizualitás (MM) iránti igény, hipertext ↔szekvencia, … Iskola érdektelenné, hiteltelenné (nem „evilági”), anakronisztikussá válhat! 20 Digitális benszülöttek…

BZ: eLEMÉR a Leöveyben Köszönöm a figyelmet! Bánhegyesi Zoltán 21