P EDAGÓGUSOK LELKI EGÉSZSÉGVÉDELME. A SEGÍTŐ MENTÁLHIGIÉNÉJE Szerző István 2012. december 08.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Hidak és járható utak a tudomány és gyakorlat között Egyénre szabott tudásmenedzsment szolgáltatások – Intézményesítetté váló tudásmenedzsment megoldások.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Szenvedélyek fogságában - a drogok
Gyermekvédelmi munka áttekintése
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
Mentálhigiéné, kiemeltképp a depresszió
Mentorszülők – mentőszülők autizmusban
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A fenntartható fejlődés és a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Stratégia
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Orvos – és Egészségtudományi Centrum
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Az idős ember méltóságát védő jogok idősek otthonában
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
TÉNYLEG CSAK EZ MOTÍVÁL?
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.)
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
Bevezető előadás ANDRAGÓGIA IFJÚSÁGSEGÍTŐKNEK Az akkreditált, iskolai rendszerű, felsőfokú szakképzésben 1. előadás.
A MENTÁLHIGIÉNÉ FOGALMA, TÖRTÉNETE, JELENTŐSÉGE A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Közjó – néhány gondolat Család és közjó: a család a társadalom alapegységeként a közjó záloga is Botos Katalin közgazdász (SZTE): a gyermek a közjó alapja.
Minőség menedzsment 6.előadás
V ESZÉLYES - E EZ A VILÁG ? A CSALÁD LEHETŐSÉGEI A GYEREKEK BIZTONSÁGOS FEJLŐDÉSÉBEN. Tölgyesi Klára Pécel, PIOK Petőfi Sándor Általános Iskola
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP A-13/ A munkahelyi stressz európai és hazai normái 1.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Pedagógusok lelki egészségvédelme A segítő mentálhigiénéje
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Egészséges életmódra nevelés témakörében előadás megtartása
Minőségbiztosítási ismeretek
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Javaslatok a következő tanodaciklusra Szűcs Norbert Motiváció Oktatási Egyesület.
„Ötletből pénzt”.
A Nemzeti Erőforrás Minisztérium Közoktatás-fejlesztési törekvései
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
Készítette:Tóth Sándorné
Tanórai szokásaim 5/14.
A reintegráció lehetőségei
„A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM – 15 – MI – 0092 projekt szakmai bemutatása Összeállította: Dr. Dobos László 3.KEMA Kuratórium.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
Projekt neve Cég neve Előadó neve
Közoktatási vezető II. félév
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Társadalmi követelmények és igények speciális könyvtári ellátásra
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Projekt neve | Cégnév | Előadó neve
Vágyaink és kívánságaink
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
Előadás másolata:

P EDAGÓGUSOK LELKI EGÉSZSÉGVÉDELME. A SEGÍTŐ MENTÁLHIGIÉNÉJE Szerző István december 08.

Fogalmak

Mentálhigiéné fogalma Mentálhigiéné fogalma: Összetett szó, előtagja görög eredetű szó, „fejben lejátszódó”, lelki folyamatokra utalunk vele. Az utótag is görög eredetű, tisztaság, egészség értelemben használjuk. Így a kettő együtt lelki „tisztaságot”, lelki egészséget jelent. Általánosan a lelki egészség védelmét, megőrzését, egyfajta testi, lelki, szociális harmóniára való törekvést értünk rajta.

A mentálhigiéné társadalmi szükségessége A gazdasági helyzet megváltozása. Morális válság. A társadalmi mobilitás. Társadalmi elégedetlenség. Identitásválság, globalizáció, az azonosságtudat megrendülése.

Mi a mentálpedagógia, és honnan származik? Emberi állapotokkal foglalkozik egy újnak számító pedagógiai résztudomány, a mentálpedagógia - mintegy elemzően megerősítve a közgondolkodást, amely általában feltételezi e művészileg megjelenített viselkedésmódok mögött a felnőtté érés elakadását, illetve a felnőtt magatartás átmeneti feladását valamilyen váratlan hatásra.

Új munka

Új környezet

Új kollégák

Üdvözlet

Barátkozzon meg új feladatávalBarátkozzon meg új feladatával 1 Fedezze fel új környezetétFedezze fel új környezetét 2 Ismerkedjen meg új munkatársaivalIsmerkedjen meg új munkatársaival 3 A mai témák áttekintése

Tanulási célkitűzések Technológia Eljárás Irányelvek Előnyök

Ú J MUNKA

Új munka A technológia tanulási görbéje

Ki kicsoda VezetőElérhetőségi adatok

Munkaórák száma Projektek, amelyekben részt vesz Megismerés A profizmus elérése Törekedés a profizmusra Váljon tapasztalttá

A legjobb munka végzése Otthonról végzett munka A telephelytől távol végzett munka Technológiai követelmények

Esettanulmány Tibor – Az első napja – Elkövetett hibák – Elért sikerek – A történet tanulsága

Vita Mit tanulhatunk Tibortól Gyakorlati tanácsok Erőforrások

Összefoglalás A feladatok meghatározása – Mind technológiai, mind személyes téren Fogalmazzon meg realisztikus elvárást – Senki nem lesz profi egy nap alatt A célt tartsa szem előtt – Tanácsadói programok

Erőforrások Ezen bemutató és a kapcsolódó források helye:

K ÉRDÉSEK ?

K ÖSZÖNÖM A FIGYELMET