ERASMUS + ERDÉSZETI SZAKMAI TANULMÁNYÚT

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Észak-Európa országai
Advertisements

Egy innováció nyomában
A tanári munka értékelése
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Az oktatási rendszer hatékonysága és a pedagógusok Kaposi József 2008.
Pécsi Regionális Informatikai Szakképzési Fórum Pécs, szeptember 10.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Turbók Arnold Bertalan
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Európa fogalma, fekvése, határai
A Lappföld „Ez a zord, idegen szépségű távoli vadon ezredévek óta változatlan” Lappföld kapuja - Lapporten.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Értékelés a pedagógiában
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Minőségi oktatás, versenyképesség, oktatási innováció A Microsoft magyarországi innovációs napja Magyar Tudományos Akadémia 2009 november 30 Halász Gábor.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Róma az örök város.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
A népesség térbeli eloszlása
– A Maldív Köztársaság szigetország az Indiai-óceánon, India délnyugati csücs- kénél. 26 atollból, 1192 szigetből áll, ebből 202 lakott, további 87 a.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
Oktatói arculat a jövő tükrében Mottó: Keszthelyi Zsuzsanna harmadéves főiskolai hallgató: „Minden elismerésem azoké az embereké, akik a mai körülmények.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Kontinensnyi ország-országnyi kontinens
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Oktatási reformok tapasztalatai Pest megyei Tanévnyitó Tanácskozás Augusztus 31. Halász Gábor Országos Közoktatási Intézet.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Természeti viszonyok és gazdasági élet
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Helen Parkhurst Dalton-terve Gömöry Zsuzsa Ilse Mayer mellékleteivel.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A népesség összetétele, eloszlása és sűrűsége
Lengyelország.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Mire lehet/ne jó az iskola
A következő kérdések a mai gyerekekre vonatkoznak:  Felkészíti-e az iskola a gyermekeinket a való világra?  Kapnak-e.
Az energiakaland oktatási program
Ausztrália.
Készítette: Csernátoni Attila
Új minőségfogalom a közoktatásban Környei László Budapest, augusztus 22..
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
ERASMUS + ERDÉSZETI SZAKMAI TOVÁBBKÉPZÉS
A szakiskola jelene és jövője
30 órás Akkreditált továbbképzés viselkedészavarokról pedagógusoknak, szülőknek Reményi Tamás A képzések időpontjai a következők: 1. Blokk -10.
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
Nemzeti Köznevelési Portál
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Ausztrália Dél keresztje csillagkép Egyesült Királyság zászlaja
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Svédország és Balti államok
A képzések helyszínei, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
ERASMUS + ERDÉSZETI SZAKMAI TOVÁBBKÉPZÉS
TÁMOP / „Bakonyszentlászlói iskola fejlesztése”
Előadás másolata:

ERASMUS + ERDÉSZETI SZAKMAI TANULMÁNYÚT 2014. november 08 – november 15.

Hol voltunk földrajzilag? Az „ezer tó” országában. A legdinamikusabban fejlődő skandináv országban.

Finnország Jellemzők : Területe: 338 145 km2 Népessége: 5 442 322 fő Népsűrűsége: 16 fő/km2 => az éghajlathoz igazodik D-en 20 fő/km2, É-on lakatlan Az ország 94%-a ritkán lakott vidéki térség Hivatalos nyelv: finn és svéd Felszíne: Finn-ősföld (ősidei lekopott ősföld) az ősföldön a jégkorszaki jég által vájt mederben lévő tavak alkotta Finn-tóvidék (az „ezer tó országa” – a valóságban 187 888 tó!)

Finnország Jellemzők: Erdők - területének 2/3-a tűlevelű erdő => Finnország a világ egyik legnagyobb faipari exportőre (fűrészáru- cellulóz- és papírgyártás) A déli lombos erdők táplálják a gyufa-, és faipart – Turku, (Tampere, Oulu) Finnország siker-ágazata a tele-kommunikációs rendszerek gyártása => NOKIA

Ähtäri

Ähtäri és Tuomarniementie

Siker és hatékonyság az oktatásban

Oktatott szakmák Ähtäri Tuomarniementie Gépjármű szerelő Erdész Szakács Erdei energia kitermelő Gépész Erdészeti gépkezelő Hegesztő Asztalos Villanyszerelő Házépítő Házigondozó

A finn oktatási rendszer

Az oktatás és a 21. század 21. századi kompetenciák 21. századi iskola Kritikai gondolkodás Együttműködési képesség Alkalmazkodóképesség Kommunikációs képesség Információk hatékony megszerzése és feldolgozása Képzelőerő, megszokottól eltérő látásmód

Mottó Az iskolareformok olyan hatással vannak a tanítási gyakorlatra, mint vihar az óceánra: „A felszín zavaros és mozgalmas, de a tengerfenéken nyugalom és változatlanság uralkodik. A … látszatintézkedésekkel nagyszabású változások illúzióját keltik … de a felszín alatt a mélyben az élet változatlanul folyik tovább.” (Cuban)

Az iskolarendszer fő szakmai feladata az eredményesség érdekében Gondoskodni arról, hogy amikor a tanár belép az osztályterembe, a rendelkezésére álljanak a szükséges segéd-anyagok, meglegyen a tudása, a képessége és az ambíciója ahhoz, hogy ma eggyel több gyereknek segítsen abban, hogy elérje a megfelelő szintet, mint tegnap, és hogy ugyanezt megtegye holnap is.

Az eredményes oktatási rendszerek jellemzői A legfontosabb három alapelv: Az oktatási rendszer csak annyira jó, amennyire a tanárok, akik alkotják. Az eredményes tanulás elképzelhetetlen színvonalas tanítás nélkül. A kiváló teljesítményhez minden gyermek sikere szükséges.

Teendőink röviden Az eredményes oktatás alapja, hogy a jövendő pedagógusok a módszerek nagyon gazdag repertoárjával rendelkezzenek, amelyből a különböző tanulási helyzetekhez illeszkedve mindig válogatni tudjanak. Ennek feltétele olyan képzés és szakmai fejlesztés, amely a módszerrepertoár gazdagítására és a gyakorlati kipróbálásra helyezi a hangsúlyt.

Kirándulások – Alajärvi -JAMI

Kirándulások – Nemzeti Parkok Pyhä-Häkki

80 éve leégett erdőrész a Pyhä-Häkki Nemzeti Parkban

Érintetlen erdő

Petäjavesi ótemplom

Kirándulások – Helsinki (Katedrális)

Az első munkanap élménye

Az első munkanap élménye

Diákjaink munka közben

Diákjaink munka közben

Ez is Finnországban van: Kimi Räikkönen Joulupukki, a mikulás Karl Frazer Lappföld

Ez is Finnországban van:szauna 2 millió szauna található Finnországban

Rokon nyelv ?

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!