Programozás Imagine Logo.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Sábián Róbert
Advertisements

Számítógép bemeneti egységei
Sikeres emberek.
A Powerpoint használata (gyorstalpaló)
TOLL, SZÍN ÉS VASTAGSÁG.
Az operációs rendszer Egy olyan szoftver, ami a számítógépeink használatához nélkülözhetetlen. Főbb feladatai: programok betöltése, futtatása perifériák.
Egy kis segítség kezdő pps kedvelőknek !
5.O összefoglalás. Milyen fogalom jellemzőit sorolom? ► számunkra viszonylagos függ előzetes ismereteinktől ► Számunkra új ismeretet jelent ► Érthető.
Számítógépes ismeretek 5. óra
DREAM-HOME Agency & Consulting Értékbecslés eladástechnika.
Matematika és Tánc Felkészítő tanár: Komáromi Annamária
FRAME-k (keretek). FRAME-k A frame-ek (keretek) segítségével a képernyőt felosztva egyszerre jeleníthetünk meg több webes dokumentumot a képernyőn. Fejlec.html.
Vannak pillanatok az életben, amikor a másik jelenlétét olyan nagyon hiányoljuk, hogy állandóan magunk mellet szeretnénk tudni.
Operációs rendszerek Mappa és file-kezelés.
Ria Slides Ebben a bevásárlóközpontban a hölgyek különböző „Férfi – Típusok” közül választhatnak...
Készítette: a Dalai Láma
Gyakori hibák C# programozásban
Comenius Logo alkalmazásai
Algoritmusok Az algoritmus fogalma:
Grafika a programban Készítette: Pető László. Bevezetés Valójában nem a célobjektumra rajzolunk, hanem annak festővászon területére (canvas). Csak olyan.
Tartalomjegyzék és tárgymutató
Bekezdésformázás Nevem: Berkes András Speciális kategória
A GIMP képszerkesztő program bemutatása Készítette: Rokonál Zoltán
Rétegek használata GIMP képszerkesztő programban
AlertPay internetes számlához bankszámla hozzárendelése és pénz feltöltése az AP -re Lépj be az AlertPay oldaladra:
Nyitnikék Óvoda 3533 Miskolc, Andrássy út 53/a /fax: 46/
H o t l i n e PéPéeS Hotline: Milyen számítógépe van? Ügyfél: Fehér. Ügyfél: Nem tudom a lemezt kivenni a meghajtóból. Hotline: Próbálta.
Gem Lifestyle Taak’in Palace (Casino) Segédlet a kipróbálásához Így jutsz el a szabadjátékhoz !
Turbo Pascal 11..
Olvasd lassan és csendben!.
Grafikus tervezőrendszerek programozása 11. előadás.
Prezentáció a prezentációról
Hogyan használd a PTC oldalakat? Alapvető fogalmak, és leggyakrabban előforduló kifejezések.
Alapvető fogalmak, és leggyakrabban előforduló kifejezések HOGYAN HASZNÁLD A PTC OLDALAKAT?
A képernyő kezelése: kiíratások
A prezentációkészítés alapjai
Programozás Imagine Logo.
Web-grafika II (SVG) 6. gyakorlat Kereszty Gábor.
XChanger. org regisztráció, és pénzküldés A regisztrációhoz Kattints ide! A regisztrációhoz Kattints ide!
A Hírlevélben írt kérésnek megfelelően így tudod beírni a weboldaladon az AlertPay számládat azonosító címet,ahhoz hogy MLM jutalékod megkaphasd.
1. Feladat Hozzunk létre egy olyan programot amely számokat ír ki és a felhasználónak időre be kell gépelni ezeket.
Comenius Logo (teknőc).
Lync 2013 – Rövid összefoglalás
Olvasd lassan és csendben!
Énekel: Zdenka Lorencová
Személyiségteszt.
Táblázatok.
Szöveggel vezérelt rajzolás
A munkavállaló kívánságlistája a munkáltató felé:
Ez az én művem Készítette : Molnár Imre Felkészítő tanár : Bóna Dénes Kossányi József Alapiskola és Óvoda Školská 22 Svätý Peter
Imagine Logo.
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 3.
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 2.
Gyakorló óra 5/12.
Rövid összefoglalás a © 2012 Microsoft Corporation. Minden jog fenntartva. Lync Web Apphoz Csatlakozás Lync-értekezlethez számítógépes hanggal Lync 2013.
Számítógépes programok használata
Nemzetközi utalás magyar bankszámláról AdvCash-re onnan már könnyen feltölthető a PM számla! A regisztrációs linket kérd a szponzorodtól!
E-HÓD HÓDítsd meg a biteket!.
Vlagyimir Grigorjevics Szutyejev:
Németh László, FSF.hu Alapítvány
Készítette: Hegedűs Dóra
Script nyelvek előadás
Fodor Edina, óra feladata Fodor Edina,
A Powerpoint használata (gyorstalpaló)
Ismétlés 6. osztály Image Logo
Készítette: Sinkovics Ferenc
téma közlemény SmartArt-ábra piros hátterű képekkel (Haladó)
Készítette: Sinkovics Ferenc
Logo – teknőcgrafika 3. óra Gyakorlás
Előadás másolata:

Programozás Imagine Logo

AZ IMAGINE VARÁZSLATOS VILÁGA Első lépésként a számítógép asztalán keresd meg a Teknőcöket ábrázoló ikonokat. Kattints egyszer a zöld színű Teknőcre, majd nyomd meg az Enter billentyűt a billentyűzeten. Ezzel már be is léptél az Imagine varázslatos világába.

Ebben a varázslatos világban egy Teknőc alakú, apró rajzoló robot lesz az idegenvezetőd és egyben barátod is, aki a számítógép belsejében, egy üres lapon él. A Teknőc izgatottan vár arra, hogy megkapja a parancsaidat, amelyekkel megtanulhatja hova mozogjon, merre forduljon, milyen színt használjon rajzoláskor, vagy mikor törölje le a lapot, ha új rajzot szeretnél elkészíteni.

Ahhoz, hogy a Teknőchöz beszélhess, a Logo programozási nyelvet kell megismerned és használnod. Megtanuljuk mely szavakat és mondatokat érti meg a Teknőc, és melyeket nem. Lépésről-lépésre megismerjük az Imagine varázslatos világának nyelvét.

Az Imagine Logo felülete

Először csak úgy gondolj az Imagine világára, mint egy egyszerű papírlapra, amelyen egy olyan kis robot (Teknőc) él, aki rajzolni is képes. Hamarosan tapasztalni fogod, hogy a Teknőc igen készséges és nagyon ügyes – könnyedén mozog és rajzol a Te parancsaidnak megfelelően. Majd meglátod, hogy mennyi mindenre meg fogod tanítani, és eközben Te magad is milyen sokat tanulsz majd!

Látni fogod, hogy sok rajzban egy bizonyos minta, vagy mozgás többször is ismétlődik. Azt is megtanulod, hogyan taníthatod meg a Teknőcöt új parancsokra. Először egyszerű parancsokkal ismerkedsz meg, amelyekkel új, összetett parancsokat rakhatsz majd össze. Fogsz rajzolni négyzetet, háromszöget, kört… ki/be fogod kapcsolni a Teknőc tollát.

Több Teknőcöt is létre fogsz tudni hozni Több Teknőcöt is létre fogsz tudni hozni. Az egyiket megtanítod arra, hogy vonszoláskor csillagokat rajzoljon. A másikat megtanítod arra, hogy más fajta, még ragyogóbb csillagokat rajzoljon, A harmadik pedig egy aranyos házikót pecsétel a lapra, ha rákattintasz.

Megváltoztathatod a Teknőc alakját, például különböző arcokat is használhatsz. Azt is megtanulod, hogyan szólíthatod meg őket, ha különböző parancsokat akarsz nekik adni

A Teknőc egyben olyan szereplő is lehet, aki nemcsak a lapon él, de képes mozgatni a lábát, vagy tud repülni, esetleg ugrándozni. Több ilyen szereplőt felhasználhatsz arra, hogy saját játékokat készíts.

Létrehozhatsz egy élő, mozgó képet, hajó alakú Teknőcökkel, házakkal és léghajókkal. Építeni fogsz egy saját játékot, amelyben különböző Teknőc-betűkkel tudsz kirakós játékot játszani.

Na, akkor csapjunk a lecsóba!

Alapvető utasítások,segítségek Előre-a teknőc a munkaterületen előre mozog a középpontból. (rövid változata: e) Hátra-a teknőc a munkaterületen hátra mozog a középpontból. (rövid változata: h) Jobbra- A teknőc jobbra fordul a középponttól.(rövid változata:j) Balra- A teknőc balra fordul a középponttól.(rövid változata:b) Haza- a teknőz a kiinduló ponthoz érkezik.

Figyelj- amikor több teknőcöt együtt akarsz használni ezt a parancsot kell beírni.(szögletes zárójelben kell lennie) Ha- Ha az első bemenet igaz, akkor a ha lefuttatja az U-lista utasításait. Ha a bemenet hamis, akkor a ha-nak nincs hatása. Tollat fel- A teknőc nem húz tovább vonalat.(rövid változata:tf) Tollat le- A teknőc vonalat húz tovább (csak a tf után lehet használni)(rövid változata:tl) Tollszín- A teknőc vonalszínének megváltoztatása. (rövid változata:tsz)(utána felkiálltó jelet kell tenni!)

Tollvastagság- A teknős vonalvastagságának változtatása Tollvastagság- A teknős vonalvastagságának változtatása.(rövid változata:tv)(az utasítás után felkiáltó jelet kell tenni) Töröl képernyő- Képtörlés és kiindulási ponthoz érkezés.(rövid változata:törölkép) Ismétlés- a parancsok többszöri ismétlése (ism 12) (a 12 után kell egy szögletes zárójel tennünk és a parancssor végén is. pl.: ism 12[e 50 j 90]) Tölt- Hatására minden aktív teknőc kitölti az őt körülvevő területet a kitöltőszínével vagy kitöltőmintájával, az aktuális kitöltési szabályt alkalmazva. Irány!- Minden aktív teknőcöt úgy fordít, hogy a bemenetben megadott szög irányába mutasson. Az irányt fokokban kell megadni, északtól az óramutató járásával megegyező irányban növekvően. Például a setHeading 0 (irány 0) úgy állítja be az aktív teknőcöket, hogy északra nézzenek, a setHeading 90 (irány 90)keletre mutat, stb.

Egér pozíció Várj- a parancsok közti várakozási idő (várj 50) Alak változtatás- alak váltásra jó például (alak! "|képsor\és innen választasz valamit| Pontméret- ha egy alakzatban valamilyen nagyságú pontot szeretnénk tenni akkor be kell írni a parancsot aminek nincs rövidítése. (pontméret 6) Láthatóság- a láthatóság parancs a teknőc látható, avagy láthatatlanságát állítja be. (látható! "igaz látható, vagy látható! "hamis láthatatlan Gombnyomás- STOP:ha beírjuk hogy:stopmind. minden megáll Stopmind-ha ezt a parancsot beírod a tenőc és minden futó eljárás megáll.